نوشته شده توسط : رضا قیاسی

 

پژوهش در مورد تاریخ رومدسته: تاریخ 
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 51 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 91 

تاریخ همواره شاهد ویژگیهای منحصر به فرد ملل و اقوام بزرگ بوده استهر یك از این اقوام نسبت به جهان اطرافش وارتباطش با این جهان به نگرش های خاص خویش دست یافته است

 

 

 

 

 

 

قیمت فایل فقط 15,000 تومان

خرید

تاریخ روم (پایان نامه ارشد)

مقدمه:
تاریخ همواره شاهد ویژگیهای منحصر به فرد ملل و اقوام بزرگ بوده است.هر یك از این اقوام نسبت به جهان اطرافش وارتباطش با این جهان به نگرش های خاص خویش دست یافته است.برای مثال ،یونانیان باستان مبتكران وخالقان بزرگی بودند. آنها به ارزش فردی انسان اعتقادی عمیق داشتند وهمواره حامی آزادی بیان فردی بودند؛ به زیبایی نیز عشق می ورزیدند، زیبایی ای كه در جای جای طبیعت رد و نشانش را می دیدند. یونانیان خلاقیت فردی خویش را با عشقشان به زیبایی ادغام می كردند و در عرصه هنر،مجسمه سازی، معماری وادبیات آثار بدیع وبا شكوهی پدید آوردند. قابلیت واستعداد خاصی كه در ان زمان به شالوده ماهیت ملی یونانیان شكل می داد، روح خلاق ایشان بود.
از دیگر سو، رومی ها در عرصه فرهنگ،دستاوردهای بدیع چندانی نداشتند.ادیت همیلتون مورخ نوشته است :«مردم روم طبع شعر قوی نداشتند. قابلیت وخلاقیت طبیعی آنها سنخیتی با بیان هنری نداشت»(ناردو، 1383،ص9)
نبوغ یونانیان درفراست و خلاقیت آنان متظاهر می شد. لكن رومی ها سربازان كارآمد، قانونگذار كاردان وحكمرانان موفق بودند.آنها می دانستند چگونه می توان بر دیگران پیروز شد وبر ملتهای دیگر حكم راند. زمانی كه امپراطوری روم به اوج ترقی خودرسید، دنیای اطراف مدیترانه بر بركت صلح وقانون ونظم آگاه گشت.
میلیونها انسان از كشورهای دوردست وتبارهای گوناگون از اینكه می توانستند خود را شهروند روم به اوج ترقی خودئ رسید، دنیای اطراف مدیترانه بر بركت صلح و قانون ونظم آگاه گشت.
میلیونها انسان از كشورهای دوردست وتبارهای گوناگون از اینكه می توانستند خود را شهروند روم بخوانند، مباهات می كردند.(پری ،1377،ص 96)
رومی ها فرد را بیش از رومی آزاد ورها، بخشی از چیزی عظیم تر ومهم تر، یعنی جامعه، قلمداد می كردند. در روم فرد، همیشه تابع نظم بود،حكومت روم نیز براساس قوانینی منصفانه، ثابت ومحافظه كارانه اداره میشد. رومی ها كه بیش از بیان شخصی ارزش قائل بودند. از دید آنها،ارزش كارایی به مراتب بیش از خلاقیت بود، به همین دلیل روم هنرمندان ونویسندگان زیادی به جهان عرضه نكرده است.
با این همه، رومیان دستاوردهای فرهنگی باشكوهی داشتند. آنها همواره بی نظرترین ابعادتمدن هایی را كه با آنها روبرو می شدند، اخذ و اقتباس می كردند.سالوست ،مورخ رومی، در این باره می نویسد:«آنها هر آنچه در میان متحدان و دشمنان خویش مناسب می یافتند، اقتباس می كردند و با شوق فراوان در وطن خویش به كار می گرفتند و ترجیح می دادند كه به جای حسادت به اقوام موفق، از ایشان تقلید كنند»(ناردو،1383،ص10)
اما رومی ها مقلدان صرف نیز نبودند.آنها به موثرترین نحو ممكن از ابداعات و ایده های ملل دیگر برای رفع نیازهای خویش استفاده می كردند. زمانی هنر روی را صرفا سقوط هنر یونانی می دانستند، اما این دیدگاه به ویژه در مورد معماری رومی دوامی نیافت. حتی در طی دوره جمهوری وقتی از فرمهای یونانی استفاده شد،ازآنها با اسلوب وسبك جدیدی از الگوی سایه روشنها و ارتباط بین فضاهای صلب و مجوف استفاده شد.(گشایش، 1384،ص 53)
در زمینه معماری سبك معماری رومی بویژه در زمینه ساختن معابد، حمامها، تئاترها،آمفی تئاترها، طلاق نصرتها وستونهای عظیم مورد تقلید یونانیان بوده است، اما به طور كلی طلاق نصرتهای رومی دارای خصایص ویژه ای می باشند كه كاملا بدیع هستند.(مانند طلاق نصرت تیتوس كه با نقش برجسته های پرارزشی تزئین گسته و ویران شدن بیت المقدس را در سال 70 م نشان می دهد.)
تفاوت دیگری كه كاملا مشهود است ساختن گنبد می باشد كه نزد و میان معمول بوده و یونانیان تقریبا از آن بی اطلاع بوده اند (مانند گنبد معبد پانتئون روم) (وزیری ،1369،ص231).معماران امپراطوری روم،معماری طاقی را در ابعاد بزرگ و برای مكانهای عمومی،خصوصی و مذهبی ابداع كردند. رومیان نه تنها به قابلیتهای بصری قوسها وطلاقها به عنوان فرمهای بصری توجه داشتند، بلكه به روشی تحولی نیز قابلیتهای فضای داخلی را دریافتند كه عظمت و وسعت فضاهای داخلی معماری آنان ،بازتابی بود از عظمت ووسعت امپراطوری آنها.
در زمینه پیكرسازی نیز ،هنر رومی به نمونه های اولیه هلنی متكی بود و به تدریج قدرت وتوان نافذ خود را بسط وگسترش داد. با توجه به آثار به جای مانده از بمبئی می توان اظهار داشت كه از سده اول میلادی نقاشی رومی به سبك زیبا و مخصوص به خود دست یافت.
اما هنر رومی را نخست باید تحت تاثیر هنر اتروسكی و یونانی است كه به تدریج به ویژگیهای خاص ومتمایز خود دست یافت. در دوران جمهوری روم است كه به تدریج این هویت مشخص ظهور می یابد(گشایش،1384،صص 54) 
درآغاز قرن پنجم قبل از میلاد ،زمانی كه یونانیان از روش زندگی خود در مقابله با نیروهای مهاجم امپرتوری قدرتمند پارس، دفاع می كردند، روم فقط شهر كوچكی در ایتالیا بود.در قرون پس از آن روم به اشتغال وفرمانروایی بر امپراطوری عظیمی موفق شد كه از امپراطوری پارس و امپراطوری اسكندر بزرگتر بود. امپراطوری روم عظیمترین امپراطوری باستان بودكه به بهترین نحو ممكن شاید در سراسر تاریخ اداره می شد. (پری 1377، ص 96)
گسترش روم از یك ایالت كوچك به بزرگترین امپراطوری جهان كه خود شامل بی نهایت كشمكش های نظامی با لشكركشیهای مداوم و مسائل سیاسی است بسیار جالب و متنوع می باشد. امپراطوری روم مركب از ملت ها و سنت ها و آداب و رسوم مختلف بود كه البته اساس زندگی وفرهنگی هر ایالت متفاوت بود كه كم كم در طی زمان در تمدن رومی حل می شد. تمدنی كه اساس آن در مركز ریخته شده و به تمام ایالت گوشه واكناف القاء می شده است.(لاوی ،1354،ص103)
تغییر و تبدیل روم، روستایی كه بر فراز تیبر بنا نهاده شد، به پایتختی مرمرین،شهرهای رومی با معابد، حمامها وتماشاخانههای با شكوهشان،نحوه تكامل فرهنگی،علمی وهنری جوامع رومی و امپراطوری رومی با زندگی عمومی وحتی خصوصیشان همگی موضوعات جالبی هستند كه می توان حتی كوچكترین مطلب آن را به عنوان موضوع تحقیقی برگزید و درآن به مطالعه و پژوهش پرداخت.
در مجموعه تحقیقی حاضر به شرح وقایع تاریخی روم، بزرگترین امپراطوری جهان باستان، پرداخته خواهد شد.

 

فهرست مطالب:
مقدمه
موقعیت جغرافیایی ایتالیا 
ساكنین نخستین ایتالیا
-لیگورها
-ایتالیت ها
-لاتین ها
-اتروسكها
-یونانیها
دوره پادشاهی روم
-سلطنت رومولوس
-سلطنت نوماپومپیلوس
-سلطنت تولوس هستیلیوس وآنكوس مارتیوس
-سلطنت اتروسكها
-طرز حكومت پادشاه
دوره جمهوری روم
مجلس سنا
مجلس كومیتا كنتوریاها
مجلس كونیكیلینام پله بیس
الواح دوازده گانه
توسعه اولیه روم
ارتش روم در دوره جمهوری
جنگهای روم و كارتاژ(پونیك
فتح و توسعه
هنر ومعماری در دوران جمهوری روم
روشن تدفین
آغاز انقلاب در روم
-تیبریوس
-گایوس
-ماریوس
-سولا
-پومپیوس وكراسوس
-قیام اسپارتاكوس
- ژولیوس سزار
امپراطوری روم
حكومت اوگستوس
هنر وادبیات در عصر آگوست
سلسله ژولیوس وكلودیوس
-تیبریوس
-كالیگولا
-لكودیوس
-نرون
سلسله فلاویوس
-وسپاسیانوس
-تیتوس
-دومیتیانوس
حكومت آنتونین ها
-نروا
-تراژان
-هادرین
-آنترنین
-مارك ارل
-كمد 
اجتماع رومی
بردگی
هنر ومعماری در دوران امپراطوری روم
-حمامها
-سیرك
-آمفی تئاتر
-طاق نصرت
-ستون یادبود تراژان
-معبد پانتئون
-مجسمه های رومی
-فرسكها
-باسیلیكای اولپیا
-بمبئی
-تیمگاد
-خانه های رومی
-انحطاط وسقوط امپراطوری روم
-نتیجه گیری 
فهرست منابع
تصاویر


قیمت فایل فقط 15,000 تومان

خرید

 



:: موضوعات مرتبط: تاریخ , ,
:: برچسب‌ها: پژوهش در مورد تاریخ روم , تاریخ روم , ایتالیا , لیگورها , ایتالیت ها , لاتین ها , اتروسكها , یونانیها , دوره پادشاهی روم , سلطنت رومولوس , سلطنت نوماپومپیلوس , سلطنت تولوس هستیلیوس وآنكوس مارتیوس , سلطنت اتروسكها , طرز حكومت پادشاه , دوره جمهوری روم , مجلس سنا , مجلس كومیتا كنتوریاها , مجلس ,
:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا قیاسی

 

اثرات حمله اعراب به ایراندسته: تاریخ 
بازدید: 4 بار
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 71 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 79 

شکست امپراتوری ساسانی از اعراب مسلمان فصل جدیدی را در تاریخ ایران گشود فصلی که با تحولات بسیاری در سدهای پس از آن در انتظار ایرانیان بود

 

 

 

 

قیمت فایل فقط 10,000 تومان

خرید

اثرات حمله اعراب به ایران


1- تغییرات عمدۀ فرهنگی پس از حملۀ اعراب و فتح ایران در سطوح و طبقات مختلف جامعه. ( تغییرایران)
2- تغییرات عمدۀ اقتصادی و برقراری شرایط جدید در شیوه اخذ مالیات توسط اعراب که از ایرانیان آموختند. (تغییر اعراب)
شکست امپراتوری ساسانی از اعراب مسلمان فصل جدیدی را در تاریخ ایران گشود. فصلی که با تحولات بسیاری در سدهای پس از آن در انتظار ایرانیان بود. اغلب مورخین این حقیقت را انکار نمی کنند که آنچه ایرانیان را شکست داد نیروی عرب نبود بلکه ضعف داخلی و فساد دستگاه ساسانی بود که مردم را کاملاً نسبت به خود بی تفاوت کرده بود و دیگر دفاع از سرزمین خود را در مقابل اعراب نه تنها نوعی وظیفۀ ملی تلقی نمی کردند بلکه فرار از آن را نیز با توجه به ظلمی که از جانب دولت به ایشان رفته بود موجه می دانستند. از قضا که اعراب در آن روزها تحت تاثیر تعالیم اسلام دم از مساوات و عدالتی می زدند که ایرانیان در آن روزها سخت تشنه آن بودند. در این مورد دکتر زرین کوب می گوید:
سقوط ساسانیان البته از ضربت عرب بود لیکن در واقع از نیروی عرب نبود چیزی که آن را مخصوصاً از پای درآورد غلبۀ ضعف و فساد بود می توان گفت که مقارن هجوم عرب ایران خود از پای درآمده بود و شقاق و نفاق بین طبقات و اختلافات و رقابتهای میان نجبا بعلاوۀ تفرقه و تشتت در امر دیانت آن را به کنار ورطه نیستی کشانده بود و در چنان حالی بی آنکه معجزه ای لازم باشد هر حادثه ای ممکن بود آن را از پای درآورد دولت عظیم کهنسال ساسانی در آن روزگاران فترت و نکبت چون سلیمان مرده ای بود که تکیه به عصای افسانه ایی اما موریانه خوردۀ خویش داشت و هر تند بادی که از توان کران صحرایی برمی خاست می توانست آن پیکر فرتوت و بی رمق را خورد کند و به مغاک هلاک بسپارد.. ..»
در حقیقت عدم وجود یک ایدئولوژی کارآ برای همۀ طبقات در جامعه ساسانی اختلاف طبقاتی بسیار در مقابل شعار برابری و برادری اعراب ایرانیان سرخورده از دولت خویش را اغواء کرده و آنان را در حمایت از ساسانیان سست کرد و سرانجام موجب سقوط آنان شد. البته نخستین برخورد اعراب با ایرانیان در نبردهای میان آنان نبود بلکه پیشتر هم ایرانیان بعنوان یک دولت غالب با اعراب از طریق بحر عمان و خلیج فارس و حیره و حجاز ارتباط داشتند. بواقع نفوذ ساسانیان در مناطق مرکزی شبه جزیره عربستان بخصوص منطقه حجاز، یثرب و مکه بیشتر از طریق دولت دست نشانده حیره و یمن صورت می گرفت. اما پس از متحد شدن قبایل عرب تحت لوای دیانت جدید و عدم نظارت جدی بر آنان از سوی ساسانیان بواسطه اختلافات داخلی اعراب توانستند در داخل سرزمین خود به سرکوب گروههای مخالف با دیانت جدیدشان با عنوان اهل رده بپردازند و به دنبال دستیابی به منابع ثروت قدم به مرزهای غربی ساسانیان نهند. هجوم اعراب به مرزهای غربی ایران و برخوردهایی که با نیروهای آشفته ساسانیان داشتند چیزی از نوع یک لشگر کشی منظم به منظور دستیابی به هدفی معین نبود ، بلکه در آغاز به منظور سرکوب اصحاب رده و تعقیب آنان نخست پای ایشان به عراق وسرحدات جنوب غربی ایران باز شد. سپس به دنبال دستیابی به منابع معیشتی جدید پس از مواجهه با سپاه ساسانیان و به دنبال هزیمت آنان به داخل ایران سرازیر شدند و با شعار مسوات و برابری ایرانیان را در عدم حمایت از ساسانیان ترغیب بیشتری کردند. قبول آئین جدید و حرکت اعراب در سرزمین ایران روندی بسیار تدریجی داشت و تا زمانیکه وجود آخرین شهریار نگون بخت ساسانی مایه امید گروههایی از ایرانیان بود که حضور این مهاجران نو رسیده را تحمل نمی کردند. مرتب شورشهای متعددی در مناطق مختلف ایران بر علیه اعراب رخ می داد. فی المثل در اشروسند مردم به هیچ وجه به مجاورت اعراب راضی نمی شدند . در سیستان آنها را اهریمن می خواندند و از همنشینی با آنها به هر بهانه که می شد خودداری می کردند .درقم نیز باآنکه وقتی آمدن اعراب با حسن قبول تلقی شدو با آنها پیمان دوستی بستند خیلی زود از این کار پشیمان شدند و نقض عهد کردند و به مساجد موذنان تعدی و تجاوز آغاز کردند . چون عربان بانگ نماز برمی آوردند دهقانان می آمدند و آنها را دشنام می دادند و سخره می کردند و گاه در مواردی جنگ و نزاع محلی نیز برمی خاست .
در قم یکبار اعراب هفتاد تن از سران محبوس را سربریدند مردم به مجاورت آنها راضی شدند . اما در برخی موارد نیز این مهمانان ناخوانده با حسن قبول تلقی می شد. زیرا که مردم در پناه آنها از تجاوز عمال و دزدان و راهزنان در امان می زیستند . به هر حال حضور اعراب در ایران در قرون نخستین اسلامی و برخورد آنان با جنبه های گوناگون تمدنی و فرهنگی ایرانیان همچنین بهنگام مواجه با ثروتهای افسانه ای شاهان ساسانی که اعراب حتی فکر آن را نیز نمی توانستند در ذهن خود جای دهند حکایتی است بس شگفت انگیز و در نوع خود بی نظیر که در قرن سکوت به زیبایی آن را به تصویر کشیده است. باری بدهد روی اعراب چه ایرانیان آنان را می پذیرفتند یا نه با شترها و زندگی خود که پشت آنان حمل می شد، قدم به سرزمین ایران گذاشتند تا فصلی جدید را در تاریخ این کشور کهن رقم زنند.

از همان آغاز اعراب قدم به مناطقی از ایران گذاشتند که با طرز معیشت وآب و هوای جزیره العرب تطبیق بیشتری داشت به همین جهت شهرهایی مانند اصفهان وکاشان و قم محل توجه و تردد کوچهای عرب گشت. بیشتر از همه خراسان مورد نظر طوایف عرب بود زیرا که آن سرزمین بیشتر از بسیاری نقاط دیگر با طرز معیشت ایشان موافق می نمود. و در واقع بیابان نورد عرب به کمک شتر، رفیق جدایی ناپذیر خویش به خوبی می توانست در بیابانهای اطراف خراسان رفت و آمد کند. به هر روی اعراب این منطقه از همان آغاز فتح با ایرانیان رفته رفته روابط و علایق پیدا کردند. مرزبانان و دهقانان خراسان با حکومت اعراب خو گرفتند چنانکه اعراب نیز با آداب و رسوم ایرانیان آشنا شدند. اندک اندک در میاان دو قوم خویشاوندیهای سببی پدیدار شد فرزندانی که در نسلهای بعد پدید آمدند تدریجاً خشونت بدوی و تعصب عربی پدران را از دست دادند و به سرزمین جدید و خویشان تازه نیز علاقه پیدا کردند اما به طور کلی این در همه جا اتفاق نمی افتاد. دکتر صدیقی در کتاب جنبش های دینی ایرانی پس از تقسیم سه دوره خلفای راشدین/ امویان و عباسیان از یکدیگر معتقد است :«در دوره اول والیان عرب عموماً دین دار صادق و بی طمع بودند. اگر تصرف ناحیتی یا شهری به جنگ صورت گرفته بود کسانی که مقاومت کرده بودند با ایشان به سختی عمل می شد. جمعی را که می توانستند می کشتند و پس از غلبه جمعی را اسیر کرده و اموالی را که به چنگ ایشان افتاده بود به غنیمت می بردند و مغلوبان هیچ حقی نداشتند. غنائم جنگی پنج قسمت می شد یک قسمت برای بیت المال کنار گذاشته می شد و چهار قسمت میان دیگر کسانی که در جنگ شرکت کرده بود تقسیم می شد. اگر مردم ناحیتی یکبار منقاد شده و بار دیگر می شوریدند. رفع شورش به خشونت انجام می گرفت و کشتن و اسیر کردن شدت می یافت اگر فتح محلی به زور انجام یافته بود عموماً عربها کسی را از خود به حکومت بلد منصوب می کردند اما اگر مردم شهر بی جنگ کردن تسلیم می شدند و به پرداختن مبلغی در سال برای حمایت شدن خود صلح می کردند جان و آزادی و اموال و املاک ایشان محفوظ می ماند . مرزبان یا شهربان بومی در مقام خود باقی می ماند و تا وقتی که به عهد خود وفا کرد از جانب عرب زحمتی نمی دید ...
آنچه که در بعد از حضور اعراب در ایران مهم بود تغییرات اساسی بود که در صورتبندی اجتماعی و ساختار سیاسی ایران ایجاد شد صرف نظر از اینکه تا آن زمان ایران با توجه به قدمتی طولانی بعنوان یک کشور متمدن و با فرهنگ حالت وام دهنده را در میان سایر ملل اطراف خویش داشت یک چند پس از غلبه اعراب تحت تاثیر سنتها و رسومات قبیلگی آنان قرارگرفت هر چند که این تاثیر بعلت فقدان پشتوانه فرهنگی از سوی چادر نشینان عرب دوام نیاورد و خود پس از مدتی مقهور تمدن و فرهنگ ایرانیان شدند اما در دوران یاد شده کاملاً ایران تحت تاثیر اعراب قرار گرفت. حضور اسلام در ایران واکنشهای متفاوتی را از سوی طبقات مختلف جامعه ایرانی در بر داشت گروهی لذا ایرانیان با عدم پذیرش اسلام و مخالفت با حضور اعراب همچنان بر کیش آبا و اجدادی خود باقی ماندند که اینان بیشترین آسیب ها را از جانب اعراب دیدند گروهی دیگر نیز با قبول آیین اسلام در زمره موالی خدمت به این مهاجران بیابانگرد را بر دشمنی بی سرانجام با آنان پذیرفتند و ربقۀ اطاعت را به گردن انداختند. گروهی نیز با پذیرش پرداخت جزیه بعنوان اهل کتاب با این بهانه که پیامبر از ایرانیان اهل یمن در زمان حیات خویش جزیه گرفتند در زمره اهل کتاب سعی در حفظ سرزمین آباء و اجدادی خویش کردند. اما دسته ای نیز بودند که تاب از بین رفتن مُلک و مَلک خویش را نیاوردند و دست به مهاجرت زدند و روی به سوی مرزهای شرقی ایران گرفتند و سرانجام در گجرات هند سکنی گزیدند.
همانطور که در پیشتر نیز آمد روند گرایش به آیین اسلام از سوی ایرانیان و طبقات مختلف جامعه کاملاً متفاوت بود. طبقات کارگران و پیشه وران بر خلاف طبقات بالا دست خود (شامل خاندانهای اشرافی و روحانی) که زیاده در آیین زردشت تعصب می ورزیدند به تشکیلات روحانی و عقاید و مقدرات موبدان چندان تلقی نداشتند و چون این طبقات سبب اشتغال و اعمال روزانه خویش و تصادم و اصطحکاک دایم با قوانین و مقدراتی که در آیین زرتشت راجع به اجتناب از آلودن آتش و خاک و آب وجود داشت در نظر موبدان و روحانیان زردتشتی بی مبالات و تا حدی سُست اعتقاد بنظر می آوردند. طبعاً دیانت تازه ایی را که اعراب آورده بودند با زندگی خویش سازگار و به مذاق خود گوارا یافتند . باری بامداد روزی که اسلام هر شهری را در ایران می گشود تحولی شگرف در احوال فرد و در نظام جامعه روی می نمود. برای فرد حقوق تازه ای پدید می آمد که از آن بی خبر بود و وظایف تازه ای تعیین می شد که بدان آشنایی نداشت. در جامعه نظم طبقات و امتیاز خاندانها از بین می رفت و دین تازه فاصله ایی را که میان کفشگرزاده و موبد زاده بود پر می کرد مردی که مسلمان می شد از خوردنیها و نوشیدنیها که پیش از آن بهره می بُرد بعضی بروی حرام می شد و تمتع از بعضی دیگر به شرطها محدود می گشت . برخی از مشاغل نظیر مِی فروشی و خوک بانی از بین رفت. برخی مشاغل دیگر که پیش از این چون در آنها آب و آتش آلایشی می یافت و در نظر موبدان زرتشتی منفور بود اکنون آزاد و حلال و روا شمرده می شد. بین زن و شوهر و اعضای خانواده قواعدی حاکم می شد که به گونه ای کاملاً متفاوت از پیش روابط بین آنها را تغییر می داد. ازدواج با محارم از بین رفت و نکاح طلاق، ارث و همه اینها بر اساس اصول دیانت جدید تعریفی تازه به خود گرفتند. مردگان را دیگر در دخمه ها جای نمی دادند تا طعمه حیوانات شود بلکه می بایست آنان را به خاک بسپارند. روزهای هفته ، هفته های ماه و ماههای سال که هر یک به حکم آیین زردشت نامی برخود داشت منسوخ شدند و جشنهای کهن ایرانیان همگی به فراموشی سپرده شد آتشهای کهن خاموش می شد و بجای آن محراب و مناره برپا می شد. مغ از اعتبار سابق می افتاد و بسا که آواره یا کشته می شد.
در دوره اول یعنی دوران خلفای راشدین رفتار آنان با موالی بخصوص ایرانیان کاملا بر موازین شرع و قوانین دیانتشان استوار بود . جای سخن نیست که آنان می خواستند تا اسلام و قرآن را حرمت نهند پیوند و نشست و خاست با زنان مسلمان نجویند مسلمانان را را به آیین خود نخوانند و دشمنان اسلام را یاری ندهند همچنین ناگزیر بودند به شیوه مسلمانان جامه نپوشند و بالای بناهای خویش را بیش از عمارت مسلمانان نکشند . بانگ آلات و اَدواتی را که مجاز بودند با آنها همکیشان خود را به عبادت فرا خوانند به گوش مسلمانان نرسانند .
آشکارا خمر ننوشند نشانه های دینی خود را از چشم مسلمانان دور بدارند و مردگان خود را پوشیده و جدا گانه به خاک بسپارند . ذمیان حق برآوردن پرستشگاهای تازه نداشتند و مجاز نبودند که سلاح بر گیرند و بر اسب نشینند.... خلیفه دوم مسلمین بسیار علاقه داشت که اعراب تا آنجا که امکان داشت از همزیستی و مجالست با ایرانیان دور بمانند و با وضع قوانین جدید تا آنجا که می توانست به ایشان سخت می گرفت و اگر وجود جزیه برای ایرانیان بعنوان اهل کتاب توسط پیامبر وضع نمی شد چه بسا عمر بر ایرانیان شدت عمل بیشتری وارد می کرد . 
با فتح ایران توسط اعراب این سرزمین تا قرنها بعنوان یکی از اصلیترین منابع مالی برای جهان اسلام مورد توجه بود. صرفنظر از اموالی که پی از هجوم اولیه عرب ایران نصیب آنان شد خلیفه دوم با وضع قوانین مالیاتی جدید برای ساکنان سرزمینهای مفتوحه به خصوص ایرانیان منابع مالی پایداری را برای دار الخلافه ایجاد نمود که تا مدتهای پس از آن خلفای بعدی نیز از این روش پیروی می کردند. در حقیقت در این زمان مهمترین کار اعراب مسلمان فتوح و کشور گشایی بود و مهمترین درآمد آنها نیز از راه جنگ و غنائم آن تامین می شد و رقم اصلی مخارج را هم مخارج جنگ و لشگر کشی و مصارف مربوط به آن تشکیل می داد. خلیفه دوم عمر با اطلاع از این امر که غنائمی که در فتوحات نصیب اعراب می شود همیشگی نیست و بیت المال دار الخلافه به یک منبع مالی همیشگی احتیاج دارد تا از طریق آن بتواند مستقل از غنائمی که در طول جنگها نصیب می برد. احتیاجات خود را برآورده سازد با تاثیر از تنظیم قواعد مالیاتی که در امپراطوری ساسانی رواج داشت دست به تشکیل دیوان مالی و برقراری مالیتهایی چون و جزیه و خراج زد.البته جزیه مالیاتی بود که از زمان ذمیان و غیر مسلمانان اخذ می شد که بعدها با گرایش اغلب آنان به اسلام منابع درآمد این مالیات محدود می شد. ولی خراج به طور عموم به کلیه کشاورزان و دهقانان حتی با فرض مسلمان شدن هم تحمیل می شد و آنان تا زمانیکه در زمین مشغول به کار بودند موظف به پرداخت آن بودند .
حضور اعراب مسلمان در ایران بی شک تحولات ژرف و دامنه داری را در فرهنگ و تمدن این سرزمین برای سالهای پس ازآن رقم زد. اما این نخستین باری نبود که این سرزمین مورد هجوم اقوام بیگانه قرار می گرفت به همین جهت پس از چندی از حضور این میهمانان ناخوانده آنان مهقور و مجذوب تمدن خویش ساخته و اعراب بعدها اگر نه تمام شالوده امپراطوری خویش را ، بلکه بخش عظیمی ازآن را بر پایه 

سنن و آموزه های ایرانیان بنا نهادند. اعراب پس از تصرف این سرزمین با رسوم مذهبی. آداب زندگی. اسطوره ها و افسانه ها. تاریخ نگاری. آئین کشور داری . سازمانهای اداری و مالی و رسوم درباری غالباً از طریق ترجمه آثار فارسی وهمچنین بعدها با نفوذ مستقیم کارگزاران و عاملان ایرانی آشنا شدند و مستقیماً آن را در بدنه امپراطوری نوپای خویش به کار بردند. درحقیقت اسلام فاتح در پیشرفت خود با فرهنگهای فنی تر و شیوه های پیشرفته تر فرهیختگان ملل مغلوب روبرو شد و به علت رویارویی با این فرهنگها و برای حفظ اصول اعتقادی خود در برخورد با آنها ناچار شد از سنتهای بارور این فرهنگها وام بگیرد و مسلمانان در انجام این منظور کلی بودند به موالی یعنی به مسلمانان غیر عرب و اخلاف آنان که رهبری حیات فرهنگی عالم اسلام را به تدریج عهده دار شدند

قیمت فایل فقط 10,000 تومان

خرید

 



:: موضوعات مرتبط: تاریخ , ,
:: برچسب‌ها: اثرات حمله اعراب به ایران , حمله اعراب , اثرات حمله اعراب , حمله اعراب به ایران , شکست ساسانیان از اعراب ,اثرات حمله اعراب به ایران , تحقیق اثرات حمله اعراب به ایران , دانلود تحقیق اثرات حمله اعراب به ایران , تحقیق , مقاله ,پژوهش , پایان نامه , دانلود تحقیق , دانلود مقاله , دانلود پژوهش , دانلود پایان نامه ,
:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا قیاسی

 

دانلود داده های نسبت کیو ((Q توبین شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران  از سال 89 الی 93دسته: حسابداری 
بازدید: 5 بار
فرمت فایل: zip 
حجم فایل: 38 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 15 

عنوان دانلود داده های نسبت کیو ((Q توبین شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران از سال 89 الی 93 دسته حسابداری مدیریت مالی اقتصاد فرمتExcel ئئوری Q که نخستین بار در سال 1969توسط یک اقتصاددان به نام جیمز توبین به منظور ارزیابی پروزه های سرمایه گذاری از نسبت ارزش بازار شرکت به ارزش دفتری دارایی های شرکت استفاده نمود که این نسبت به شاخص

قیمت فایل فقط 20,000 تومان

خرید

عنوان: دانلود داده های نسبت کیو ((Q توبین شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران  از سال 89 الی 93

دسته: حسابداری- مدیریت مالی- اقتصاد

فرمت:Excel

ئئوری Q  که نخستین بار در سال 1969توسط یک اقتصاددان به نام جیمز توبین به منظور ارزیابی پروزه های سرمایه گذاری از نسبت ارزش بازار شرکت به ارزش دفتری دارایی های شرکت استفاده نمود که این نسبت به شاخص Qتوبین (Qتوبین  ساده) شهرت یافت .این تئوری هم اکنون به عنوان تئوری پذیرفته شده در بخش سرمایه گذاری ها است. هدف توبین برقراری یک رابطه علت و معلولی بین شاخص Qتوبین و میزان سرمایه گذاری انجام شذه توسط شرکت بود بطوریکه اگر شاخص Qتوبین محاسبه شده برای شرکت بزرگتر از عدد یک باشد، شرکت انگیزه زیادی برای سرمایه گذاری و رشد دارد.اگر نسبت Qتوبین کوچکتر از یک باشد، نشان دهنده آن است که شرکت وضعیت مطلوبی ندارد و سرمایه گذاری درآن متوقف خواهد شد. فایل حاظر شامل داده های مربوط به نسبت Q توبین 132 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران برای فاصله زمانی 5 ساله بین سالهای 1389 الی 1393 می باشد که می توان از آن برای تجزیه و تحلیل پایان نامه ها و مقالات دانشگاهی رشته های حسابداری، مدیرت مالی و اقتصاد استفاده نمود. در تهیه این فایل از صورتهای مالی 5 ساله 132 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران استفاده شده است.

قیمت فایل فقط 20,000 تومان

خرید

 



:: موضوعات مرتبط: حسابداری , ,
:: برچسب‌ها: دانلود داده های نسبت کیو ((Q توبین شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران از سال 89 الی 93 ,
:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا قیاسی

 

حسابداری دولتیدسته: حسابداری 
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 53 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 109 

حسابداری به انحناء گوناگون تعریف شده است كامل ترین تعریف فن حسابداری به شرح زیر است حسابداری عبارت است از فن ثبت، طبقه بندی و تلخیص فعالیت های مالی یك مؤسسه در قالب اعداد قابل سنجش به پول و تفسیر نتایج حامل از بررسی این ارقام تعریف حسابداری سازمانهای دولتی نیز خارج از حدود تعریف مذكور نیست و در این سازمانها نیز باید كلیه فعالیتهای مالی

قیمت فایل فقط 10,000 تومان

خرید

فصل اول: حسابداری دولتی

تعریف حسابداری:

حسابداری به انحناء گوناگون تعریف شده است.  كامل ترین تعریف فن حسابداری به شرح زیر است:

   حسابداری عبارت است از فن ثبت، طبقه بندی و تلخیص فعالیت های  مالی یك مؤسسه در قالب اعداد قابل سنجش به پول و تفسیر نتایج حامل از بررسی این ارقام.

  تعریف حسابداری سازمانهای دولتی نیز خارج از حدود تعریف مذكور نیست. و در این سازمانها نیز باید كلیه فعالیتهای مالی در قالب اعداد قابل سنجش به پول ثبت طبقه بندی و تلیخیص شود و در مورد مطالعه و بررسی و تجزیه و تحلیل  ثبت تلخیص، گزارش نویسی و تفسیر نتایج حاصله از معادلات و مؤسسات و ادارات دولتی  می باشد كه با توجه به این قوانین و مقررات مالی دولت انجام می شود.

بنابراین حسابداری  دولتی شامل تمام عملیات وصول و پرداخت منابع مالی دولت و نگاهداری حسابه8ای سازمانهای دولتی و نیز تهیه گزارشهای  مالی مربوطه می باشد.

صورتهای مالی سازمانهای دولتی به منظور رفع نیازهای  اساسی زیر تهیه می شود:

نیاز قانونی: دولت و سازمانهای دولتی مشمول قوانین و مقرراتی می باشند كه محدودیتهای  اساسی در مورد نوع، ماهیت، طبقه بندی و محتویات حسابها و صورتهای مالی برای آنها ایجاد می نماید.

2- نیازهای نظارتی: قوه مقننه، دولت و افراد كشور جهت نظارت بر عملیات  سازمانهای دولتی به خصوص عملیات مربوط به اجرای  بودجه و ارزیابی  عملكرد مدیریت سازمانهای مذكور  به اطلعات كافی نیاز دارند.

3-نیاز اطلاعاتی: مدیران سازمانهای دولتی به منظور برنامه ریزی تصمیم گیری  و اجرای عملیات به نحوه  مطلوب  و مناسب، به اطلاعات و كزارشهای به موقع صحیح نیاز دارد.

دولت به علت عهده دار بودن مسئولیت وصول و معرفت درآمدها و وجوه عمومی و نگهداری حسابهای دولتی و تهیه گزارشهای مالی لازم برای اطلاع مردم كشور و قوه مقننه ایفا كننده نقش اساسی در حسابداری دولتی است. و در واقع حسابداری دولتی ابزاری است كه مدیریت دستگاه  های دولتی را قادر می سازد كه منابع مالی مورد استفاده كه بخشی از اعتبارات مصوب تخصیص یافته دولت را تشكیل می دهد به نحو صحیح و در جهت تحقیق برنامه های مصوب  به مصرف برسانند. منظور اصلی  از برقراری سیستم حسابداری عبارت است از تهیه و تنظیم اطلاعات مالی و مربوط به یك سازمان كه مورد احتیاج مدیران، صاحبان سرمایه، بستانكاران دولت و عموم مردم می باشد.

در اغلب كشورها سازمانهای دولتی در دو شكل  كلی انتفاعی و غیر انتفاعی ایجاد و اداره می شوند و در هر یك از  سازمانهای دولتی هزینه ها را معمولاً از محل درآمدهای خود كه با فروش كالا و ارائه خدمات تحصیل می نمایند تأمین می كنند بنابراین سیستم حسابداری این نوع سازمان باید امكان  شناساسیی درآمدها و هزینه های واقعی هر سال مالی و مقایسه آنها با یكدیگر و تعیین میزان داراییها، بدهیها و ارزش ویژه (حقوق صاحبان سهام ) را در پایان سال مالی فراهم سازد. سازمانهای دولتی غیر انتفاعی هزینه های خود را از محل  درآمدهای عمومی دولت و در حدود اعتبارات مصوب تأمین می نماید.

اقسام دستگاههای اجرایی در نظام اداری جمهوری اسلامی به شرح زیر می باشد:

1-   وزارتخانه ها

2-   مؤسسات دولتی

3-   شركتهای دولتی

4-   مؤسسات و نهادهای عمومی غیر دولتی

-وزارتخانه ها واحدهای سازمانی مشخص است كه به موجب قانون به این عنوان شناخته شده یا بشود.

-   مؤسسات دولتی واحد سازمانی مشخصی است كه موجب قانون ایجاد و زیر نظر یكی از قوای سه گانه اداره می شود و عنوان وزارت خانه ندارد. نهاد ریاست جمهوری كه زیر نظر ریاست جمهوری اداره می گردد یك مؤسسه دولتی شناخته می شود. شركت دولتی شناخته شده باشد. و بیش از 5 درصد سرمایه آن متعلق به دولت باشد. هر شركت تجاری كه از طریق سرمایه گذاری شركتهای دولتی ایجاد شود و مادام كه بیش از پنجاه درصد سهام آن متعلق به شركتهای دولتی است شركت دولتی تلقی می گردد.

-   مؤسسات و نهادهای عمومی غیر انتفاعی غیر دولتی واحدهای سازمانی مشخص هستند كه با اجازه قانون به منظور وظایف و خدماتی كه جنبه عمومی دارد تشكیل شده و یا می شود.

خصوصیات حسابداری دولتی

اصول عمومی:

1- استفاده از بودجه جهت كنترل دقیق وجوه عمومی به منظور:

الف- عدم تجاوز مخارج از حدود مقرر در قانون بودجه

ب- صرفه جویی در مصرف وجوه عمومی

ج‌-     مقایسه و تطبیق عملیات با بودجه مصوب

2- تقسیم منابع درآمد با توجه به هدفهای مورد نظریه حسابهای مخصوص از طریق:

الف- نگهداری حسابهای جداگانه برای انواع مختلف وجود دولتی.

ب- هر حساب یك واحد كامل حسابداری است.

3-برقراری كنترل داخلی قوی و سیستم حسابداری داخلی.

الف- مطالعه و سنجش لیاقت و درستی مأموران یك سازمان

4-توجه به حسابداری درآمد و هزینه به جای حسابداری برای سود و زیان زیرا:

الف- منظور اصلی دولت تحصیل سود نیست.

ب- هدف اصلی و اساسی دولت انجام خدمات خاص، یا خدمات عمومی برای استفاده عموم مردم یا اهالی  یك منطقه معین است.

5-تبعیت از قوانین و مقررات به منظور حفظ منافع اجتماعی

خصوصیات سازمانهای دولتی

-   به طور كلی نبودن انگیزه سود جویی یكی از خصوصیات بارز سازمانهای دولتی است سازمانهای دولتی به منظور تحصیل سود تأسیس نمی شوند و انتظارات دریافت بازده نسبت به سرمایه گذاری خود و یا برگشت سرمایه را ندارد.

-   شكل و تركیب سازمانی  و حدود مسئولیت به وسیله قانون ومقررات تعیین می شود. ملزم به رعایت قوانین مالی و بودجه ای می باشند.

-   سازمانهای دولتی واحدهای سازمانی مشخص هستند كه معمولاً با اجازه قانون ایجاد  سهامداران و صاحبان سرمایه هستند و هیچگونه منافع یا حقوق قابل خرید، فروش و یا انتقال وجود ندارد.

-   سازمانهای  دولتی منابع مالی و پولی خود را از محل درآمدهای  دولت در محدوده اعتبارات بودجه مصوب دریافت می نمایند و بر اساس ضوابط و مقررات قانونی هزینه انجام می پذیرد.

اهمیت برقراری سیستم حسابداری در سازمانهای عمومی و خصوصی دارای شعب متعدد است كه اداره امور مالی از مهمترین و اساسی ترین آنها محسوب می شود، هر مؤسسه دولتی یا غیر دولتی ناگزیر از برقراری سیستم صحیحی برای اداره امور مالی خود می باشد بدون ایجاد چنین سیستم، اداره امور هر مؤسسه دیر یا زود دستخوش اختلال و بی نظمی خواهد شد.

ایجاد چنین  سیستم، اداره امور مالی مستلزم استفاده كامل از روشهای حسابداری و پیروزی از اصول فن حسابداری و حسابرسی است. منظور اصلی از برقراری سیستم حسابداری  عبارت است از تهیه و تنظیم اطلاعات مالی مربوط به یك سازمان كه مورد احتیاج و بررسی مدیر یا مدیران صاحبان سرمایه و بستانكاران آن سازمان  دولت و عموم مردم می باشند. اتخاذ روشهای تصحیح برای نیل به این منظور و تهیه گزارشهای  مالی دقیق و قابل اطمینان برای مؤسسات گوناگون صرفنظر از وسعت، طرف اداره، حدود فعالیت انتفاعی یا غیر انتفاعی بودن آنها حائز اهمیت می باشد.

   در سازمانهای دولت این مسأله بایستی مورد توصیه خاص قرار گیرد، زیرا نتایج حاصل از عملیات حسابداری در این قبیل مؤسسات یكی از مفیدترین وسایل سنجش كارآیی، لیاقت و صداقت افراد است كه اداره امور عمومی  یك ملت به دست آنان سپرده شده است.

اصول و موازین مخصوص حسابداری دولتی

علاوه بر ضوابط قواعد ذكر شده برخی اصول و موازین خاص نیز باید در سیستم حسابداری دولتی پیروی و اجرا شود، به اهم اصول مخصوص حسابداری ذیلاً اشاره خواهد شد:

1-               اصول لزوم نگهداری حسابهای مستقل برای وجوه دولتی

     یكی از خصوصیات اصلی حسابداری دولتی لزوم نگهداری حسابهای جداگانه و مستقل برای وجوه دولتی است.

  سازمانهای دولتی از منابع دولتی از منابع مختلف برای اجرای وظایف محوله استفاده می نمایند. هر یك از این منابع برای تحقق اهداف و مقاصدی تخصیص داده می شود كه منحصراً بایستی در اجرای  فعالیتها و برنامه هایی مصرف می شود كه رسیدن به اهداف مورد نظر را امكان پذیر نماید. این طراحی یك سیستم حسابداری مناسب جهت آوری اطلاعات مالی مربوط به هر یك از منابع و نگهداری حساب دریافت و پرداخت جداگانه اطلاعات مالی مربوط به هر یك از منابع و نگهداری حساب دریافت و پرداخت جداگانه آنها لازم به نظر می رسد. وزارتخانه ها و مؤسسات دولتی ناگذیراند برای هر یك از منافع مالی مورد استفاده و به طور كلی هر یك از وجود مستقل در اختیار سیستم حسابداری جداگانه ای طراحی نمایند. هر یك از حسابهای مستقل وجود دارائی یكسری حساب (سر فصل) خود تراز یا متوازن می باشد كه در هر مقطع زمانی با هم موازنه می شوند. با استفاده از سیستم حسابداری مستقل اطلاعات مربوط به دریافت و پرداخت و موجودی هر یك از وجود مستقل قابل استخراج خواهد بود.

2-               اصول كنترل بودجه ای

    یكی دیگر از اصول مهم و لازمه الرعایه در حسابداری دولتی اصل كنترل بودجه ای است اهمیت اصل مذكور ناشی از 55 قانون اساسی جمهوری اسلامی ساست كه بدون رعایت آن جلوگیری از تجاوز هزینه ها از اعتبارات مصوب عملاً امكان پذیر نخواهد بود. (اصل پنجاه و پنجم): دیوان محاسبات به كلیه حسابهای وزارتخانه ها، مؤسسات، شركتهای دولتی و سایر دستگاههایی كه به نحوی از اتخاذ بودجه كل كشور استفاده می‌كنند به ترتیب قانون مقرر می دارد كه هیچ هزینه ای از اعتبارات مصوب تجاوز نكرده و هر وجهی در محل خود به مصرف رسیده باشد. دیوان محاسبات حسابهای و اسناد و مدارك مربوطه را برابر قانون جمع آوری و گزارش تفریح بودجه هر سال را به انضمام نظارت خود به مجلس شورای اسلامی تسلیم می نماید. این گزارش باید در دسترس عموم گذاشته شود.)  

   در اجرای اصل كنترل بودجه ای، سیستم حسابداری وزارتخانه ها و مؤسسات دولتی به نحوه طراحی می گردد كه اجرای بودجه ی مصوب را در قالب طبقه بندی های بودجه ای میسر نماید. رابطه حسابداری دولتی و بودجه عمدتاً در راستای تحقق اصل كنترل بودجه ای است، بدین معنی كه دفاتر حسابداری مورد عمل وزاتخانه ها و مؤسسات دولتی دقیقاً بر اساس نیازهای اطلاعات بودجه ای طراحی می گردد. اطلاعات مالی مربوط به درآمد ها و هزینه های به طریقی در دفاتر حسابداری ثبت می شود كه امكان مقایسه ارقام واقعی درآمدهای قطعی وصول شده و هزینه های واقعی انجام یافته با ارقام مربوط به درآمدهای پیش بینی شده و اعتبارات مصوب مندرج در بودجه كل كشور سال مربوط را فهم سازد.

   در اكثر حسابهای مستقل برای وجوه دولتی كنترل بودجه ای به وسیله ثبت و نگاهداری حسابهای مستقل برای وجوه دولتی كنترل بودجه ای به وسیله ثبت و نگاهداری حسابهای بودجه ای علاوه بر حسابهای عادل اعمال می گردد. حسابهای بودجه ای حسابهایی هستند كه در آنها ارقام بودجه ای شامل درآمدهای  پیش بینی شده و اعتبارات مصوب منعكس می شوند. حسابهای مذكور حسابهای موفق می باشند كه درآغاز هر سال مالی بعد از ابلاغ بودجه مصوب به امور مالی سازمان دولتی افتتاح می شوند و در طول سال مالی بعد از ابلاغ مصوب به امور مالی سازمان دولتی افتتاح می شوند و در طول سال مالی همراه با حسابهای عادی نگهداری و در پایان سال مالی بسته می شوند.

3-اصل تقدم قوانین و مقررات مالی و محاسباتی بر اصول متداول حسابداری

    در حسابداری دولتی اهمیت قوانین و مقررات مالی به اندازه ای كه اصول و موازین متداول حسابداری را تحت تأثیر قرار می دهند. در اجرای این اصل هر جا كه قوانین و مقررات مالی و محاسباتی را اصول موازین متداول حسابداری را بر اصول و موازین حسابداری ترجیح داده و اجرا نماید.

قیمت فایل فقط 10,000 تومان

خرید

 



:: موضوعات مرتبط: حسابداری , ,
:: برچسب‌ها: حسابداری دولتی , پایان نامه , حسابداری , حسابداری دولتی , فعالیت مالی ,
:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا قیاسی

 

بررسی مشکلات پیاده سازی بودجه بندی عملیاتی در بانکهای سپه استان یزد و ارائه راهکار مناسبدسته: حسابداری 
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 149 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 133 

با توجه به نقش بودجه در سازمانها و ادارات، دولتها در صدد اصلاح نظام بودجه ریزی برآمدند و در نهایت از بودجه ریزی عملیاتی استفاده نموده ولی در عمل برای پیاده سازی این سیستم بودجه بندی با موانع و مشکلاتی رو به رو گردیده‌اند

قیمت فایل فقط 12,000 تومان

خرید

بررسی مشکلات پیاده سازی بودجه بندی عملیاتی در بانکهای سپه استان یزد و ارائه راهکار مناسب


با توجه به نقش بودجه در سازمانها و ادارات، دولتها در صدد اصلاح نظام بودجه ریزی برآمدند و در نهایت از بودجه ریزی عملیاتی استفاده نموده ولی در عمل برای پیاده سازی این سیستم بودجه بندی با موانع و مشکلاتی رو به رو گردیده‌اند. این تحقیق سعی می‌نماید در مرحله اول موانع و مشکلات موجود و تأثیر گذار بر بودجه بندی عملیاتی در بانکهای سپه استان یزد را شناسایی نموده و در مرحله بعد این موانع و مشکلات را اولویت بندی و در نهایت پیشنهاداتی را در جهت کاهش موانع پیاده سازی بودجه بندی عملیاتی ارائه نماید. داده‌های این پژوهش با استفاده از پرسشنامه های که بین کارمندان بانک توزیع شده، جمع‌آوری گردیده‌است. پس از آن با تجزیه و تحلیل اطلاعات از طریق آزمون فریدمن و کروسکال والیس فرضیات تحقیق آزمون شده است. نتایج این پژوهش نشان می‌دهد که عوامل مدیریتی بر مشکلات پیاده سازی بودجه بندی عملیاتی تأثیر معنادار دارد. به عبارت دیگر برای اجرای موفق بودجه بندی عملیاتی باید به عوامل مدیریتی که شامل عامل انسانی، عامل فنی و فرایندی و عامل محیطی است توجه نمود. 

فهرست مطالب:

پیشگفتار.......................................................................................................................................................................... 1

فصل اول:کلیات تحقیق......................................................................................................................................... 3

      1-1 مقدمه .......................................................................................................................................................... 4

      1-2. بیان مسئله................................................................................................................................................. 4

      1-3.ضروریت و اهمیت تحقیق....................................................................................................................... 6

      1-4.اهداف تحقیق.............................................................................................................................................. 7         

      1-5.فرضیه های تحقیق.................................................................................................................................... 7

      1-6.متغیرهای تحقیق....................................................................................................................................... 8

      1-7.روش تحقیق................................................................................................................................................ 8

      1-8.ابزار گردآوری داده های تحقیق............................................................................................................. 9

      1-9.جامعه آماری و نمونه گیری.................................................................................................................... 9

      1-10.روش تجزیه و تحلیل داده ها............................................................................................................... 9

      1-11.قلمرو تحقیق............................................................................................................................................ 10

      1-12.تعاریف عملیاتی....................................................................................................................................... 10

      1-13.محدودیتهای تحقیق............................................................................................................................... 14

      1-14.جمع‌بندی و نتیجه‌گیری...................................................................................................................... 14


فصل دوم:پیشینه تحقیق.................................................................................................... 15

2-1 مقدمه .................................................................................................................................................................... 16

      2-2.بودجه بندی و انواع روشهای بودجه بندی......................................................................................... 17

      2-2-1-تعاریف بودجه....................................................................................................................................... 17

      2-2-2-مقاصد بودجه بندی............................................................................................................................ 18

      2-2-3-وظایف بودجه بندی............................................................................................................................ 18       

      2-2-4-روشهای بودجه بندی......................................................................................................................... 19

      2-2-5-اساس بودجه بندی عملیاتی .......................................................................................................... 24

      2-2-6-تفاوت بین بودجه برنامه ای و عملیاتی......................................................................................... 25

      2-2-7-معایب و مزایای روش بودجه عملیاتی و سنتی ........................................................................ 25

      2-3. عوامل بودجه بندی.................................................................................................................................. 26

      2-3-1-عوامل محیطی...................................................................................................................................... 27

     2-3-2-عوامل فنی-فرایندی............................................................................................................................. 31

      2-3-3-عوامل انسانی........................................................................................................................................ 37

      2-4.مبانی نظری بودجه عملیاتی................................................................................................................... 42

      2-4-1-طرز تنظیم بودجه عملیاتی.............................................................................................................. 42

      2-4-2-چرا بودجه عملیاتی............................................................................................................................ 44

      2-4-3-بازدهی بودجه بندی عملیاتی.......................................................................................................... 45

      2-4-4-تجربه برخی از کشورها در اجرای نظام بودجه ریزی عملیاتی ............................................. 46

      2-4-4-1-کانادا................................................................................................................................................... 46

      2-4-4-2-انگلیس.............................................................................................................................................. 48

      2-4-4-3-امریكا................................................................................................................................................. 50

      2-4-4-4-ایرلند................................................................................................................................................. 54

      2-4-4-5  هلند.................................................................................................................................................. 56

      2-4-5-مزایای بودجه بندی عملیاتی........................................................................................................... 57

      2-4-6-بودجه بندی عملیاتی در بنگاههای فدرال.................................................................................... 58

      2-4-7-تجربیات بودجه بندی عملیاتی در کالیفرنیا................................................................................. 60

      2-4-8-تحقیقات انجام شده در ایران وخارج ............................................................................................ 60

      2-5 نتایج و جمع‌بندی  ..................................................................................................................................  70


فصل سوم: روش تحقیق...................................................................................................... 73

     3-1.مقدمه.............................................................................................................................................................. 74

      3-2.روش تحقیق................................................................................................................................................ 74

      3-3.اهداف تحقیق.............................................................................................................................................. 75

      3-4.فرضیه های تحقیق.................................................................................................................................... 75

      3-5.متغیرهای تحقیق....................................................................................................................................... 76

      3-6.جامعه آماری................................................................................................................................................ 77

      3-7. نمونه‌گیری.................................................................................................................................................. 77

      3-8.روش گردآوری اطلاعات........................................................................................................................... 79

      3-9.روایی.............................................................................................................................................................. 80

      3-10.پایایی.......................................................................................................................................................... 81       

      3-11- روش آزمون فرضیه ها........................................................................................................................ 82

      3-12 خلاصه و جمع‌بندی ............................................................................................................................ 85

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها ................................................................................ 87

        4-1 مقدمه ....................................................................................................................................................... 87

      4-2.نتایج توصیفی سؤالات عمومی پرسشنامه.......................................................................................... 87

      4-3-نتایج تجزیه و تحلیل آزمون فرضیه اصلی......................................................................................... 91

      4-4- نتایج تجزیه و تحلیل آزمون فرضیه فرعی اول............................................................................... 92

      4-5-نتایج تجزیه و تحلیل آزمون فرضیه فرعی دوم................................................................................ 95

      4-6- نتایج تجزیه و تحلیل آزمون فرضیه فرعی سوم............................................................................. 98

      4-7 نتیجه فصل.................................................................................................................................................. 105

فصل پنجم:نتیجه گیری و پیشنهادات................................................................................ 106

    .....................................................................................................................................................................................  5-1.نتیجه گیری کلی    107

    .....................................................................................................................................................................................  5-2.پیشنهادها   109

فهرست جدول ها
جدول 2-1 : مزایا و معایب سیستم بودجه‌بندی عملیاتی و سنتی............................................................................... 26

جدول 2-2 : مطالعات انجام شده در زمینه بودجه‌ریزی عملیاتی در ایران................................................................... 70

جدول 2-3 : مطالعات انجام شده در زمینه بودجه‌ریزی عملیاتی در خارج.................................................................. 72

جدول 3-1 : جامعه آماری و حجم نمونه آماری............................................................................................................ 79

جدول 4-1 : سابقه كار كاركنان بانك سپه استان یزد.................................................................................................. 88

جدول 4-2 : مدرك تحصیلی كاركنان بانك سپه استان یزد........................................................................................ 89

جدول 4-3 : رشته تحصیلی كاركنان بانك سپه استان یزد.......................................................................................... 90

جدول 4-4 : پرسشنامه مربوط به فرضیه فرعی اول...................................................................................................... 93

جدول 4-5 : رتبه پرسشنامه مربوط به فرضیه فرعی اول.............................................................................................. 94

جدول 4-6 : پرسشنامه مربوط به فرضیه فرعی دوم...................................................................................................... 96

جدول 4-7 : رتبه پرسشنامه مربوط به فرضیه فرعی دوم............................................................................................. 97

جدول 4-8 : پرسشنامه مربوط به فرضیه فرعی سوم.................................................................................................... 99

جدول 4-9 : رتبه پرسشنامه مربوط به فرضیه فرعی سوم............................................................................................ 100

جدول 4-10 : اولویت بندی عامل انسانی بر اساس آزمون رتبه‌ای فریدمن.................................................................. 101

جدول 4-11 : اولویت بندی عامل فنی‌وفرآیندی بر اساس آزمون رتبه‌ای فریدمن...................................................... 102

جدول 4-12 : اولویت بندی عامل محیطی بر اساس آزمون رتبه‌ای فریدمن............................................................... 103

جدول 4-13 : رابطه بین رشته، تحصیلات و تجربه با عوامل مدیریتی........................................................................ 104

جدول 4-14: نتایج مربوط به فرضیه‌ها......................................................................................................................... 105

فهرست نمودارها
نمودار4-1: سوابق كاری كاركنان بانك سپه استان یزد..................................................................................... 88

نمودار4-2: تحصیلات كاركنان بانك سپه استان یزد.......................................................................................... 89

نمودار4-3: رشته تحصیلی كاركنان بانك سپه استان یزد................................................................................. 90

قیمت فایل فقط 12,000 تومان

خرید

 



:: موضوعات مرتبط: حسابداری , ,
:: برچسب‌ها: بررسی مشکلات پیاده سازی بودجه بندی عملیاتی در بانکهای سپه استان یزد و ارائه راهکار مناسب , پیاده سازی, بودجه بندی عملیاتی , بانکهای سپه , بودجه بندی , پروژه , تحقیق , مقاله , پژوهش , دانلود پروژه , دانلود تحقیق , دانلود مقاله , دانلود پژوهش ,
:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا قیاسی

 

بررسی رابطه بین نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار و اندازه شرکت با بازده سهامدسته: حسابداری 
بازدید: 3 بار
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 619 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 151 

در اقتصاد رو به رشد حال حاضر مدیران سرمایه گذار و مدیران پرتفوی، همواره به دنبال گزینه های مناسب سرمایه گذاری هستند تا بتوانند هم سود مورد نظر را کسب کنند و هم در بلند مدت ثروت خود را افزایش دهند

 

 

 

 

 

 

قیمت فایل فقط 11,000 تومان

خرید

بررسی رابطه بین نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار و اندازه شرکت با بازده سهام با استفاده از روش HML و SMB در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران


چكیده:
در اقتصاد رو به رشد حال حاضر مدیران سرمایه گذار و مدیران پرتفوی، همواره به دنبال گزینه های مناسب سرمایه گذاری هستند تا بتوانند هم سود مورد نظر را کسب کنند و هم در بلند مدت ثروت خود را افزایش دهند. سرمایه گذاران  به منظور انتخاب بهینه در سرمایه گذاری سهام ، نیازمند اطلاعاتی از قبیل میزان سود آوری سهام ، بازده سهام و... هستند . در این راستا ، استفاده از اطلاعات اقلام صورتهای مالی و بازده سهام شاید بتواند راهنمای مناسبی برای سرمایه گذاران و مدیران شركت ها جهت نیل به اهداف مورد نظر باشد. این تحقیق که از نوع تحقیق توصیفی – همبستگی بوده ، به بررسی ارتباط بین اندازه شرکت و نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار با بازده سهام شركتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار می پردازد. بدین منظور ، تعداد 56 شرکت  در طی دوره زمانی 86–1382 از بین شركتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار انتخاب گردید و پس از جمع آوری اطلاعات مربوط به متغیرهای مستقل و وابسته  و تشكیل پرتفوی بر اساس اندازه و نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار و به کمک  تجزیه و تحلیل رگرسیون و همبستگی ، فرضیات تحقیق مورد آزمون قرار گرفت و معنی دار بودن الگوها نیز با استفاده از آزمون آماری F ، آزمون T ، ضریب تعیین، ضریب همبستگی و آزمون دوربین – واتسون ، و بررسی مفروضات رگرسیون مورد سنجش قرار گرفت. نتایج حاصل از آزمون فرضیات نشان می‌دهد که نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار، نسبت به متغیر اندازه شرکت قدرت تبیین بالاتری را برای پیش بینی بازده واقعی سهام داشت.
واژگان كلیدی: اندازه شركت، نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار، بازده سهام، شركت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران، روش SMB، روش HML

فهرست مطالب:
چكیده:
مقدمه:
فصل اول: كلیات تحقیق
1-1-مقدمه :
2-1 بیان مسأله
3- 1 تاریخچه موضوع تحقیق
4-1 اهمیت و ضرورت تحقیق
5-1 اهداف تحقیق
1-5-1 هدف کلی
2-5-1 هدف ویژه
6-1 چارچوب نظری تحقیق
7-1 فرضیات تحقیق
8-1 تعریف واژگان و اصطلاحات
فصل دوم: مروری بر ادبیات تحقیق
1-2- مقدمه:
2-2 بازار مالی:
1-2-2 کارکرد های اقتصادی بازار مالی
1-1-2-2 کمک به فرایند تشکیل سرمایه
2-1-2-2 تعیین قیمت دارایی های مالی
3-1-2-2 ایجاد بازار ثانویه برای معاملات دارایی های مالی (افزایش نقدینگی داراییها)
4-1-2-2 کاهش هزینه مبادلات
2-2-2 طبقه بندی بازارهای مالی
1-2-2-2 بازار پول
2-2 -2-2 بازار سرمایه
3-2 تاریخچه بورس و اوراق بهادار در جهان
4-2 تاریخچه بورس و اوراق بهادار تهران
5-2 تعریف بورس اوراق بهادار
6-2 دارایی
1-6-2 دارایی مالی
7-2 اوراق بهادار
8-2 سهام عادی
9-2 بازده سهام
1-9-2 مفهوم بازده
10-2 بازده تحقق یافته در مقابل بازده مورد انتظار
1-10-2 بازده تحقق یافته
2-10-2 بازده مورد انتظار
11-2 اجزای بازده
1-11-2 سود دریافتی
2-11-2 سود(زیان)سرمایه
12-2 اندازه شرکت و اثر گذاری آن در عملکرد شرکت
1-12-1 لزوم تجزیه و تحلیل اندازه شرکت
13-2 شاخص های اندازه
1-13-2 میزان دارایی شرکت
2-13-2 میزان فروش کل شرکت
3-13-2 لگاریتم فروش کل
4-13-2 تعداد پرسنل شرکت
5-13-2 ارزش بازار شرکت
14-2مفهوم ارزش
15-2 انواع ارزش
1-15-2 ارزش اسمی
3-15-2 ارزش بازار
4-15-2 ارزش انحلال
5-15-2 ارزش با فرض تداوم فعالیت شرکت
6-15-2 ارزش ذاتی
7-15-2 ارزش منصفانه
16-2 نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار (BE/ME )
17-2 قیمت گذاری (ارزشیابی) دارایی های مالی
18-2 مدل بهینه سازی پرتفوی مارکوویتز
19-2 مدل های تعادلی
1-19-2 نظریه قیمت گذاری آربیتراژ
2-19-2 مدل قیمت گذاری دارایی سرمایه ای
1-2-19-2 کاربردهای مدل قیمت گذاری دارایی های سرمایه ای
3-19-2 مدل سه عاملی فاما و فرنچ
1-3-19-2 عامل اندازه
2-3-19-2 عامل ارزش
24-2 پیشینه تحقیق
1-24-2 تحقیقات در خارج از ایران
2-24-2 تحقیقات انجام شده در ایران
فصل سوم: روش اجرای تحقیق
1-3- مقدمه
2-3 روش تحقیق
3-3 جامعه مطالعاتی
4-3 قلمرو تحقیق:
1-4-3 قلمرو موضوعی تحقیق :
2-4-3-قلمرو زمانی تحقیق :
3-4-3-قلمرو مکانی تحقیق :
5-3 مدل تحلیلی تحقیق و شیوه اندازه گیری متغیر های تحقیق
6-3 روش و ابزار گرد آوری اطلاعات58
7-3 روش تجزیه و تحلیل داده ها
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
1-4 مقدمه:
2-4 شاخص های توصیفی متغیر ها
3-4 آزمون فرضیه ها
1-3-4 فرضیه اول
2-3-4 فرضیه دوم
4-4 آزمون فرضیات در حالت دو متغیره
5-4 آزمون معنی داری رگرسیون چند گانه
6-4 آزمون هم خطی
7-4 خلاصه نتایج آزمون فرضیه ها
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات
1-5-مقدمه
2-5 نتایج آزمون فرضیه ها
1-2-5 نتایج حاصل از آزمون فرضیه ها در رگرسیون تک متغیره
2-2-5 نتایج حاصل از آزمون فرضیه ها در حالت رگرسیون دو متغیره
3-5 نتیجه گیری
4-5 پیشنهاد هایی  مبنی بریافته های  تحقیق
5-5 پیشنهادهایی برای تحقیقات آتی
6-5 محدودیت های تحقیق
پیوستها:
پیوست الف:
پیوست ب:
پیوست ج:
پیوست د:
پیوست ه:
منابع و ماخذ:
منابع فارسی:
منابع لاتین:
منابع اینترنتی:
چکیده انگلیسی .......................................................................................................
 نگاره 1-1: یافته های تحقیقات در ارتباط با نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار و اندازه شرکت با بازده سهام
نگاره 1-4 : توصیف متغیرها با شاخص های مرکزی، پراکندگی و نمودار توزیع داده ها (Statistics)
نگاره 2-4  : آزمون كلموگروف- اسمیرنف در سطح هر پرتفوی
نگاره 3-4 : ضریب همبستگی و ضریب تعیین و آزمون دوربین- واتسون در ارتباط با اندازه شركت و بازده
نگاره 4-4 : تحلیل واریانس بین لگاریتم اندازه شركت و بازده واقعی S/H
نگاره 5-4 : ضرایب معادله رگرسیون بین لگاریتم طبیعی اندازه شركت و بازده واقعی S/H
نگاره 6-4 : ضریب همبستگی و ضریب تعیین و آزمون دوربین- واتسون در ارتباط با نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار و بازده
نگاره 7-4 : تحلیل واریانس بین نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار و بازده واقعی S/H
نگاره 8-4 : ضرایب معادله رگرسیون بین نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار و بازده واقعی ….S/H
نگاره 9-4 : ضریب همبستگی و ضریب تعیین و آزمون دوربین- واتسون در ارتباط با اندازه شركت و نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار با بازده واقعی
نگاره 10-4: متغیرهای رگرسیون چند گانه
نگاره 11-4 : تحلیل واریانس بین لگاریتم اندازه شركت و نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار با بازده واقعی B/H
نگاره 12-4 : تحلیل واریانس بین لگاریتم اندازه شركت و نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار با بازده واقعی B/M
نگاره 13-4 : تحلیل واریانس بین لگاریتم اندازه شركت و نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار با بازده واقعی B/L
لیل واریانس بین لگاریتم اندازه شركت و نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار با بازده واقعی S/H
نگاره 15-4 : تحلیل واریانس بین لگاریتم اندازه شركت و نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار با بازده واقعی S/M
نگاره 16-4 : تحلیل واریانس بین لگاریتم اندازه شركت و نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار با بازده واقعی S/L
نگاره 17-4 : ضرایب معادله رگرسیون بین لگاریتم طبیعی اندازه شركت و نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار با بازده واقعی B/H
نگاره 18-4 : ضرایب معادله رگرسیون بین لگاریتم طبیعی اندازه شركت و نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار با بازده واقعی B/M
نگاره 19-4 : ضرایب معادله رگرسیون بین لگاریتم طبیعی اندازه شركت و نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار با بازده واقعی B/L
نگاره 20-4 : ضرایب معادله رگرسیون بین لگاریتم طبیعی اندازه شركت و نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار با بازده واقعی S/H
نگاره 21-4 : ضرایب معادله رگرسیون بین لگاریتم طبیعی اندازه شركت و نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار با بازده واقعی S/M
نگاره شماره 22-4 : ضرایب معادله رگرسیون بین لگاریتم طبیعی اندازه شركت و نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار با بازده واقعی S/L
نگاره  23 -4 : تحلیل شاخص وضعیت و مقادیر ویژه متغیرهای  مستقل
نگاره 24-4: وضعیت هم خطی بین متغیرها
نگاره 25-4 خلاصه نتایج فرضیات
 نمودار1-1 : رابطه بین اندازه شرکت و ارزش دفتری به ارزش بازار جهت تشکیل پرتفوی
 نمودار1-3: رابطه بین هدف، روش و ابزار
نمودار 1-4 : نمودار هیستوگرام در بازده واقعی
نمودار 2-4 : معادله رگرسیون بین اندازه شركت و بازده واقعی S/H
نمودار 3-4 : نمودار هیستوگرام در بازده واقعی
 نمودار 4-4 : معادله رگرسیون بین نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار و بازده واقعی S/H

قیمت فایل فقط 11,000 تومان

خرید

 



:: موضوعات مرتبط: حسابداری , ,
:: برچسب‌ها: بررسی رابطه بین نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار و اندازه شرکت با بازده سهام , بررسی رابطه بین نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار و اندازه شرکت با بازده سهام , نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار و اندازه شرکت با بازده سهام , ارزش دفتری , ارزش بازار , اندازه شرکت با بازده سهام , اندازه شركت , نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار , بازده سهام , شركت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران , روش SMB، روش HML , دانلود پایان نامه حسابداری , دانلود پژوهش ,
:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا قیاسی

 

ارزیابی نوع مدیریت سود و بررسی اثر ساختار مالكیت و اندازه شرکت بر روی مدیریت سودآوری آتیدسته: حسابداری 
بازدید: 2 بار
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 751 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 180 

رسوائی اخیر در انرون و ورلدکام وسایرشرکتهای آمریکائی ،موجب برانگیخته شدن احساسات عمومی جامعه گردیدبنابراین عموم جامعه براین باورشدن که مدیریت سوداعمال شده توسط مدیران شرکت ها ، به مدیریت سود فرصت طلبانه گرایش دارد ، تا منافع شخصی آنها بیشینه گردد

 

 

 

 

 

 

قیمت فایل فقط 16,000 تومان

خرید

ارزیابی نوع مدیریت سود وبررسی اثر ساختار مالكیت و اندازه شرکت برروی مدیریت سودآوری آتی
چكیده:
رسوائی اخیر در انرون و ورلدکام وسایرشرکتهای آمریکائی ،موجب برانگیخته شدن احساسات  عمومی جامعه گردید.بنابراین عموم جامعه براین باورشدن که  مدیریت سوداعمال شده  توسط مدیران شرکت ها ، به مدیریت سود فرصت طلبانه گرایش دارد ، تا  منافع شخصی آنها بیشینه گردد.
هدف پژوهش  ، بررسی نوع  مدیریت سود اعمال شده ( مدیریت سود فرصت طلبانه یا مدیریت سود کارآ) و تاثیر ساختار مالكیت و اندازه شرکت بر پیش بینی سودآوری آتی درشرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار و همچنین ترغیب وتشویق سرمایه گذاران به سرمایه گذاری باتوجه به  وضعیت شرکت ازنظراطلاعات ارائه شده درپیش بینی سودآوری آتی می باشد.
از این رو از مجموع 321 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران تا قبل از سال 1381 ، تعداد 99 شرکت از طریق نمونه گیری به روش  حذف سیستماتیک در طی سالهای 1382 تا 1385 انتخاب و با استفاده از رگرسیون چندگانه مورد آزمون  قرار گرفتند . متغیرهای این پژوهش عبارتند از : اقلام تعهدی اختیاری ، اقلام تعهدی غیر اختیاری ، مالكیت نهادی ، مالكیت خانوادگی ، اندازه شرکت و سودآوری آتی .
یافته های پژوهش نشان می دهد که نوع مدیریت سود اعمال شده بوسیله شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار به مدیریت سود کارآ گرایش دارند .همچنین بین اندازه شرکت وپیش بینی سودآوری آتی رایطه مثبت (مستقیم ) و بین ساختار مالكیت خانوادگی وپیش بینی  سودآوری آتی رابطه منفی (معکوس) وجود دارد.در خصوص تاثیر ساختار مالكیت نهادی برپیش بینی سودآوری آتی شواهدی مشاهده نگردید.
فهرست مطالب:
چكیده:.. 1
مقدمه:.. 2
فصل اول: کلیات تحقیق
1-1-مقدمه: 4
2-1 بیان مسأله 4
3-1 اهداف پژوهش.. 7
4- ا اهمیت و ضرورت پژوهش.. 7
5-1فرضیه پژوهش.. 9
6-1 چارچوب نظری ومدل پژوهش.. 9
7-1 متغیرهای پژوهش.. 11
8-1 قلمرو پژوهش.. 12
1-8-1- قلمرو موضوعی پژوهش.. 12
2-8-1- قلمرو مکانی پژوهش.. 12
3-8-1- قلمرو زمانی پژوهش.. 12
9-1- واژگان کلیدی و اصطلاحات به کار رفته در پژوهش.. 12
فصل دوم: مروری بر ادبیات تحقیق
1-2- مقدمه : 15
2-2 گفتار نخست:مدیریت سود 16
1-2-2 مفاهیم سود برای گزارشگری. 16
2-2-2   مفهوم مدیریت سود 18
3-2-2  انگیزه های مدیریت سود 20
4-2-2-   طبقه بندی مدیریت سود 23
1-4-2-2 - انواع روشهای مدیریت سود: 23
2-4-2-2 انواع مدیریت سود: 27
5-2-2- هموارسازی سود 30
3-2  گفتار دوم:اقلام تعهدی اختیاری. 33
1-3-2 حسابداری تعهدی و مدیریت سود 33
2-3-2 اقلام تعهدی : 34
3-3-2 کشف و اندازه گیری مدیریت سود با اقلام تعهدی اختیاری. 36
4-2- گفتار سوم:ساختار مالکیت.. 37
1-4-2حاکمیت شرکتی. 37
1-1-4-2مفهوم حاکمیت شرکتی : 37
2-1-4-2 تئوری نمایندگی: 38
2-4-2- مالکیت نهادی. 39
1-2-4-2نظارت نهادی و مدیریت سود: 41
3-4-2- نقش سرمایه گذاران نهادی در انگیزش مدیران. 43
4-4-2- ساختار مالکیت و ارزش گذاری اقلام تعهدی اختیاری. 45
5-4-2- مالکیت خانوادگی. 46
6-4-2 - ساختارمالکیت و مدیریت سود 48
5-2 گفتار چهارم:اندازه شرکت.. 50
1-5-2 اندازه شرکت و مدیریت سود 50
2-5-2 شاخص های اندازه : 52
6-2 گفتار پنجم :پیشینه پژوهش.. 53
1-6-2  پژوهش های مرتبط در برون کشور. 53
2-6-2 پژوهش های مرتبط در درون کشور. 56
فصل سوم: روش اجرای تحقیق
1-3- مقدمه : 61
2-3 جامعه آماری. 61
3-3 تعیین حجم نمونه 62
4-3 فرضیه پژوهش.. 63
5-3 روش پژوهش.. 64
6-3 گردآوری اطلاعات.. 64
7-3 تابع آماره 65
1-7-3 آزمون کولمو گوروف-اسمیرنوف (ks ) 65
2-7-3 آزمون دوربین - واتسون (DW) 65
8-3 رگرسیون چندگانه ومنطق آزمون فرضیه 66
1-8-3 آزمون برای معنی دار بودن رگرسیون وتایید  یا  رد  فرضیه 67
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داه ها
1-4-‏ مقدمه‏: 69
2-4 شاخص های توصیفی متغیرها 69
4-4 آزمون نرمال بودن متغیر پاسخ ( وابسته ) 74
1-4-4 آزمون جریان وجوه نقد حاصل از عملیات در سال t+1. 74
2-4-4آزمون سود خالص اقلام تعهدی غیر اختیاری در سال t+1. 77
3-4-4آزمون تغییرات سود در سال t+1. 79
5-4 آزمون فرضیه پژوهش.. 81
1-5-4 رگرسیون چندگانه با متغیر پاسخ جریان وجوه نقدحاصل از عملیات در سال t+1(CFOt+1) 81
2-5-4 رگرسیون چند گانه با متغیر پاسخ سود خالص اقلام تعهدی غیر اختیاری در سال t+1 (NDNIt+1) 86
3-5-4 از رگرسیون چندگانه با متغیر پاسخ تغییرات سود در سال t+1 ( EARNt+1∆) 92
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات
1-5-مقدمه: 105
2-5 ارزیابی وتشریح نتایج آزمون فرضیه 105
1-2-5 ارزیابی وتشریح نتایج آزمون فرضیه وبررسی اثرات ساختارمالکیت واندازه شرکت با شاخص جریان وجوه نقدحاصل ازعملیات سال t+1(CFOt+1) 105
2-2-5 ارزیابی وتشریح نتایج آزمون فرضیه وبررسی اثرات ساختارمالکیت و اندازه شرکت با شاخص سودخالص اقلام تعهدی غیراختیاری سال t+1 (NDNIt+1) 106
3-2-5 ارزیابی وتشریح نتایج آزمون فرضیه وبررسی اثرات ساختارمالکیت واندازه شرکت با تغییرات سودسال t+1 (EARNt+1 ∆) 106
4-2-5جمع بندی نتایج آزمون فرضیه بارهرسه شاخص سودآوری آتی. 107
3-5-نتیجه گیری کلی پژوهش : 108
4-5 پیشنهادها 108
1-4-5 پیشنهادهایی در راستای یافته های پژوهش.. 109
2-4-5 پیشنهادهایی برای پژوهش های آتی : 109
5-5 محدودیت های پژوهش : 110
پیوستها:
پیوست شماره 1. 112
پیوست شماره 2. 114
پیوست شماره 3. 119
پیوست شاره 4 : 124
پیوست شماره 5. 141
منابع و ماخذ:
منابع فارسی: 159
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا قیاسی

 

بررسی وضعیت بانكهای خصوصی در ایراندسته: حسابداری 
بازدید: 2 بار
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 42 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 73 

از انگیزه های اصلی در انجام این تحقیق بررسی این موضوع بوده كه امروزه در جامعة ما آگاهی و اطمینان اكثر مردم نسبت به بانكهای خصوصی در كشور بسیار كم است

 

 

 

 

قیمت فایل فقط 10,000 تومان

خرید

بررسی وضعیت بانكهای خصوصی در ایران

 

عنوان فصلها:
فصل اول: آشنایی با بانكداری
فصل دوم: بررسی جنبه های گوناگون خصوصی سازی
فصل سوم: آشنایی با فرآیند خصوصی سازی
فصل چهارم: نتایج خصوصی سازی و دیدگاه مردمی
فصل پنجم: علل عدم اطمینان مردم به بانكهای خصوصی
فصل ششم: معرفی بانكهای خصوصی

مقدمه:
از انگیزه های اصلی در انجام این تحقیق بررسی این موضوع بوده كه امروزه در جامعة ما آگاهی و اطمینان اكثر مردم نسبت به بانكهای خصوصی در كشور بسیار كم است و ما در ضمن تحقیق به جمع آوری اطلاعات و پرسشهای مردمی در صدد رسیدن به این موضوع بوده ایم كه چرا آگاهی و اطمینان مردن پایین بوده و بانكهای خصوصی چه راهكارهایی برای افزایش این عوامل باید درنظر بگیرند تا بتوانیم آیندة روشنی را برای بانكهای خصوصی در كشور ترسیم كنیم. در ضمن این تحقیق ما به بررسی خصوصی سازی در ایران پرداخته و دلائل و روشهایی را كه برای تسریع خصوصی سازی در ایران مورد توجه قرار گیرد را بیان كرده ایم.
آشنایی با فرآیند خصوصی سازی در كشور یكی از موضوعات مهم در خور توجه است زیرا ما باید بدانیم كه خصوصی سازی در كشور را باید از كجا شروع كنیم و چگونه موسسات دولتی را همگام با سایر موضوعات خصوصی وارد این جریان كنیم. در راستای این برنامه ها هم چنین باید به نقش بانكها در فرایند خصوصی سازی و نقاط صنعتی كه در زمینه خصوصی سازی در ایران وجود دارد توجه نماییم. از تمام بررسی های فوق در نهایت به یك نتیجه گیری كلی خواهیم رسید كه سطح آشنایی مردم در حال حاضر در مورد بانكهای خصوصی چگونه است و البته می توانیم از نتایج خصوصی سازی سایر كشورها استفاده نماییم و ببینیم مردم سایر كشورها چگونه با این پدیده برخورد كرده اند. البته نباید این مسئله از نظر دور بماند كه برای انجام تمام موارد فوق و رسیدن به یك جمع بندی كلی اولین گام تبلیغات است. زیرا تا مردم با خصوصی سازی و بانكهای خصوصی آشنا نشوند نمی توان امیدوار به موفقیت فعالیتهای خصوصی سازی در كشورمان بود. چنانكه متاسفانه در آمار مشاهده می شود اكثر مردم حقی اطلاعی از روند خصوصی سازی ندارند و حتی قشر تحصیل كرده و دانشگاهی نیز در سطح آشنایی با نان چند بانك و یا حتی كمتر از این مقدار آشنایی دارند. تمام تلاش ما در این تحقیق بر این بوده كه شما خواننده گرامی با مطالعه مطالب بتوانید تصویری از خصوصی سازی بانكها در ایران را در ذهن خود تصور كرده و آشنایی بیشتر با این مقوله بیابید.

قیمت فایل فقط 10,000 تومان

خرید

 



:: موضوعات مرتبط: حسابداری , ,
:: برچسب‌ها: بررسی وضعیت بانكهای خصوصی در ایران , بررسی وضعیت بانک خصوصی , بررسی وضعیت بانکهای خصوصی ,بانک های خصوصی ایران , وضعیت بانک های خصوصی ایران , تحقیق , مقاله , پروژه , پژوهش , دانلود تحقیق , دانلود مقاله, دانلود پروژه , دانلود پژوهش ,
:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا قیاسی

 

پروژه بررسی مالی مجتمع صنعتی سیمان آبیكدسته: حسابداری 
بازدید: 3 بار
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 307 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 150 

موضوع تحقیقی كه در پیش روی شماست حاصل بررسی سیستم خرید و انبارداری در مجتمع صنعتی سیمان آبیك می باشد

قیمت فایل فقط 15,000 تومان

خرید

بررسی مالی مجتمع صنعتی سیمان آبیك

 

چكیده :
موضوع تحقیقی كه در پیش روی شماست حاصل بررسی سیستم خرید و انبارداری در مجتمع صنعتی سیمان آبیك می باشد كه هدف از انتخاب آن اولاً آشنایی با نحوه انجام عملیات خرید و سفارشات در یك مجتمع صنعتی و تولیدی و ثانیاً چگونگی عملیات نگهداری ، و سرویس دهی انبار در یك مجتمع صنعتی و تولیدی می باشد . 
در طی بررسی سیستم خرید و انبارداری در مجتمع صنعتی سیمان آبیك تحقیقات با بهره گیری از روشهای متنوع از قبیل : مشاهده ، مصاحبه و كتابخانه انجام گرفت كه كمك شایانی به ما نمود در جهت شناخت عملیات خرید و تداركات توسط مسئولین و كارپردازان كه تلاش دارند خریدها به موقع و مناسب باشند و در حقیقت می كوشند اصول و موازین پنج گانه خرید رعایت شود . اطلاعات مفیدی نیز در زمینه انبار و انبارداری و عملیات نگهداری و سرویس دهی انبار بدست آمد كه ما را در نحوه ایجاد كدینگ و كنترل موجودی (انبار گردانی) بهینه دارای شناخت مناسبی نمود. 
در طی انجام تحقیق فوق موانع و مشكلات اندكی بچشم آمد كه با توجه به همكاری صمیمانه كاركنان و مسئولین مجتمع صنعتی سیمان آبیك می توان از آن صرف نظر كرد . چرا كه منابع و امكانات و اطلاعات ارزنده ای را این عزیزان در اختیار بنده قرار دادند كه در ارائه پربارتر این تحقیق بسیار مفید بودند .

 

فهرست مطالب:

پیشگفتار 
فهرست اشكال 
فهرست ضمائم 
چكیده 
فصل اول - كلیات 
مقدمه 
تعریف موضوع تحقیق 
اهمیت و ارزش تحقیق 
اهداف تحقیق 
كاربرد نتایج تحقیق 
سوالات اساسی تحقیق 
روش تحقیق
تعریف واژه ها 
خلاصه 
مباحث فصول بعدی 
فصل دوم - ادبیات موضوع 
مقدمه 
بخش یك - مباحث نظری
سیستم 
خرید 
اهداف بخش خرید 
اصول و موازین پنجگانه خرید 
وظایف و مسئولیت های بخش خرید 
ارتباط بخش خرید با بخشهای دیگر 
فرآیند یا مراحل خرید خارجی 
انبار 
انواع انبارها 
جایگاه انبار 
اهداف و وظایف انبارها
انواع موجودیهای انبارها 
انبارداری 
سیستم انبارداری و مزیتهای آن 
وظایف انباردار 
انتظارات مدیریت از سیستم كنترل انبارها
نكات مهم برای اداره بهینه انبارها 
مناسبترین «تعداد اقتصادی» انبارها
طراحی و برنامه ریزی تامین كالا 
كدینگ 
كدگذاری 
فواید كد گذاری 
انواع روشهای كدگذاری 
موجودی كالا 
اهمیت موجودیها 
دلایل نگهداری موجودی كالا 
هزینه مربوط به موجودیها 
مواضع مختلف بخشها و گروههای درون سازمان نسبت به حجم موجودیها 
كنترل موجودی 
مشكلات عدم تعادل موجودی 
مهمترین شیوه های محاسبه قیمت تمام شده موجودی كالا در انبار 
سیستم های سفارش كالا در سازمان 
بخش دو - پیشینه تحقیق 
بخش سه - مشخصات مجتمع صنعتی سیمان آبیك 
مروری مختصر بر خط تولید مجتمع صنعتی سیمان آبیك 
طرح طبقه بندی مشاغل كارخانه 
شرح وظایف 
خلاصه 
فصل سوم - روش تحقیق 
مقدمه 
كتابخانه 
مشاهده 
مصاحبه 
خلاصه 
فصل چهارم - تجزیه و تحلیل اطلاعات 
مقدمه 
طراحی انبارها 
انواع انبارها در كارخانه سیمان آبیك 
مشكلات و خسارت ناشی از طراحی غیراصولی انبارها 
حفاظت و ایمنی انبارها 
عملیات مربوط به خرید در انبارها
انواع خرید 
انواع شیوه ها در خریدهای داخلی 
عملیات خرید در تداركات 
تنظیم گزارش خرید 
خریدهای خارجی 
نحوه خرید مواد اولیه توسط مجتمع صنعتی سیمان آبیك
خریدهای خودسرانه برخی از مسئولین و واحدها 
خریدهائی‌ كه كالای آنها فاسد شدنی است 
خریدهای غیر ضروری و بیش از حد 
كنترل كیفیت 
استاندارد كردن قطعات 
قبض انبار 
سیستم كدینگ اجناس 
مشكلات ناشی از عدم كدینگ 
مزایای كدینگ اجناس 
شرح كدینگ اجناس 
عدم وجود واحدی برای پیاده كردن سیستم كدینگ بطور ثابت 
مختصری درباره سیستم اطلاعات مدیریت 
عملیات نگهداری و سرویس دهی انبار 
عملیات نگهداری در بخش اداری 
عملیات نگهداری مربوط به داخل انبار 
كنترل موجودی انبار 
انواع روشهای كنترل موجودی 
محاسبه قیمت تمام شده موجودی كالا در انبار 
عدم هماهنگی انبار با واحدهای تولیدی 
خلاصه 
فصل پنجم - نتیجه گیری و پیشنهادات 
مقدمه
نتیجه گیری
پیشنهادات 
منابع و مآخذ 
ضمائم


قیمت فایل فقط 15,000 تومان

خرید

 



:: موضوعات مرتبط: حسابداری , ,
:: برچسب‌ها: پروژه بررسی مالی مجتمع صنعتی سیمان آبیك , پروژه مالی , بررسی مالی , مجتمع صنعتی , سیمان آبیك ,بررسی مالی مجتمع صنعتی سیمان آبیك , تحقیق , پژوهش , مقاله , پروژه , دانلود تحقیق , دانلود پژوهش , دانلود مقاله ,دانلود پروژه ,
:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا قیاسی

 

پروژه مالی كارخانه برق شهریدسته: حسابداری 
بازدید: 3 بار
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 117 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 115 

اكنون بیش از نود سال تاسیس كارخانه برق شهری در ایران می‌گذرد و حدوداً سی سال تحت این مدت موسسات تولید و توزیع برق كلاً در دست بخش خصوصی بوده

قیمت فایل فقط 11,500 تومان

خرید

پروژه مالی كارخانه برق شهری

 

مقدمه :
اكنون بیش از نود سال تاسیس كارخانه برق شهری در ایران می‌گذرد و حدوداً سی سال تحت این مدت موسسات تولید و توزیع برق كلاً در دست بخش خصوصی بوده نه تنها صاحبان و مدیران آنها در گذشته‌اند بلكه متأسفانه دفاتر و اسناد مرتب و مدونی در دست نیست و در بیشتر موارد حتی یك نكته روشن كنندة مطلب هم دشوار بدست می‌آید.
1-1- تاریخچه
اگر كسی بخواهد كه تاریخ علم الكتریسیته را تا قرن ششم قبل از میلاد بكشا ند. بر او خرده نمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توان گرفت زیرا در آن عصر كهربا و مغناطیس و برخی از خاصیتهای این دو ماده شنا‌خته شده بود و این سخن از طا لس ملطی روایت شده است كه گفته بود «مغناطیس در خود روحی دارد، چه آهن را به جنبش در می آورد .»
اما در واقع الكتریسیته از تاریخ 1785 میلادی كه كولن قانون اصلی الكتریسیته ساكن را یافت و شباهت بسیار نزدیك آن را با قانون جاذبة عمومی نشان داد آغاز می‌شود. 
از این زمان تا سال 1871 كه گرم ماشین برقی خود را اختراع كرد 86 سال طول كشید. انرژی، استعداد یك سیستم برای انجام دادن كار خارجی است . تأثیر گذاری هر عامل بر محیط اطرا فش به همین استعداد بستگی دارد. در میان تأثیر گذاران بر محیط، انسان از این امتیاز شگرف بر خوردار است. كه می‌تواند با به كار بردن تمهیداتی، حاملهای انرژی را به خد مت خود در آورد و از استعداد كارزایی آنها در راههای مطلوب خودش سود ببرد.
انسان این مهم را به اختراع دستگاههای لازم تحقق بخشیده است. این دستگاهها واسطه‌ای هستند كه گونه خاصی از انرژی را به گونه‌ دیگر تبدیل می‌كند به نحوی كه از نظر كاربرد قابل استفاده و مطلوب باشد.
ماشینهای ساده مانند اهرم، چرخ، اره، چكش و سطح شیب دار از دیرباز توسط بشر شناخته شده بودند و كار آنها اساساً تغییر شكل انرژی مكانیكی حاصل از نیروی عضلانی بود. با گذ شت زمان و متنوع شدن نیاز بشر به انرژی انواع دیگری از ماشینها كه تبدیلات پیچیده تری را انجام می‌دادند اختراع شد.
ماشینهای تازه، علاوه بر آنكه استفاده از انرژی عضلانی انسان را متنوعتر و كار آمد‌تر ساختند، توانستند منابع دیگری در بیرون از وجود انسان را نیز مهار كنند و به خدمت او در آورند.
ماشینهای بافندگی دستی، آسیابهای بادی و آبی و كشتیهای بادبانی را می توان از این زمره محسوب داشت.
دستیابی بدین گونه منابع انرژی، گام بزرگی در راه فراتر رفتن انسان از محدودة امكانات بدنی وی بشمار می‌رفت. ولی چون سیستمهای بكار رفته، نسبت به انرژی قابل استحصال از آنها بسیار حجیم بودند، ماشینها هم می‌بایست به همان نسبت حجیم و بزرگ باشند و همین امر محدودیتهای بسیاری را بر كم و كیف و كارائی ماشینها تحمل می كرد.
بنابراین، توجه دانشمندان به ساخت ماشینهایی كه بتوانند منابع انرژی متراكم را به كار گیرند معطوف شد. اختراع ماشین بخار در سال 1764 میلادی توسط جیمز وات ، منشأ تحولی سریع و شدید در صنعت گردید. وجه تمایز این ماشین جدید با ماشینهای قبلی در این بود كه با حجم بسیار مختصری می‌توانست انرژی متراكم در سوخت را به انرژی از نوع دلخواه (مكانیكی) تبدیل كند.
استفاده از ماشین بخار در وسائط نقلیه و كارخانه‌ها به سرعت پیشرفت نمود. در كارخانه ها، با سود جستن از یك محور انتقال انرژی و با كمك تعدادی چرخ فلكه و تسمه، انرژی مكانیكی را از ماشین بخار در یا فت و بین دستگاههای مصرف كننده توزیع می كردند و با این روش توانستند انرژی حاصل از ناشین بخار را مهار سازند.
ماشین بخار تا 140 سال پس از اختراع آن، یكه تاز میدان بود و در عین حال، تلاش در راه دستیابی به ماشینهای كار آمد‌تر ادامه داشت.مثلاً :
- در سال 1876 نیكولاس آگرست اوتو ماشین چهار زمانة خود را كه با گاز كار می‌كرد اختراع نمود .
- در سال 1892 رودلف دیزل موتور اختراعی خود را به ثبت رسانید .
- از اواخر قرن نوزدهم توربینهای بخاری و آبی باری تهیة انرژی مكانیكی از انرژیهای حرارتی و پتانسیل وارد بازار شدند.

قیمت فایل فقط 11,500 تومان

خرید

 



:: موضوعات مرتبط: حسابداری , ,
:: برچسب‌ها: پروژه مالی كارخانه برق شهری , پروژه مالی , کارخانه برق , برق شهری , پروژه مالی كارخانه برق شهری , دانلود پروژه مالی كارخانه برق شهری , پروژه مالی , دانلود پروژه مالی , تحقیق , پژوهش , مقاله , پروژه , دانلود تحقیق , دانلود پژوهش , دانلود مقاله , دانلود پروژه ,
:: بازدید از این مطلب : 176
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا قیاسی

 

پروژه مالی دانشگاه های علوم پزشکی (به صورت فرضی)دسته: حسابداری 
بازدید: 2 بار
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 193 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 102 

اولین جلسه هیئت امنای مركزی دانشگاههای علوم پزشكی درساعت 8 صبح روز یكشنبه 11170 به ریاست جناب آقای دكتر ملك زاده وزیر محترم بهداشت درمان و آموزش پزشكی

قیمت فایل فقط 10,000 تومان

خرید

پروژه مالی دانشگاه های علوم پزشکی (به صورت فرضی)

 

مقدمه :
اولین جلسه هیئت امنای مركزی دانشگاههای علوم پزشكی درساعت 8 صبح روز یكشنبه 11/1/70 به ریاست جناب آقای دكتر ملك زاده وزیر محترم بهداشت درمان و آموزش پزشكی وبا حضور جناب آقای زنجانی رئیس محترم سازمان برنامه وبودجه واعضاء منتخب جناب آقای دكتر نور بخش جناب آقای دكر ایرج فاضل جناب آقای دكتر عباس شفیعی ، جناب آقای دكتر زالی وروسای دانشكده های علوم پزشكی سراسر كشور تشكیل شد . دراین جلسه پیش نویس آئین نامه امور مالی ومعاملاتی دانشگاههای علوم پزشكی دانشكده های علوم پزشكی وموسسات تحقیقاتی كه توسط معاونت محترم اداری ومالی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكی تهیه وقبلا در اختیار كلیه اعضای محترم هیئت امنای مركزی گذاشته شده بود با اصلاحاتی بشرح پیوست بتصویب رسید . 
دومین دستور جلسه مربوطه به نحوه اداره واحد های بهداشتی – درمانی بود كه مصوب شد آئین نامه پیشنهادی وزارت بهداش درمان و آموزش پزشكی به هیئت محترم وزیران پس از تصویب جهت اجرا به دانشگاهها ودانشكده‌های علوم پزشكی كشور ابلاغ گردد . 
در این جلسه تصویب شد كه مجموعه قوانین و مقررات آموزشی مربوط به 
اعضاهیئت علمی دانشگاه ههای علوم پزشكی مصوب هیئت محترم 3 نفره جانشین هیئت امناوهمچین هیئت های امنای قبلی كه توسط حوزه معاونت محترم آموزشی تهیه ودر اختیار اعضای محترم وهیئت امنای مركزی قرار داده شده است با تصویب هر گونه مصوبه جدید توسط هیئت امنای مركزی ملاك عمل كلیه دانشگاهها ودانشكده های علوم پزشكی قرار گیرد . 
در ادامه جلسه مصوب شده كه بودجه تفضیلی هر دانشگاه با حضور معاونت مالی واداری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكی جناب آ”قای دكتر نور بالا ونماینده سازمان برنامه وبودجه جناب آقای كبیری و نماینده دانشگاه مربوط بررسی ومصوبات این هئیت سه نفره بمنزله مصوبه هیئت امنای مركزی تلقی گردد ضمنا در این جلسه پیشنهاد دانشكده علوم پزشكی بوشهر درمورد فوق العاده جذب وفوق العاده بدی آب وهوای اعضا هیئت علمی مطرح ومصوب شد مشابه بندر عباس عمل گردد . 



فصل اول – كلیات
ماده 1- امور مالی ومعاملاتی دانشكده علوم پزشكی كه منبعد موسسه نامیده می شود براساس این آئین نامه انجام خواهد شد . 
ماده 2- موسسه شامل ستاد دانشگاه وكلیه واحد های اجرائی ( دانشكده ها مراكز آموزشی یادرمانی بیمارستانها ونظائر آن ) است كه هر واحد عهده دار اجرای قسمتی از برنامه موسسه می باشد .
ماده 3- سال مالی موسسه از اول فروردین ماه هرسال شروع ودر آخر اسفند ماه همان سال پایان می یابد . 
ماده 4- موسسه مكلف است با رعایت مقررات مربوطه ودر مهلت مقرر صورتحساب دریافت وپرداخت هر ماه وحساب نهائی هر سال راتهیه وتنظیم نموده وحسب مورد به هیئت امنا دیوان محاسبات و وزارت اقتصاد ودارائی ارائه نماید . 
ماده 5- دریافتهای موسسه شامل اعتبارات جاری وعمرانی واعتبارات اختصاصی وهدایا وكمكهای مردمی است كه می بایستی به حسابهای بانكی مربوطه واریز شود . 
ماده 6 -كلیه اسناد واوراق تعهد آو رمالی وهمچنین قرا ردادهای موسسه براساس قوانین ومقررات مربوطه با امضاء رئیس موسسه یا مقامات مجاز از طرف ایشان معتبر خواهد بود . 
ماده 7- به منظور انجام پرداختها موسسه مكلف است به تعداد مورد نیاز حساب پرداخت بانكهای دولتی داشته باشد . 
تبصره 1- این حسابها در صورت موافقت رئیس یا معاون اداری و مالی موسسه با درخواست مشترك رئیس موسسه یامقام مجاز از طرف او با تفاق ذیحساب ومدیركل امور مالی افتتاح وتنخواه گردان واحد اجرائی به این حساب واریز خواهد شد . 
تبصره 2- برداشت از حسابهای واحد های اجرائی به امضا مشترك رئیس ومسئول امور مالی واحد خواهد بود . 
تبصره 3- رئیس واحد می تواند درصورت موافقت رئیس موسسه نسبت به تفویض اختیارات مالی اقدام نماید . 
تبصره 4- برداشت از سایر حسابهای موسسه با امضا مشترك رئیس موسسه ( یا مقامات مجاز از طرف ایشان وذیحساب ) ( یامقام مجاز از طرف وی ) به عمل خواهد آمد. 
ماده 8- بمنظور واریز درآمدهای اختصاصی موسسه مكلف است به تعداد مورد نیاز حسابهای بانكی غیر قابل برداشت بانكهای دولتی افتتاح نماید . واحد های اجرائی موظفند در آمد های وصولی نقدی خود را به این حسابها واریز نمایند . 
ماده 9- بمنظور تمركز وجوهی كه بعنوان سپرده وجه الضمان وثیقه ودیعه وبا نظائر آن دریافت می شود حساب بانكی خاصی توسط موسسه دریكی از بانكهای دولتی افتتاح می گردد واحد های اجرائی مكلفند وجوهی راكه تحت عناوین فوق دریافت می دارند به این حساب واریز نمایند . برداشت از حساب فوق فقط بمنظور استرداد وجوه فوق الذكر به واریز كننده یا ضبط آن بنفع موسسه با رعایت این آئیننامه خواهد بود . 
دستور العمل اجرائی این ماده توسط موسسه تهیه وابلاغ خواهد شد .
ماده 10-0 ذیحساب ماموریست كه بموجب حكم وزارت امور اقتصاد ودارائی بین مستخلفین رسمی واحد صلاحیت بمنظور اعمال نظارت وتامین هماهنگی لازم براساس قانون نحوه انجام امور مالی ومعاملاتی دانشگاهها وموسسات تحقیقاتی در اجرای مقررات مالی ومحاسباتی موسسه به این سمت منصوب می شود وانجام سایر وظایف مشروح زیر را عهده خواهد داشت . 
1- نظارت بر امور مالی ومحاسباتی ونگاهداری وتنظیم حسابها بر طبق قانون وضوابط مربوطه وصحت و سلامت آنها .
2- نظارت بر حفظ اسناد ودفاتر مالی .
3- نگاهداری وتحویل وتحول وجوه ونقدینه ها وسپرده ها واوراق بهادار .
4- نگاهداری حساب اموال موسسه ونظارت بر اموال مذكور .
5- صورت الحساب زیر نظر رئیس موسسه وظایف خود را انجام می دهد . 
ماده 11- معاون ذیحساب و مدیر كل امور مالی ماموریست كه از بین مستخدمین رسمی واجد صلاحیت موسسه به پیشنهاد ذیحساب ومدیر كل ) امور مالی وبا موافقت وحكم رئیس موسسه با معاون اداری و مالی به این سمت منصوب می شود . 
تبصره : در صورت اعلام نیاز ذیحساب ومدیر كل امو رمالی وموافقت رئیس موسسه یا معاون اداری ومالی می توان از بین مستخدمین رسمی واجد صلاحیت دیگر دستگاههای دولتی با استفاده از آیننامه ماموریتها افرادی را به این سمت منصوب نمود .
ماده 12- رئیس امور مالی ماموریست كه ا زبین مستخدمین رسمی واجد صلاحیت موسسه با پیشنهاد رئیس واحد اجرایی وتائید ذیحساب ویا موافقت رئیس موسسه یامعاون اداری و مالی به این سمت منصوب می شود . 
فصل دوم – بودجه ومنابع مالی ودر آمد 
ماده 13- بودجه تفضیلی برنامه مالی موسسه است كه برای یكسال مالی تهیه می شود و حاوی پیش بینی در بافتها ومنابع مالی وبر آورد نیازهای اعتباری اسناد وواحدهای اجرائی برای برنامه سالانه موسسه وپرداخت دیون می باشد . 
ماده 14- برنامه اجرائی سالانه موسسه فعالیتهای جاری وطرحهای عمرانی وسرمایه گذاری درجهت تجهیز و بهبود و یا گسترش فعالیتهای جاری است كه به هدفهای تعیین شده در مدت یكسال پیش بینی می شود . 
ماده 15- فعالیتهای جاری ، عملیات وخدمات مستمر و مشخصی است كه برای رسیدن به هدفهای برنامه طی یكسال اجرا می شود . 
ماده 16- طرح عمرانی ، مجموعه عملیات وخدمات مشخصی درجهت اهداف موسسه است براساس مطالعات توجیهی فنی ، اقتصادی ، اجتماعی درمدت معیین وبا اعتبار مشخص كه به صورت سرمایه گذاری توسط موسسه انجام وتمام یا قسمتی از هزینه های اجرائی آن ازمحل اعتبارات عمرانی تامین می گردد وهزینه های غیر ثابت دوره مطالعه وبا اجرا را نیز شامل می شود.
ماده 17- فعالیتهای سرمایه گذاری : مجموعه عملیات مشخصی است كه درجهت تجهیز و بهبود وگسترش فعالیتها جاری صورت می گیرد . 
ماده 18- منابع مالی موسسه عبارت است از اعتبارات جاری ، اعتبارات عمرانی ، اعتبارات اختصاصی مانده اعتبارات مصرف نشده سنوات قبل هدایا وكمكهای مردمی تحصیل وام واستفاده از تسهیلات سیستم بانكی .
تبصره 1- اعتبارات جاری : اعتبارات عمرانی هر سال موسسه در سال قبل توسط موسسه تنظیم وبه مراجع ذیصلاح ارائه می شود تابه صورت كمك در بودجه كل كشور منظور و تصویب شود.
تبصره 2- اعتبارات اختصاصی معادل كلیه در آمدهای وصولی ( درآمد اختصاصی ) موسسه می باشد كه به حساب خزانه واریز شده است وكلا قابل 
هزینه می باشد . 

قیمت فایل فقط 10,000 تومان

خرید

 



:: موضوعات مرتبط: حسابداری , ,
:: برچسب‌ها: پروژه مالی دانشگاه های علوم پزشکی (به صورت فرضی) , پروژه مالی , دانشگاه علوم پزشکی , پروژه مالی دانشگاه های علوم پزشکی , دانلود پروژه مالی دانشگاه های علوم پزشکی , پروژه مالی , دانلود پروژه مالی , تحقیق ,پژوهش , مقاله , پروژه , دانلود تحقیق , دانلود پژوهش , دانلود مقاله , دانلود پروژه ,
:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا قیاسی

 

پروژه مالی سیستم انبار و خرید در شركت تجهیزات ایمنی راههادسته: حسابداری 
بازدید: 3 بار
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 141 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 90 

منظور از طرح سیستم اطلاعاتی انبار در كارخانه ، بطور كلی ایجاد روشی سیستماتیك و منطقی است برای اجرای عملیات مربوط به كالاهای موجود در انبار و همچنین اعمال كنترلهای لازم روی مراحل مختلف این عملیات

قیمت فایل فقط 10,000 تومان

خرید

پروژه مالی سیستم انبار و خرید در شركت تجهیزات ایمنی راهها

 

پیشگفتار 
منظور از طرح سیستم اطلاعاتی انبار در كارخانه ، بطور كلی ایجاد روشی سیستماتیك و منطقی است برای اجرای عملیات مربوط به كالاهای موجود در انبار و همچنین اعمال كنترلهای لازم روی مراحل مختلف این عملیات . 
جزئیات سیستمهای طرح شده در واحدهای مختلف صنعتی با توجه به نوع فعالیت و سازمان داخلی آنها ممكن است با یكدیگر تفاوت داشته باشد ولی نتایج زیر از طرح هر سیتم اطلاعاتی انبار عاید می گردد : 
1) ایجاد رابطه های بهتر و منطقی تر در داخل كارخانه برای تبادل اطلاعات .
2) تسریع عملكرد قسمتهای مختلف به كمك طرح فرمهای مناسب . 
3) انجاد كنترلهای بهتر در كارخانه . 
4) كمك به شناسائی بهتر كالاهای موجود در انبار با توجه با تنوع آنها .
5) طرح فرمهای مناسبتر برای نگهداری حساب موجودیهای انبار ( مثل كـارت انبـار و… ) .
6) طرح فرمهای بهتر برای نقل و انتقالات كالاهای موجود انبار ( مثل برگ درخواست جنس از انبار و …. ) .
7) نگهداری اطلاعات بروز درآمده از وضع موجودیهای انبار كه در مقاطع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد ( مثلاً برای محاسبه قیمت تمام شده و …. ) .
8) سفارش به موقع كالا و به میزان مورد نیاز به آن . 
9) افزایش اطلاعات مدیریت از میزان كالاهای موجود در انبار ، مصرف آنها و مسائل مشابه .
10) ایجاد اطمینان در مدیریت از عدم وجود سوءاستفاده در موجودیهای انبار . 
11) كاهش اشكالات احتمالی ناشی از غیبت افراد شاغل در سیستم ، بخصوص انباردار . 
12) كاهش هزینه ها و كارهای زائد اداری از طریق حذف فرمها و یا عملیات غیرضروری.
13) شناسائی كالاهائی كه بعلل مختلف به صورت بلااستفاده در انبار باقیمانده اند و سبب اتلاف فضای انبار و راكد نگهداشتن قسمتی از سرمایه كارخانه میشوند. 
فصل اول کلیات

تاریخچه شركت 
نگاهی اجمالی به سیستم انبار و خرید در شركت تجهیزات ایمنی راهها و همچنین توضیحاتی مختصر در مورد تاریخچه شركت و اهداف آن : 
شركت تجهیزات ایمنی راهها در سال 1317 هجری شمسی تأسیس گردید ، این شركت هنگام تأسیس به نام شركت سهامی رنگ نامگذاری گردید . با توجه به سوابق این شركت می توان به عملكرد این شركت در سالهای اولیه فعالیت اشاره كرد ، از عمده ترین اهداف اصلی این شركت ساخت وسائل و تجهیزات تخصصی از قبیل ماسك ، لباس ضد حریق و … بود .
اما در حال حاضر تولیدات این شركت شامل گاردریل كنار جاده ، علائم راهنمائی و رانندگی ، علائم هشداردهنده بازتاب ( رفلكترر )‌ ، گابیون و … میباشد . 
سهام این شركت تماماً متعلق به دولت میباشد و زیر نظر وزارت راه و ترابری اداره می گردد . 


انبارها 
این شركت دارای هشت انبار میباشد كه عبارتند از : 
1- انبار مواد اولیه 2- انبار ضایعات 3- انبار لوازم یدكی 4- انبار كالای تجاری 5- انبار محصول 6- انبار ابزار مصرفی 7- انبار سوخت 8- انبار متفرقه . 
نقشه هوائی و موقعیت فیزیكی این انبارها پیوست میباشد . 
كدینگ در شركت تجهیزات ایمنی راهها 
كدینگ اقلام انبارها در این شركت ، شامل 10 رقم می باشد كه رقم اول و دوم از سمت چپ كد كالا ، بیانگر نوع انبار میباشد ، یعنی انبار مواد اولیه با پیش شماره 11 انبار ضایعات با پیش شماره 12 ، انبار لوازم یدكی با پیش شماره 21 ، انبار كالاهای تجاری با پیش شماره 41 ، انبار محصول با پیش شماره 51 و انبار ابزار مصرفی با پیش شماره 62 ، انبار سوخت با پیش شماره 81 و انبار متفرقه با پیش شماره 91 شروع می شوند . 
پس از دو رقم اول از سمت چپ چهار رقم بعدی صرفاً برای گسترش انبار برای آینده پیش بینی شده است و به اصطلاح باز می باشد و پس از آن رقم هفتم و هشتم نشانگر نوع جنس كالا می باشد و در آخر دو رقم پایانی بیانگر واحد شمارش یا اندازه گیری كالا میباشد . یعنی اگر دو رقم آخر كد كالایی 01 باشد واحد اندازه گیری آن كالا كیلوگرم است و همچنین 02 نشانگر عدد ، 03 متر ، 07 لیتر ، 08 قوطی ، 09 یارد ، 10 دست ، 12 جلد ، 13 اصله ، 14 جین ، 15 شاخه و 16 رول میباشد . 
بعنوان مثال اگر كد كالایی 6202400402 باشد از رقم 62 مشخص می شود كه این كالا در انبار ابزار مصرفی میباشد و اعداد 0240 باز میباشد و اعداد 04 نشانگر نوع ابزار مثلاً سنگ برش میباشد و اعداد 02 نشانگر این است كه واحد شمارش این كالا عدد میباشد . 
نحوه ورود و خروج كالا از انبار 
نحوه ورود جنس به انبار 
در شركت « تجهیزات ایمنی و راهها » ورود كالا به انبار بدین صورت است كه استفاده كننده از جنس مورد نظر با توجه به نوع جنس مانند مصرفی بودن ، ملزومات ، مواد اولیه و … فرمی به نام درخواست كالا تنظیم مینماید و با ذكر نام خود و نام واحد درخواست كننده ، شرح و تعداد جنس مورد نیاز خود را اعلام می نماید و پس از استعلام از انبار مبنی بر نبود این جنس در انبار ، جهت خرید به واحد تداركات ارجاع می گردد . واحد تداركات نیز پس از طی مراحل قانونی ( دریافت استعلام بها ، پیش فاكتور و … ) نسبت به خرید جنس مورد نظر اقدام می نماید و جنس خریداری شده وارد انبار شده و برای آن رسید انبار صادر می شود . رسید انبار در سه نسخه ( یك نسخه 3 برگی ) تنظیم می گردد كه یك نسخه از این برگها نزد آورنده جنس ( تحویل دهنده ) ، یك نسخه نزد تحویل گیرنده ( انبار ) و نسخه دیگر هم به همراه فاكتور ، درخواست خرید ، استعلام بها و غیره جهت ثبت و تنظیم سند خرید تحویل امور مالی می گردد . 
نحوه خروج جنس از انبار 
همچنین در این شركت برای خروج جنس از انبار ، ابتدا تكمیل فرم درخواست كالا توسط واحد متقاضی جنس صورت می گیرد و در صورت وجود جنس مورد نظر در انبار ، حواله صادر می گردد و پس از تكمیل و تأئید حواله مربوطه جنس مذكور به تعداد ( یا مقدار ) حواله شده از انبار خارج می گردد . در صورت لزوم برگ خروج از انبار نیز توسط انباردار یا مسئول انبار صادر می گردد . 
فرمهای مورد استفاده در انبارهای تجهیزات ایمنی راهها 
1- حواله : جهت خروج كالا از انبار مجوزی بنام حواله صادر می گردد . حواله انبار شامل : ردیف ، كد كالا ، شرح جنس ، واحد ، مقدار ، شماره سفارش و مبلغ میباشد كه در سه نسخه تنظیم می گردد . نسخه اول برای حسابداری ، نسخه دوم برای انبار و نسخه سوم برای تحویل گیرنده میباشد ، همچنین حواله انبار دارای كد انبار ، شماره سریال حواله ، نام واحد درخواست كننده و تاریخ میباشد كه توسط رئیس اداره انبارها (مسئول ابنارها ) و انباردار و تحویل گیرنده امضاء می گردد . نمونه این فرم ضمیمه پیوست میباشد . 
2- رسید : جهت ورود كالا به انبار مجوزی بنام رسید انبار صادر می گردد ، قسمتهای اصلی رسید انبار عبارتند از : ردیف ، كد جنس ، نام جنس ، واحد ، مقدار ، شماره سفارش و مبلغ میباشد كه در سه نسخه تنظیم می گردد ، نسخه اول برای حسابداری ، نسخه دوم برای انبار و نسخه سوم هم برای تحویل دهنده جنس ( واحد تداركات ) است . نمونه این فرم ضمیمه پیوست میباشد . 
3- برگشت رسید : گاهی اوقات اتفاق كه كالایی در اثر عوامل مختلف باید به فروشنده و یا سازنده آن عودت گردد ، در این صورت كالای رسید شده در انبار را باید برگشت رسید كرد ، و یا به عبارتی با عودت آن به فروشنده یا سازنده آن ، برگشت از خرید تنظیم می گردد این سند شبیه حواله انبار میباشد ، با این تفاوت كه در آن علت برگشت نیز ذكر میشود . نمونه این فرم ضمیمه پیوست میباشد . 
4- فرم برگشت كالا : گاهی اتفاق می افتد كه كالایی از انبار درخواست می گردد اما پس از صدور حواله و خروج كالا ، این كالا به انبار عودت می شود . ثبت ورود كالا به انبار در سندی بنام برگشت كالا به انبار انجام می شود . این فرم شبیه رسید انبار است ، با این تفاوت كه در این فرم علت برگشت كالا به انبار نیز قید می گردد . نمونه این فرم ضمیمه پیوست میباشد . 
انبارگردانی 
همانگونه كه میدانید موجودی مواد و كالا یكی از اقلام دارایی های جاری و همچنین یكی از مهمترین اقلام ترازنامه است ، در پایان هر دوره مالی جهت اثبات مقدار ( مبلغ ) واقعی موجودیهای مواد و كالا و همچنین جهت دستیابی به مقدار و مبلغ اجناس انبار عمل انبارگردانی انجام می گیرد . 
در شركت تجهیزات ایمنی و راهها این عمل در سال مالی منتهی به 1382 با حضور نمایندگان سازمان حسابرسی صورت گرفت . بدین صورت كه كمیته ای تشكیل گردید كه كمیته انبارگردانی نام دارد . برای این كمیته مسئولی انتخاب شد كه وظیفه این كمیته اجرای دقیق دستورالعمل انبارگردانی بود و شخصی بعنوان هماهنگ كننده تعیین گردید كه مسئولیت هماهنگی بین انبارها ، مسئولین انبارها و شمارشگران و نمایندگان سازمان حسابرسی بود . 
انبارگردانی در این شركت به مدت 30 روز طبق دستورالعمل و اجرای موارد زیر انجام گردید :
1- كنترل اجناس : از آغاز انبارگردانی موجودی انبارها چك گردید . برای اطمینان از اینكه جنسهای مشابه در چند جای مختلف قرار نگیرند و یكجا جمع شوند و مواردی بود كه رفع شد . 
2- تگ گذاری : برگه های شمارش شامل سه قسمت مشابه كه در آن شماره سریال برگه ، كد كالا ، شرح كالا ، تعداد شمارش شده ، واحد و نیز دو محل امضاء برای شمارش كنندگان وجود داشت . این تگهای شمارش قبل از آغاز انبارگردانی بصورت كامپیوتری پرینت شده و هر كدام روی جنس مربوطه قرار گرفته بود . 
3- شمارش اول : شمارش كنندگان در چند تیم دو نفری تقسیم شده كه یك نفر مسئول شمارش و دیگری مسئول ثبت مقادیر بود . شمارش از یك طرف انبار و در جهت خاصی شروع شد . شمارش كنندگان به ترتیب قفسه ها و ردیفهای انبار را طی كردند و به هر جنس كه رسیدند قسمت اول تگ را جدا كرده و پس از شمارش دقیق مقادیر شمارش شده در آن ثبت كردند ، سپس قسمتهای مربوط به شمارش دوم و سوم را در جای قبلی خود ( روی جنسها ) قرار می دادند . طبق استانداردها این عمل ( شمارش اول ) توسط گروه دیگری نیز انجام می گیرد و در قسمت مربوط به شمارش دوم ثبت و توسط شمارش كنندگان ( تیم دوم ) امضاء می گردد . 
جمع آوری برگه های شمارش 
در پایان هر روز برگه های شمارش به تفكیك شمارش اول و دوم توسط ناظرین انبارگردانی ( حسابرسان ) جمع آوری و نگهداری می شد . پس از آنكه كلیه موجودیهای انبار شمارش گردید با حضور بازرسان قانونی شركت ( حسابرسان ) پاكت حاوی برگه های شمارش باز شده و موجودیهای شمارش شده وارد كامپیوتر گردید . 
لیستهای مغایرت 
اگر بین شمارش اول و شمارش دوم گروههای شمارش اختلافی وجود داشته باشد ، این موارد در لیستی به عنوان مغایرت اولیه چاپ ( تهیه ) می شود و شمارش مجدد این اقلام انجام می گیرد . سپس این شمارشها وارد كامپیوتر گردیده ( پاسخ ) و با موجودی كالاها طبق كاردكس مقایسه می گردد . در صورت وجود هرگونه اختلاف بین آنها لیست مغایرت ثانویه تهیه می گردد و اینبار با حضور مسئول انبار یا انباردار و یا كمك انباردارهایی كه مورد اطمینان مسئولین انبار هستند شمارش سوم انجام می گیرد و نتیجه این شمارش در قسمت سوم برگ شمارش ( تگ ) ثبت می شود . سپس برای آخرین بار این شمارشها وارد كامپیوتر ( پاسخ ) شده و لیست مغایرت نهایی گرفته ( چاپ ) می شود . لازم به ذكر است كلیه این فعالیتها باحضور حسابرس انجام می گیرد و برگه های شمـارش سوم بـه تـأیید و امضـاء انبـاردار می رسد .
كه در این شركت مواردی مغایرت وجود داشت كه پس از طی این مراحل رفع گردید . 
پس از اتمام انبارگردانی صورتجلسه انبارگردانی و همچنین تأییدیه انباردار نیز تهیه گردید . كلیه لیستهای فوق به امضاء مسئول هماهنگ كننده انبارگردانی ، مسئول انبار و انباردار رسیدند . جهت شروع اعمال انبارداری در سال جدید مالی لیست كسری و اضافی انبار مورد استفاده قرار گرفت . بدین ترتیب كه كلیه كسری انبار به حساب هزینه ها و كلیه اضافات انبار به حساب سایر درآمدها یا درآمدهای متفرقه منظور گردید 

فهرست:

پیشگفتار 
فصل اول : كلیات 
تاریخچه شركت 
انبارها 
كدینگ
نحوه ورود و خروج كالا از انبار 
فرمهای مورد استفاده در انبارهای شركت تجهیزات ایمنی راهها 
انبارگردانی 

فصل دوم : شناسایی انبار 
مقدمه 
هدف و اهمیت انبارداری 
انبار و انواع آن 
انبارهای سازمانهای تولیدی و صنعتی 
موجودیهای انبار ( انواع انبار ) 
محل سازمانی و تشكیلات داخل انبار 
مشخصات انباردار 
اهم وظایف انباردار 
رعایت اصول ایمنی و حفاظت در انبار 
انبار اسقاط یا انبار لوازم فرسوده 
واحد كنترل انبار یا كنترل اقلام 

فصل سوم : طبقه بندی كالاها ، كدگذاری و تنظیم كالاها در انبار
طبقه بندی كالاها 
محاسن طبقه بندی كالاها 
خصوصیات طبقه بندی صحیح 
مبانی طبقه بندی كالاها 
كدگذاری كالاها 
ضرورت و شرایط كدگذاری 
خصوصیات یك نظام كدگذاری صحیح 
علل استفاده از نظام كدگذاری 
روشهای كدگذاری 
كدگذاری بر اساس طبقه بندی كالاها 
كد میله ای ( خط نما ) 
استقرار كالاها در انبار 
چیدن و استقرار كالاها در انبار 
استفاده از حداكثر فضای انبار 
وسایل كار در انبار 
نظامهای خروج كالا از انبار 
روشهای انباركردن كالا 

فصل چهارم : نظام نظارت بر انبار 
وسایل و ابزار نظارت بر عملیات انبار 
دفاتر انبار 
كارت انبار 
كاردكس حسابداری 
مهمترین كارتهای انبار 
طراحی نظام اطلاعاتی برای انبار 
نتایج حاصل از استقرار نظام صحیح اطلاعاتی انبار 
وظایف اطلاعاتی انباردار 
طراحی فرمهای انبار 
نمودار حركت فرمها 
تعریف فرم 
فرمهای مورد نیاز انبار 
گردش عملیات در سیستم تداركات 
دریافت و صدور كالاها 
روشهای اجرای كار در انبار 
عملیات حسابداری خرید و انبار 
روشهای درخواست و دریافت كالا از انبار 
روشهای صدور و درخواست خرید و ورود كالا به انبار 
روش برگشت كالا به انبار 

فصل پنجم : نظام نظارت بر موجودی 
استقرار نظام نظارت بر موجودی جنسی در سازمان 
هدف و فواید نظارت بر موجودی 
اهمیت و فواید نظام نظارت بر موجودی 
دسته بندی كالاهای مختلف 
ارزش یابی كالاها
هزینه های مربوط به موجودی 
نظام موجودی صفر 

فصل ششم : شیوه های ریاضی نظارت بر موجودی 
شیوه های ریاضی نظارت بر نظام موجودی 
عوامل مؤثر در تعیین موجودی 
انبارگردانی 

فصل هفتم : نحوه انبارگردانی در شركت تجهیزات ایمنی راهها
مقدمه 
انبار 
تقسیم انبار 
سیستم انبار 
فرمهای مورد استفاده در انبار
نحوه ورود جنس به انبار 
نحوه خروج جنس از انبار 
نحوه نگهداری موجودی حساب كالا در انبار 
كدینگ ( شماره كالاهای انبار ) 
حفاظت فیزیكی از انبار 
انبارگردانی 
جمع آوری برگه های شمارش 
لیستهای مغایرت 
نحوه انبارگردانی 
منابع و مأخذ 
پیوست 

قیمت فایل فقط 10,000 تومان

خرید

 



:: موضوعات مرتبط: حسابداری , ,
:: برچسب‌ها: پروژه مالی سیستم انبار و خرید در شركت تجهیزات ایمنی راهها , پروژه مالی , سیستم , انبار , خرید , شركت ,تجهیزات ایمنی , پروژه مالی سیستم انبار و خرید در شركت تجهیزات ایمنی راه ها , دانلود پروژه مالی , پروژه مالی , تحقیق ,پژوهش , مقاله , پروژه , دانلود تحقیق , دانلود پژوهش , دانلود مقاله , دانلود پروژه ,
:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا قیاسی

 

دانلود فایل اکسل داده های آماری شرکتهای بورس اوراق بهادار تهران از سال80 الی 89 (ویژه انجام تحقیقات)دسته: حسابداری 
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: zip 
حجم فایل: 76 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 12 

عنوان دانلود فایل اکسل داده های آماری شرکتهای بورس اوراق بهادار تهران از سال80 الی 89 (ویژه انجام پایان نامه و تحقیقات) دستهحسابداری مدیریت مالی اقتصاد فرمتExcel این فایل شامل داده های آماری آماده مربوط به متغیرهای مالی و حسابداری 60 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران از سال 1380 الی 1389 می باشد متغیرهای مربوطه شامل اهرم مالی(LEVE

قیمت فایل فقط 10,000 تومان

خرید

فایل اکسل داده های آماری شرکتهای بورس اوراق بهادار تهران از سال 80 الی 89 (ویژه انجام تحقیقات)

 

دسته:حسابداری- مدیریت مالی- اقتصاد

فرمت:Excel  

این فایل شامل داده های آماری آماده مربوط به  متغیرهای مالی و حسابداری 60 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران از سال 1380 الی 1389 می باشد متغیرهای مربوطه شامل اهرم مالی(LEVERAGE)، نسبت قیمت به سود(P/E)، ارزش بازاری به دفتری(M/B)، اندازه(SIZE)، ضریب بتا(RISK)، اهرم مالی صنعت (Industry Leverage)،درجه تمرکز صنعت (Concentration) که بر اساس شاخص هرفیندال محاسبه شده است و بازده غیر عادی(CAAR) می باشد.

قیمت فایل فقط 10,000 تومان

خرید

 



:: موضوعات مرتبط: حسابداری , ,
:: برچسب‌ها: دانلود فایل اکسل داده های آماری شرکتهای بورس اوراق بهادار تهران از سال80 الی 89 (ویژه انجام تحقیقات) ,دانلود فایل اکسل داده های آماری شرکتهای بورس اوراق بهادار تهران از سال80 الی 89 (ویژه انجام پایان نامه و تحقیقات)، دانلود داده های آماری شرکتهای بورس اوراق بهادار تهران ویژه انجام پایان نامه و تحقیقات رشته های حسابداری،مدیریت مالی و اقتصاد، اهرم مالی(LEVERAGE)، نسبت قیمت به سود(PE)، ارزش بازاری به دفتری(MB)، اندازه(SIZE)، ضریب بتا(RISK)، اهرم مال ,
:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا قیاسی

 

فایل اکسل داده های آماری متغیرهای حسابداری و مالی شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران از سال 88 الی 93دسته: حسابداری 
بازدید: 2 بار
فرمت فایل: zip 
حجم فایل: 63 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 20 

عنوان دانلود فایل اکسل داده های آماری متغیرهای حسابداری و مالی شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران از سال 88 الی 93 دسته حسابداری مدیریت مالی اقتصاد فرمتEXCEL یکی از مشکلاتی که دانشجویان کارشناسی ارشد رشته های حسابداری، مدیرت مالی و تا حدودی اقتصاد در تدوین و نگارش پایان نامه ها و مقالات علمی خود با آن مواجه هستند، جمع آوری داده های

 

قیمت فایل فقط 20,000 تومان

خرید

فایل اکسل داده های آماری متغیرهای حسابداری و مالی شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران از سال 88 الی 93

دسته: حسابداری- مدیریت مالی- اقتصاد

فرمت:EXCEL

یکی از مشکلاتی که دانشجویان کارشناسی ارشد رشته های حسابداری، مدیرت مالی و تا حدودی اقتصاد در تدوین و نگارش پایان نامه ها و مقالات علمی خود با آن مواجه هستند، جمع آوری داده های آماری شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران برای آزمون فرضیه ها می باشد به طوری که به جرأت می توان گفت گذشته از صرف هزینه، بیشتر از دو سوم زمان دانشجویان صرف جمع آوری داده می گردد. ما این مشکل دانشجویان را حل کردیم تا با فراغ بیشتری بتوانند به دیگر فصلهای پایان نامه و مقالات خود بپردازند به این ترتیب که در این فایل داده های آماری آماده مربوط به 79 شرکت فعال در بورس اوراق بهادار تهران را برای فاصله زمانی سالهای 1388 الی 1393 چمع آوری کردیم به طوری که دانشجویان و محققان با تهیه این فایل تنها با وراد کردن داده ها در نرم افزارهای مربوطه به تجزیه و تحیل تحقیقات خود بپردازند

به طور کلی این فایل شامل داده های آماری آماده 79 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در فاصله زمانی 1388 الی 1393 می باشد مغیرهایی که در این فایل داده های  آماده  آماری آنها جمع آوری شده است شامل متغیرهای اهرم مالی(LEVERAGE)، نسبت قیمت به سود(P/E)، ارزش بازاری به دفتری(M/B)، اندازه(SIZE)، ضریب بتا(RISK)، اهرم مالی صنعت (Industry Leverage)،درجه تمرکز صنعت (Concentration) که بر اساس شاخص هرفیندال محاسبه شده است و بازده غیر عادی(CAAR) می باشد.همان طور که ملاحضه می شود متغیرهای اعلامی، متغیرهایی هستند که در بیشتر پایان نامه ها و مقالات به عنوان متغیر مستقل یا وابسته در مدل های مربوطه مورئد استفاده قرار می گیرند.

قیمت فایل فقط 20,000 تومان

خرید

 



:: موضوعات مرتبط: حسابداری , ,
:: برچسب‌ها: فایل اکسل داده های آماری متغیرهای حسابداری و مالی شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران از سال 88 الی 93 , دانلود داده های آماری شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران از سال 1388 الی 1393، دانلود داده های آماری شرکتهای بورس اوراق بهادار تهران ویژه انجام پایان نامه و تحقیقات رشته های حسابداری،مدیریت مالی و اقتصاد، داده های آماری متغیر اهرم مالی(LEVERAGE)، داده های آماری متغیرنسبت قیمت به سود(PE)، داده های آماری متغیرارزش بازاری به دفتری(MB)، د ,
:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا قیاسی

 

فایل اکسل داده های ضریب بتا شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران از سال 89 الی 93دسته: حسابداری 
بازدید: 2 بار
فرمت فایل: zip 
حجم فایل: 24 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 20 

عنوان دانلود فایل اکسل داده های ضریب بتا شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران از سال 89 الی 93 فرمت excel ضریب بتا از جمله متغیرهای مهم حسابداری می باشد که در تحقیقات و پایان نامه های رشته های حسابداری، مدیریت مالی و اقتصاد به عنوان متغیر مالی مورد استفاده قرار می گیرد این فایل شامل ضریب بتا مربوط به 132 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق

قیمت فایل فقط 90,000 تومان

خرید

فایل اکسل داده های ضریب بتا شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران از سال 89 الی 93

فرمت: excel

ضریب بتا از جمله متغیرهای مهم حسابداری می باشد که در تحقیقات و پایان نامه های رشته های حسابداری، مدیریت مالی و اقتصاد به عنوان متغیر مالی مورد استفاده قرار می گیرد. این فایل شامل ضریب بتا مربوط به 132 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران برای بازه زمانی5 ساله 1389 الی 1393 می باشد که می توان از آن در برآورد مدل رگرسیونی استفاده کرد.

قیمت فایل فقط 90,000 تومان

خرید

 



:: موضوعات مرتبط: حسابداری , ,
:: برچسب‌ها: فایل اکسل داده های ضریب بتا شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران از سال 89 الی 93 , دانلود داده های ضریب بتا شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران از سال 89 الی 93، ضریب بتا، داده های متغیرهای مالی و حسابداری، دانلود داده های ضریب بتا شرکتهای پذیرفته شه در بورس اوراق بهادار تهران، داده های پایان نامه و پروپزال رشته های حسابداری، مدیریت مالی و اقتصاد ,
:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا قیاسی

 

گزارش مالی شرکت آبادانی و مسکن الهیه خراساندسته: حسابداری 
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: docx 
حجم فایل: 856 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 40 

شركت آبادانی‌ و مسكن الهیّه خراسان (سهامی خاص) در تاریخ 21111377 طی شماره 13688 در اداره ثبت شركتهای مشهد به ثبت رسیده است موضوع فعالیّت شركت طبق اساسنامه مصوب مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ 15111377 عبارتست از انجام سرمایه‌گذاری بطور مستقیم و غیرمستقیم دركلیه بخشها و فعالیتهای اقتصادی مالی‌و‌بازرگانی خدماتی عمرانی تولیدی صنعتی كشاورزی دامپروری معادن‌

قیمت فایل فقط 13,000 تومان

خرید

گزارش مالی هیأت‌ مدیره شرکت آبادانی و مسکن الهیه خراسان به مجمع‌ عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام برای سال مالی منتهی به 29/12/1382


کلیات:
شركت آبادانی‌ و مسكن الهیّه خراسان (سهامی خاص) در تاریخ 21/11/1377 طی شماره 13688 در اداره ثبت شركتهای مشهد به ثبت رسیده است. موضوع فعالیّت شركت طبق اساسنامه مصوب مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ 15/11/1377 عبارتست از انجام سرمایه‌گذاری بطور مستقیم و غیرمستقیم دركلیه بخشها و فعالیتهای اقتصادی, مالی‌و‌بازرگانی, خدماتی, عمرانی, تولیدی, صنعتی, كشاورزی, دامپروری, معادن‌وطراحی, نظارت و ارائه خدمات مشاوره‌مهندسی و اجرای تحقیق‌های عمرانی ساختمانی, راهسازی و تأسیسات, سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی از طریق مشاركت و یا مبادرت به خریدوفروش سهام از طریق اشخاص حقیقی‌وحقوقی. 

فهرست مطالب:
ترازنامه
صورت سود و زیان
گردش سود (زیان) انباشته
صورت جریان وجوه نقد
یادداشتهای توضیحی
الف) تاریخچه فعالیت شركت
ب) مبنای تهیه صورتهای مالی
پ) خلاصه اهم رویه‌های حسابداری
ت) یادداشتهای مربوط به اقلام مندرج در صورتهای مالی و سایر اطلاعات مالی

دسته بندی: علوم انسانی » حسابداری

تعداد مشاهده: 553 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 40

حجم فایل:1,047 کیلوبایت

قیمت فایل فقط 13,000 تومان

خرید

 



:: موضوعات مرتبط: حسابداری , ,
:: برچسب‌ها: گزارش مالی شرکت آبادانی و مسکن الهیه خراسان , گزارش مالی شرکت آبادانی و مسکن الهیه خراسان , گزارش مالی , پروژه گزارش مالی , گزارش مالی شرکت , گزارش مالی آبادانی و مسکن خراسان , گزارش مالی شرکت الهیه خراسان, دانلود گزارش تراز مالی تحقیق ترازنامه , گزارش , مالیشرکت , آبادانی , ومسکن , الهیه , خراسان ,
:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا قیاسی

 

بررسی ارتباط بین خطای پیش بینی سود هر سهم و بازده غیر عادی سهام شرکت های جدیدالورود در بورس اوراق بهادار تهراندسته: حسابداری 
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 908 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 122 

پیش بینی سود هر سهم در سرمایه گذاری ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، زیرا تغییرات قیمت سهام و واکنش مستقیم بازار سرمایه را در پی دارد از طرفی در محیط تجاری کنونی به دلیل تغییرات سریع فناوری و شرایط مالی ، مدیران از دورنمای تجاری شرکت ارزیابی درستی ندارند و از این رو بروز خطاها در برآوردهای حسابداری ،اجتناب ناپذیر است

قیمت فایل فقط 11,900 تومان

خرید

بررسی ارتباط بین خطای پیش بینی سود هر سهم و بازده غیر عادی سهام شرکت های جدیدالورود در بورس اوراق بهادار تهران

چكیده:

پیش بینی سود هر سهم در سرمایه گذاری ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، زیرا تغییرات قیمت سهام و واکنش مستقیم بازار سرمایه را در پی دارد. از طرفی در محیط تجاری کنونی به دلیل تغییرات سریع فناوری و شرایط مالی ، مدیران از دورنمای تجاری شرکت ارزیابی درستی ندارند و از این رو بروز خطاها در برآوردهای حسابداری ،اجتناب ناپذیر است.

این مسئله در مورد شرکتهای جدیدالورود به بورس ،به دلیل عدم سابقه معاملاتی و در نتیجه اطلاعات تاریخی اندک ، از اهمیت بیشتری برخوردار است و عدم تقارن اطلاعاتی نیز میان مدیران و سرمایه گذاران بالقوه ، در این شرکت ها بالااست . سرمایه گذاران برای تصمیم گیری در مورد خرید ، فروش یا نگهداری سهام ، به اطلاعاتی نظیر پیش بینی سود هر سهم که از سوی شرکت ها ارائه می شود اتکا می کنند . بنابراین دقت این پیش بینی که مبنای تصمیم گیری آن ها است حائز اهمیت است.

در این پژوهش رابطه بین خطای پیش بینی سود هر سهم و بازده غیر عادی شرکتهای تازه پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در دو مقطع زمانی سال ورود به بورس و یکسال پس از ورود و حضور در بورس ، بر اساس داده های 84 شرکت طی دوره زمانی 1382تا1387 بررسی شده است. نتایج حاصل از پژوهش با استفاده از تحلیل رگرسیون خطی چند متغیره نشان می دهد ، بین خطای پیش بینی سود هر سهم و بازده غیر عادی سهام شرکتهای جدیدالورود ،درهر دو مقطع زمانی مورد مطالعه ، رابطه مثبت معناداری وجود دارد و نوع صنعت نیز بر این رابطه تأثیر گذار است

مقدمه:

امروزه به دلیل گسترش فعالیت های اقتصادی ، توسعه بازارهای مالی و رونق سرمایه گذاری در بازارهای سرمایه به خصوص بورس اوراق بهادار توسط اشخاص حقیقی و حقوقی ، مهم ترین ابزار جهت اتخاذ تصمیمات درست و کسب منفعت مورد انتظار و استفاده بهینه و مطلوب از امکانات مالی ، دسترسی به اطلاعات درست و به موقع و تحلیل دقیق و واقع بینانه آن می باشد.

از جمله اطلاعاتی که استفاده کنندگان ازااطلاعات مالی شرکتها در تصمیم گیری های خود مورد توجه قرار می دهند اطلاعات مرتبط با بازده سهام شرکت ها است . در این میان هرگونه اطلاعاتی که به نحوی مرتبط با شرکت بوده و با عملکرد و وضعیت مالی شرکت ارتباط داشته باشد بر بازده سهام تاثیر گذار خواهد بود .

سود پیش بینی شده هر سهم برای سال مالی آینده ، از جمله اطلاعاتی است که از سوی شرکت ها اعلام می شود . این اطلاعات بر قیمت سهام و به تبع آن بر بازده سهام اثر گذار است و چنانچه دارای محتوای اطلاعاتی باشد می تواند بر رفتار استفاده کنندگان به خصوص سهام داران بالفعل و بالقوه تاثیر گذاشته و باعث افزایش یا کاهش قیمت سهام شود و بازده های غیر عادی (بازده ای کمتر یا بیشتر از بازده بازار) ایجاد کند .

فهرست مطالب:

چكیده:    1

مقدمه:    2

فصل اول: كلیات تحقیق

1-1 مقدمه            4

2 ـ 1 تاریخچه مطالعاتی       5

3 ـ 1 بیان مسئله    6

4 ـ 1 چارچوب نظری تحقیق 8

5 ـ 1 اهمیّت و ضرورت تحقیق          10

6 ـ 1 اهداف تحقیق 10

7ـ 1 حدود مطالعاتی            13

1-7-1قلمرو مكانی تحقیق     14

2-7-1قلمرو زمانی تحقیق     14

3-7-1قلمرو موضوعی تحقیق            14

8 ـ 1 فرضیه های تحقیق      14

9 ـ 1 ـ تعریف واژهها و اصطلاحات    14

فصل دوم: مروری بر ادبیات تحقیق

1-2 مقدمه            18

2 ـ 2 بازار مالی     18

1 ـ 2 ـ 2 طبقه بندی بازارهای مالی      19

1 ـ 1 ـ 2 ـ 2 بازار پول        19

2 ـ 1 ـ 2 ـ 2 بازار سرمایه    19

3 ـ 2 سودمندی محتوای اطلاعاتی سود و واكنش بازار سرمایه         20

4 ـ 2 پژوهش بال وبراون     22

5 ـ 2 مفاهیم سود در حسابداری           22

6 ـ 2 تاریخچه پیشبینی سود   24

7 ـ 2 سود سهام پیشبینی شده  25

8 ـ 2 اهمیت سود سهام پیشبینی شده     26

9 ـ 2 دقت پیشبینی سود در عرضه اولیه سهام     26

10 ـ 2 روشهای پیشبینی سود 27

1 ـ 10 ـ 2 مدل باكس ـ جنكینز            28

2 ـ 10 ـ 2 مدل گام زدن تصادفی         29

11 ـ 2 بازده         30

12 ـ 2 بازده تحقق یافته در مقابل بازده مورد انتظار          30

1 ـ 12 ـ 2 بازده تحقق یافته   31

2 ـ 12 ـ 2 بازده مورد انتظار 31

13 ـ 2 اجزای بازده 31

1 ـ 13 ـ 2 سود دریافتی        31

2 ـ 13 ـ 2 سود (زیان) سرمایه           31

14 ـ 2 بازده غیرعادی سهام   32

15 ـ 2  فرضیات مطرح شده در مورد بازده غیر عادی كوتاه مدت در عرضه های اولیّه   35

1 ـ 15 ـ 2 فرضیه عدم تقارن اطلاعاتی 35

1 ـ 1 ـ 15 ـ 2 فرضیه عدم تقارن اطلاعاتی مبتنی بر مدل بارون       35

2 ـ 1 ـ 15 ـ 2 فرضیه عدم تقارن اطلاعاتی مبتنی بر مدل راك         36

2 ـ 15 ـ 2 فرضیه علامت دهی          38

3 ـ 15 ـ 2 فرضیات گرایشات و علائق زودگذر   39

4 ـ 15 ـ 2 فرضیه عكس العمل بیش از اندازه سرمایهگذاران            40

5 ـ 15 ـ 2 فرضیه حباب سفته بازی و فرضیه بازارهای سهام داغ     41

16 ـ 2  تطبیق نظریه ها و تئوریهای بازده غیر عادی كوتاه مدت در بورس ایران          42

17 ـ 2 پیشینه تحقیق           43

1 ـ 17 ـ 2 تحقیقات خارجی   43

2 ـ 17 ـ 2 تحقیقات داخلی     46

فصل سوم: روش‌ اجرای تحقیق

1-3 مقدمه            49

2 ـ 3 ـ روش تحقیق            49

3 ـ 3 ـ جامعه مطالعاتی و نمونه آماری 50

4-3 مدل تحقیق و شیوه اندازهگیری متغیرها      51

5 ـ 3 ـ روش و ابزار گردآوری دادهها  54

6 ـ 3 ـ روش تجزیه و تحلیل دادهها      54

1 ـ 6 ـ 3 ـ تحلیل همبستگی پیرسون و رگرسیون ساده خطی            55

7 ـ 3 ـ اعتبار درونی و برونی پژوهش 59

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده‌ها

1-4 مقدمه‏            62

2 ـ 4شاخص های توصیفی متغیرها     62

3 ـ 4روش آزمون فرضیه های تحقیق   66

4 ـ 4 تجزیه و تحلیل فرضیه های تحقیق           66

5 ـ 4بررسی فرض نرمال بودن متغیرها            67

6ـ 4خلاصه تجزیه و تحلیل فرضیه ها به تفكیك   68

1ـ 6ـ4تجزیه و تحلیل و آزمون فرضیه اصلی اول:           68

1 ـ1ـ 6ـ 4تجزیه و تحلیل آزمون فرضیه اصلی اول در حضور متغیرهای كنترل            71

2 ـ 6 ـ 4تجزیه و تحلیل و آزمون فرضیه اصلی دوم:        77

1ـ2ـ6ـ4تجزیه و تحلیل آزمون فرضیه اصلی دوم در حضور متغیرهای كنترل   81

3ـ6ـ4تجزیه و تحلیل و آزمون فرضیه فرعی       86

فصل پنجم: نتیجه‌گیری و پیشنهادات

1-5 مقدمه            89

2 ـ 5  ارزیابی و تشریح نتایج آزمون فرضیه ها طبق شرایط متغیرها 90

1 ـ 2 ـ 5 نتایج فرضیه اصلی اول        90

1 ـ 1 ـ 2 ـ 5 نتایج فرضیه اصلی اول در حضور متغیرهای كنترل    90

2ـ 2ـ5 نتایج فرضیه اصلی دوم           91

1ـ2ـ 2ـ5 نتایج فرضیه اصلی دوم در حضور متغیرهای كنترل          91

3ـ2ـ 5 نتایج فرضیه فرعی    92

3ـ5 نتیجه گیری كلی تحقیق   92

4ـ5 پیشنهادها        92

1ـ4ـ5 پیشنهادهایی مبتنی بر یافته های فرضیات پژوهش     93

2ـ4ـ5 پیشنهادهایی مبتنی بر یافته های كلی پژوهش           93

3ـ4ـ5 پیشنهادهایی برای پژوهشهای آتی            93

5ـ 5محدودیتهای تحقیق        94

پیوست ها           

پیوست الف:جدول مربوط به صنایع و نام شرکت های نمونه آماری   96

منابع و ماخذ

منابع فارسی:        100

منابع لاتین:          103

منابع اینترنتی :     106

چکیده لاتین          107

فهرست جداول:

جدول (1 ـ 1) مطالعات انجام شده در ارتباط با متغیرهای تحقیق        9

جدول (2 ـ 1) شیوه اندازهگیری متغیرهای كنترل            13

جدول (1 ـ3) شیوه اندازهگیری متغیرهای كنترل 53

جدول (2 ـ 3 ) ویژگی متغیرهای تحقیق            57

جدول (1ـ4): شاخص های توصیف كننده متغیرهای تحقیق، شاخص های مركزی، شاخصهای پراكندگی و شاخص های نمودار توزیع (آماری) ـ سال ورود به بورس (A)       63

جدول (2ـ 4): شاخص های توصیف كننده متغیرهای تحقیق، شاخصهای مركزی، شاخصهای پراكندگی و شاخص های نمودار توزیع (آماری) ـ یك سال پس از ورود به بورس(B )         64

جدول (3ـ4): آزمون كلموگراف ـ اسمیرنوف (K – S ) مربوط به متغیر وابسته (بازده غیر عادی)   67

جدول (4ـ 4): ضریب همبستگی، ضریب تعیین تعدیل شده و آزمون دوربین ـ واتسون بین دو متغیر خطای پیش بینی سود هر سهم و بازده عادی در سال ورود به بازار سرمایه          68

جدول (5ـ4) : تحلیل واریانس رگرسیون برای متغیرهای خطای پیشبینی سود هر سهم و بازده غیرعادی در سال ورود به بازار سرمایه      69

جدول (6ـ4): ضرایب معادله رگرسیون برای متغیرهای خطای پیشبینی سود هر سهم و بازده غیرعادی در سال ورود به بازار سرمایه       69

جدول (7ـ4): ضریب همبستگی، ضریب تعیین تعدیل شده و آزمون دوربین ـ واتسون بین كلیه متغیرهای مدل در مقطع زمانی A 73

جدول (8ـ4) خلاصه یافته های رگرسیون چندگانه مربوط به فرضیه اصلی اول  به روش Enter   74

جدول (9-4) ماتریس ضرایب همبستگی بین کلیه متغیرهای تحقیق در سال ورود به بورس (مقطع زمانیA)  76

حسابداری , ,
:: برچسب‌ها: بررسی ارتباط بین خطای پیش بینی سود هر سهم و بازده غیر عادی سهام شرکت های جدیدالورود در بورس اوراق بهادار تهران , خطای پیش بینی سود , بازده غیر عادی سهام , ارتباط بین خطای پیش بینی سود هر سهم و بازده غیر عادی سهام , دانلود مقاله , دانلود پژوهش , دانلود تحقیق , مقاله , پژوهش , تحقیق ,
:: بازدید از این مطلب : 122

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا قیاسی

 

بررسی ارتباط بین متغیرهای كلان اقتصادی با ساختار سرمایه در بازار سرمایه ایراندسته: حسابداری 
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 5810 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 122 

اطلاعات اقتصادی در كشور ها از جمله اطلاعات مهم و تاثیر گذار به شمار می رود ، كه یكی از موارد پر كاربرد این اطلاعات در بازار های سرمایه كشور ها می باشد مدیران مالی شركت ها در تصمیم گیری ها و برنامه ریزی در زمینه بهینه كردن ساختار سرمایه تمامی جوانب را در نظر می گیرند و یكی از این جوانب شرایط اقتصادی محیط پیرامون شركت است

قیمت فایل فقط 19,900 تومان

خرید

بررسی ارتباط بین متغیر های كلان اقتصادی با ساختار سرمایه در بازار سرمایه ایران

چكیده :

اطلاعات اقتصادی در كشور ها از جمله اطلاعات مهم و تاثیر گذار به شمار می رود ، كه یكی از موارد پر كاربرد این اطلاعات در بازار های سرمایه كشور ها می باشد . مدیران مالی شركت ها در تصمیم گیری ها و برنامه ریزی در زمینه بهینه كردن ساختار سرمایه تمامی جوانب را در نظر می گیرند و یكی از این جوانب شرایط اقتصادی محیط پیرامون شركت است .

در این پژوهش از نرخ تورم ، نرخ نقدینگی ، نرخ سود بانكی و نرخ دلار به عنوان متغیر های اقتصادی نام برده شده و ارتباط آن با ساختار سرمایه كه همان نسبت بدهی در شركت هاست ، مورد بررسی قرار گرفته و برای این منظور اطلاعات شركت های بازار سرمایه ایران و سایت بانك مركزی در طی سال های 1384 تا1388 انتخاب و آزمون فرضیه ها با نرم افزار spss به كمك آماره های توصیفی و استنباطی نظیر تحلیل همبستگی ، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و نتایج به دست آمده در این پژوهش حاكی از عدم ارتباط بین متغیر های كلان اقتصادی و ساختار سرمایه در بازار سرمایه ایران است كه با وارد شدن متغیر های كنترلی از جمله نسبت بازده مجموع دارایی ها ، نسبت بازده حقوق صاحبان سرمایه ، نسبت سود هر سهم و نسبت دارایی های ثابت این ارتباط به حالت معنا داری تبدیل شد ، كه این خود ناشی از عدم ثبات در وضعیت اقتصادی كشور می باشد كه مدیران مالی شركت ها نتوانند برآورد دقیقی از آینده كشور داشته تا بتوانند در تصمیم گیری های مالی از آن استفاده كنند.

مقدمه :

در دنیای سرمایه گذاری امروز تصمیم گیری شاید مهمترین بخش از فرایند سرمایه گذاری باشد که طی آن سرمایه گذاران در جهت حداکثر کردن منافع و ثروت خویش نیازمند اتخاذ بهینه ترین تصمیمات می باشند. در این ارتباط مهمترین عامل فرایند تصمیم گیری اطلاعات است. اطلاعات می تواند بر فرایند تصمیم گیری تاثیر بسزایی داشته باشد. زیرا موجب اخذ تصمیمات متفاوت در افراد متفاوت می شود. در شركت ها نیز تصمیمات ساختار سرمایه متاثر از اطلاعات است .اقتصاد دانان  اطلاعات اقتصادی را یكی منابع اطلاعاتی مدیران مالی می دانند. به همین دلیل یکی از اهداف تهیه  متغیر های اقتصادی فراهم کردن اطلاعات به منظور تسهیل تصمیم گیری است.

در كشور های توسعه یافته به علت وجود ثبات اقتصادی ، شرایط اقتصادی در آینده برای بیشتر افراد و شركت ها قابل پیش بینی كردن است و با در نظر گرفتن این شرایط سعی در بهینه كردن تصمیمات خود دارند ، ولی در كشور های توسعه نیافته و یا در حال توسعه این امر به علت نوسان و تلاطم در محیط اقتصادی امری دور از ذهن یا محال است و در  طی تحقیقات مختلف رابطه بین متغیر های كلان اقتصادی با متغیر های حسابداری  مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است.در این تحقیق نیز در پی یافتن پاسخ این سوال هستیم که آیا متغیر های كلان اقتصادی بر ساختار سرمایه در بازار سرمایه ایران تاثیر دارد یا خیر؟ بنابر این  رویکرد اصلی در این پژوهش آزمون تجربی تاثیر متغیر های اقتصادی با نسبت بدهی است .

فهرست مطالب:

چكیده :   1

مقدمه :   2

فصل اول            3

کلیات تحقیق         3

فصل اول : مقدمه   3

1-1 مقدمه            4

2-1 تاریخچه مطالعاتی         5

3-1 . بیان مساله    6

4-1. چارچوب نظری          7

5-1 .اهداف تحقیق  8

6-1 حدود مطالعاتی            8

1-6-1 قلمرو مکانی            8

2-6-1 قلمرو زمانی            8

7-1 . تعریف واژه ها و اصطلاحات     9

فصل دوم 11

مروری برادبیات تحقیق       11

مروری بر ادبیات تحقیق      11

1-2 . مقدمه          12

2 – 2 . ساختار سرمایه        13

3–2 . تئوریهای ساختار سرمایه          14

4-2. وجود ساختار سرمایه    16

5–2 . ساختار بهینه سرمایه   17

6–2 . مفهوم اهرم  18

7–2 . نقش نوآوری در ساختار سرمایه 18

8–2 . روشهای تأمین مالی    19

1–8–2 .تأمین مالی کوتاه مدت           20

2 –8– 2 . تأمین مالی میان مدت و بلند مدت      22

9–2 . ویژگیهای روشهای تأمین مالی   28

10–2 . مزایای ناشی از استفاده استقراض          29

11–2 . معایب ناشی از استقراض       29

12–2 . عوامل مؤثر بر ارزیابی روشهای تأمین مالی        30

13  - 2 . تأمین مالی و ساختار سرمایه  32

14–2 . هزینه سرمایه         33

15– 2 . پیشینه تحقیق :       38

1-15 -2. تحقیقات خارجی:   38

2 -15-2. تحقیقات داخلی      39

فصل سوم            44

روش اجرای تحقیق 44

فصل سوم : روش اجرای تحقیق         44

1–3 . مقدمه         45

2– 3 . نوع پژوهش            45

3 –3 . جامعه ، نمونه آماری و روش نمونه گیری           46

4–3 . روش و ابزار جمع آوری اطلاعات          47

5-3. روش تجزیه و تحلیل اطلاعات    47

1-5-3. تحلیل همبستگی پیرسون و رگرسیون ساده خطی    47

6-3. مدل مفهومی  تحقیق     52

7-3 . متغیر های تحقیق       52

1-7-3. متغیرهای مستقل      52

2-7-3 . متغیر وابسته          53

3-7-3. متغیر های کنترل :   53

8–3 . فرضیات تحقیق         54

فصل چهارم          55

تجزیه و تحلیل داده‌ها           55

فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها    55

1-4مقدمه‏ 56

2-4  شاخص های توصیفی متغیرها     56

3-4  تجزیه و تحلیل فرضیه های تحقیق            58

4-4 بررسی فرض نرمال بودن متغیرها:           58

5- 4 خلاصه تجزیه وتحلیل ها به تفکیک هرفرضیه         59

1-1-5-4 تجزیه و تحلیل و آزمون فرضیه فرعی اول:       59

Y= 0.741+0.07EPS-0.015ROA      67

3-1 -5-4 تجزیه و تحلیل و آزمون فرضیه فرعی سوم       68

Y= 1.288+0.07EPS-0.015ROA-0.06D        71

فصل پنجم            83

نتیجه‌گیری و پیشنهادات       83

ل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات       83

1-5مقدمه 84

2-5 ارزیابی و تشریح نتایج آزمون فرضیه ها طبق شرایط متغیرها    85

1-2-5 نتایج فرضیه فرعی اول           85

2-2-5 نتایج فرضیه فرعی دوم           85

3-2-5 نتایج فرضیه فرعی سوم          86

4-2-5 نتایج فرضیه فرعی چهارم        86

5-2-5 نتایج فرضیه اصلی اول           86

3-5 نتیجه گیری کلی تحقیق  87

4-5 پیشنهادها       87

5-5 محدودیت های تحقیق     88

منابع و ماخذ         90

منابع فارسی:        91

منابع لاتین:          92

منابع اینترنتی:      93

Abstract:          94

فهرست جداول:

جدول (1-4) شاخص های توصیف کننده متغیرهای تحقیق، شاخص های مرکزی، شاخص های پراکندگی و شاخص های شکل توزیع (آماری)         57

ادامه جدول (1-4)  57

جدول (2-4) آزمون کالموگراف – اسمیرنوف  K-S)) برای متغیر وابسته(نسبت بدهی) تحقیق       59

جدول (3-4) : ضریب همبستگی، ضریب تعیین، ضریب تعیین تعدیل شده و آزمون دوربین- واتسون بین نسبت بدهی و نرخ سود بانكی    60

.جدول (5-4) : ضریب همبستگی، ضریب تعیین، ضریب تعیین تعدیل شده و آزمون دوربین- واتسون بین نسبت بدهی و نرخ سود بانكی با حضور متغیر های كنترلی          61

جدول (6-4) : تحلیل واریانس رگرسیون  برای نسبت بدهی و نرخ سود بانكی و متغیر های كنترلی 62

جدول(7-4) خلاصه یافته های رگرسیون چند گانه فرضیه فرعی یک به روش Enter     63

جدول (8-4) : ضریب همبستگی، ضریب تعیین، ضریب تعیین تعدیل شده و آزمون دوربین- واتسون بین نسبت بدهی و نرخ تورم           64

.جدول (10-4) : ضریب همبستگی، ضریب تعیین، ضریب تعیین تعدیل شده و آزمون دوربین- واتسون بین نسبت بدهی و نرخ تورم با حضور متغیر های كنترلی    65

جدول (11-4) : تحلیل واریانس رگرسیون  برای نسبت بدهی و نرخ تورم و متغیر های كنترلی      66

جدول(12-4) خلاصه یافته های رگرسیون چند گانه فرضیه فرعی دوم به روش Enter   67

جدول (13-4) : ضریب همبستگی، ضریب تعیین، ضریب تعیین تعدیل شده و آزمون دوربین- واتسون بین نسبت بدهی و نرخ دلار          68

جدول(14-4) تحلیل واریانس رگرسیون  برای متغیرهای نسبت بدهی و نرخ دلار          69

.جدول (15-4) : ضریب همبستگی، ضریب تعیین، ضریب تعیین تعدیل شده و آزمون دوربین- واتسون بین نسبت بدهی و نرخ دلار با حضور متغیر های كنترلی    69

جدول (16-4) : تحلیل واریانس رگرسیون  برای نسبت بدهی و نرخ دلار و متغیر های كنترلی      70

جدول(17-4) خلاصه یافته های رگرسیون چند گانه فرضیه فرعی سوم به روش Enter  71

جدول (18-4) : ضریب همبستگی، ضریب تعیین، ضریب تعیین تعدیل شده و آزمون دوربین- واتسون بین نسبت بدهی و نرخ نقدینگی     72

جدول(19-4) تحلیل واریانس رگرسیون  برای متغیرهای نسبت بدهی و نرخ نقدینگی      73

.جدول (20-4) : ضریب همبستگی، ضریب تعیین، ضریب تعیین تعدیل شده و آزمون دوربین- واتسون بین نسبت بدهی و نرخ نقدینگی با حضور متغیر های كنترلی          73

جدول (21-4) : تحلیل واریانس رگرسیون  برای نسبت بدهی و نرخ نقدینگی و متغیر های كنترلی  74

جدول(22-4) خلاصه یافته های رگرسیون چند گانه فرضیه فرعی چهارم به روش Enter            75

جدول (23-4) : ضریب همبستگی میان متغیر های توضیحی           76

جدول (24-4) معیار كفایت نمونه KMO و آزمون بارتلت   77

جدول (25-4) : درصد تغییرات بیان شده توسط عامل ها    77

جدول (26-4) : ماتریس مولفه ها( ماتریس ضرایب عوامل )           77

حسابداری , ,
:: برچسب‌ها: بررسی ارتباط بین متغیرهای كلان اقتصادی با ساختار سرمایه در بازار سرمایه ایران , ارتباط بین متغیر های كلان اقتصادی با ساختار سرمایه , متغیر های كلان اقتصادی , بازار سرمایه ایران , ساختار سرمایه در بازار سرمایه ایران , ساختار سرمایه , دانلود مقاله , دانلود پژوهش , دانلود تحقیق , مقاله , پژوهش , تحقیق , مقاله حسابداری , حسابداری , دانلود مقاله حسابداری , پایان نامه , دانلود پایان نامه , پایان نامه حسابداری , دانلود پایان نامه حسابداری ,
:: بازدید از این مطلب : 128

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا قیاسی

 

بررسی تاثیر خصوصی سازی شرکتهای دولتی بر ارزش افزوده اقتصادی آنهادسته: حسابداری 
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 2217 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 118 

از مهمترین موارد مورد توجه ذینفعان شركت مانند دولت ، سرمایه گذاران ، اعتباردهندگان و مدیران ارزیابی عملكرد شركتهاست كه با استفاده از نتایج این ارزیابی تصمیم گیری نمایند به منظور ارزیابی عملكرد مدیران چهار رویكرد مورد استفاده قرار می گیرد

قیمت فایل فقط 11,900 تومان

خرید

بررسی تاثیر خصوصی سازی شرکتهای دولتی بر ارزش افزوده اقتصادی آنها

چكیده:

از مهمترین موارد مورد توجه ذینفعان شركت مانند دولت ، سرمایه گذاران ، اعتباردهندگان و مدیران ارزیابی عملكرد شركتهاست كه با استفاده از نتایج این ارزیابی تصمیم گیری نمایند . به منظور ارزیابی عملكرد مدیران چهار رویكرد مورد استفاده قرار می گیرد

1 . رویكرد مالی مانند بازده سهام ، بازده سهام اضافی

2 . رویكرد تلفیقی مانند نسبت قیمت به سود هر سهم

3 . رویكرد حسابداری مانند سود هر سهم ، بازده سرمایه گذاری ،  نرخ بازده حقوق صاحبان سهام و نرخ بازده حسابداری

4 . رویكرد اقتصادی مانند ارزش افزوده اقتصادی ، ارزش افزوده اقتصادی پالایش شده

در این تحقیق آثار سیاست خصوصی سازی دولت از دیدگاه مالی و با استفاده از رویكرد اقتصادی در ارزیابی عملكرد  مورد بررسی قرار گرفته است . یعنی با استفاده از نسبت ارزش افزوده اقتصادی ، بازدهی و عملكرد مالی شركتهای خصوصی شده را در سه سال قبل از خصوصی سازی و سه سال بعد از خصوصی سازی بررسی شده است .

هدف اصلی این تحقیق این است كه آیا بازدهی و سودآوری شركتهایی كه به بخش خصوصی واگذار شده اند تغییری كرده است یا خیر ؟

نتایج این تحقیق بدین صورت است كه خصوصی سازی تاثیری بر ارزش افزوده اقتصادی شرکتها نداشته و در واقع عملکرد و بازدهی را تغییر قابل توجهی نداده است و میانیگین ارزش افزوده اقتصادی در قبل و بعد از خصوصی سازی تغییر چندانی نداشته است  .

مقدمه:

خصوصی سازی به مفهوم كاهش فعالیتهای اقتصادی دولت یا محدود كردن مداخله دولت در امور اقتصادی است . در تعریفی دیگر خصوصی سازی به معنای واگذاری منابع دولتی به بخش خصوصی است (متوسلی،1373،ص54)1.

از اهداف خصوصی سازی در ایران بر اساس مصوبات هیئت دولت در سالهای 70-71 و با توجه به اصول 134 و 138 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ،می توان به  بهبود كارایی فعالیت شركتها و كاهش حجم تصدی دولت در فعالیتهای اقتصادی و خدماتی غیر ضروری و همچنین ایجاد تعادل اقتصادی و استفاده بهینه از امكانات كشور یا به منظور «كاهش مسئولیت های دولت و خارج ساختن منابع دولتی از حیطه مدیریت دولت به منظور ارتقا كارائی و بهره وری در استفاده از این منابع» نصیر زاده  در سال 1369 اشاره كرد.

در این تحقیق تاثیر خصوصی سازی شركتهای دولتی را بر بازدهی و عملكرد مالی آنان از طریق ارزش افزوده اقتصادی مورد بررسی قرار می دهیم و امید بر آن است كه نتایج این تحقیق راهنمایی هر چند ناچیز برای تحقیقات آتی باشد .

فهرست مطالب:

چكیده:..  1

مقدمه:..  2

فصل اول: كلیات تحقیق

1-1-مقدمه :         4

2-1 بیان مسئله      4

3-1 تاریخچه تحقیق            5

4-1 اهمیت و ضرورت تحقیق           6

5- 1 اهداف تحقیق  6

6-1 چارچوب نظری تحقیق   7

7-1 فرضیات تحقیق            7

8-1 تعریف واژگان و اصطلاحات       8

فصل دوم: مروری بر ادبیات تحقیق

1-2- مقدمه:         11

2-2بخش اول ) خصوصی سازی        11

1-2-2 تعریف خصوصی سازی          11

3-2 اهداف خصوصی سازی 12

4- 2روشهای واگذاری فعالیتهای اقتصادی به بخش خصوصی          13

1-4-2 روش اول : عرضه سهام واحد مشمول واگذاری به عموم مردم            14

2-4-2 روش دوم : عرضه سهام واحد مشمول واگذاری به گروه های خاص     14

3-4-2 روش سوم : فروش دارائیهای واحد دولتی 15

4-4-2روش چهارم : تفكیك واحد مشمول واگذاری به واحدهای كوچكتر          15

5-4-2روش پنجم : جلب مشاركت بخش خصوصی در سرمایه گذاری جدید مورد نیاز واحدهای دولتی...       15

6-4-2 روش ششم : فروش واحد دولتی به مدیران یا كاركنان واحد     16

5-2 تجربه خصوصی سازی در جهان  17

6-2خصوصی سازی در ایران            19

7-2 تاثیر خصوصی سازی بر بازدهی  22

8-2 مشكلات خصوصی سازی           22

9-2بخش دوم ) ارزش افزوده اقتصادی  23

1-9-2شاخص های سنجش عملكرد       23

10-2معیارهای مالی سنتی     25

1-10-2 بازده سرمایه گذاری ها  (ROI)            26

2-10-2سود باقی مانده (RI)   26

3-10-2بازده فروش (ROS)   27

4-10-2 سود هر سهم (EPS) 27

5-10-2نسبت قیمت به سود هر سهم (P/E)        27

11-2 دلایل مطرح شدن EVA            28

12-2ارزش افزوده اقتصادی EVA       29

13-2سود خالص عملیاتی پس از كسر مالیات ( NOPAT )  34

14-2 نرخ بازده سرمایه        35

1-14-2محاسبة نرخ بازدة سرمایه براساس رویکرد عملیاتی 35

2-14-2محاسبه نرخ بازدة سرمایه براساس رویکرد تامین مالی          39

15-2 استاندارد سازی EVA   40

16-2 اهمیت و كاربرد EVA  41

17-2 نرخ هزینه سرمایه ( C )           43

18-2 مزایای EVA 46

19-2 معایب EVA  48

20-2 نتیجه گیری  48

21-2سابقه تحقیق   48

1-21-2 تحقیقات جهانی        48

2-21-2 تحقیقات در ایران     50

فصل سوم: روش اجرای تحقیق

1-3- مقدمه:         53

2-3 روش تحقیق    53

3-3 اهداف تحقیق   53

4-3 فرضیات تحقیق            53

5- 3 دوره زمانی تحقیق       54

6-3 مدل تحلیلی تحقیق و شیوه اندازه گیری متغیرها          54

7-3 جامعه آماری   55

8-3 روش جمع آوری اطلاعات          56

9-3 روش آزمون فرضیه های تحقیق   56

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

1-4-‏ مقدمه:         59

2-4تجزیه و تحلیل فرضیه های پژوهش            59

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات

1-5-مقدمه:          72

1-5 نتیجه گیری    72

1-1-5 نتیجه گیری فرضیه اصلی 1 :   72

2-1-5 نتیجه گیری فرضیه فرعی 1 :   72

3-1-5 نتیجه گیری فرضیه فرعی 2 :   73

2-5 پیشنهادات      73

1-2-5 پیشنهادات کاربردی    73

2-2-5  پیشنهادات آتی         74

3-5 محدودیت های تحقیق     75

4-5 مقایسه نتایج با نتایج تحقیقات گذشته            76

پیوستها:

پیوست شماره 1:    79

پیوست شماره 2:    80

پیوست شماره 3:    84

پیوست شماره 4:    91

پیوست شماره 5:    97

منابع و ماخذ:

منابع فارسی:        104

منابع لاتین:          105

چکیده انگلیسی .......................................................................................................106

فهرست جداول:

جدول 1-2 : مقایسه سه روش واگذاری به بخش خصوصی در فاصله 1980 تا 1987      16

جدول 2-2 : آمار واگذاری شركتهای دولتی از سال 1370 تا 1387 ( 2-2 )      21

جدول 1-4:آمار توصیفی و معیار های مرکزی و پراکندگی EVA در قبل و بعد از خصوصی سازی...          60

جدول2-4:نتایج آزمون کولموگروف اسمیرونوف برای EVA در قبل و بعد از خصوصی سازی     61

جدول3-4:نتایج آزمون آزمون ویلکاکسون ارزش افزوده اقتصادی     61

جدول4-4: خلاصه نتایج آزمون          62

جدول5-4: شاخصهای مرکزی و پراکندگی داده های نرخ بازده سرمایه            63

جدول 6-4: نتایج آزمون کولموگروف برای نرخ بازده سرمایه          65

جدول 7-4: نتایج آزمون ویلکاکسون برای مقایسه  نرخ بازده سرمایه در قبل و بعد از خصوصی سازی..      65

جدول 8-4: خلاصه نتایج آزمون         66

جدول 9-4: شاخصهای مرکزی و پراکندگی داده های نرخ هزینه  سرمایه        67

جدول 10-4: نتایج آزمون کولموگروف برای نرخ هزینه سرمایه       68

جدول 11-4: نتیاج آزمون ویلکاکسون برای مقایسه نرخ هزینه  سرمایه در قبل و بعد از خصوصی سازی..   68

جدول 12-4: خلاصه نتایج آزمون فرضیه فرعی 2           69

جدول 13-4: خلاصه نتایج آزمون فرضیه ها      69

جدول 1-5: خلاصه آمار واگذاری سازمان خصوصی سازی            75

عنوان: بررسی تاثیر خصوصی سازی شرکتهای دولتی بر ارزش افزوده اقتصادی آنها

فرمت: doc

تعداد صفحات: 118

قیمت فایل فقط 11,900 تومان

خرید

 



:: موضوعات مرتبط: علوم اجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: بررسی تاثیر خصوصی سازی شرکتهای دولتی بر ارزش افزوده اقتصادی آنها , تاثیر خصوصی سازی شرکتهای دولتی بر ارزش افزوده اقتصادی آنها , خصوصی سازی شرکتهای دولتی , تاثیر خصوصی سازی بر ارزش افزوده اقتصادی شرکتهای دولتی, دانلود مقاله , دانلود پژوهش , دانلود تحقیق , مقاله , پژوهش , تحقیق , مقاله حسابداری , حسابداری , دانلود مقاله حسابداری , پایان نامه , دانلود پایان نامه , پایان نامه حسابداری , دانلود پایان نامه حسابداری ,
:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا قیاسی

 

تاثیر فعالیت های فوق برنامه بر موفقیت تحصیلی دانشجویان دختردسته: علوم اجتماعی 
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 263 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 96 

اوقات فراغت بخشی از ساعات زندگی روزمره ی انسانهاست که فارغ از کار و تعهدات شغلی به آن می پردازند همچنین به زمانهایی اطلاق می شود که افراد کار ضروری برای انجام ندارند و معمولا در این مواقع جهت تفریح و سرگرمی و رفع خستگی تمایل به انجام فعالیت های فرحبخش و نشاط آور دارند

قیمت فایل فقط 14,900 تومان

خرید

اوقات فراغت بخشی از ساعات زندگی روزمره ی انسانهاست که فارغ از کار و تعهدات شغلی به آن می پردازند. همچنین به زمانهایی اطلاق می شود که افراد کار ضروری برای انجام ندارند و معمولا در این مواقع جهت تفریح و سرگرمی و رفع خستگی تمایل به انجام فعالیت های فرحبخش و نشاط آور دارند. در تحقیق حاضر اوقات فراغت در محدوده ی جوانان مطرح می شود. چرا که نزدیک به 2 میلیون نفر از جوانان آینده ساز کشور را قشر دانشجو تشکیل می دهند. و این دانشجویان در فردایی نه چندان دور به عنوان مدیر، پزشک ، معلم و ... به کار و فعالیت می پردازند. پس طبیعیست که نحوه گذراندن اوقات فراغت این قشر نسبت به دیگر افراد جامعه حساسیت و اهمیتی مضاعف پیدا کند. به طور کلی می توان گفت که در عین حال که کار کرد اوقات فراغت در وجوه رفع خستگی و تفریح و سرگرمی اموری غیر قابل انکار هستند، عنایت به کارکرد دیگر آن که باعث پیشرفت تحصیلی نیز شود حائز اهمیت ویژه ای است. البته باید در نظر داشت که این کارکرد مورد انتظار اوقات فراغت است و چه بسا که گذران اوقات فراغت به گونه ای باشد که خلاف چنین انتظاری رخ نماید.

سوال های اساسی که در این پژوهش مطرح می شود بدین قرارند:

1- انواع فعالیت های فوق برنامه ی دانشجویان در طول سال تحصیلی چیست؟

2- نوع فعالیت ها چه تأثیری بر موفقیت تحصیلی دانشجویان دارد؟

3- انگیزه ی دانشجو ازانجام فعالیت های فوق برنامه چیست؟

4- میزان رضایت دانشجویان از این فعالیت ها به چه میزان است؟

5- پایگاه اجتماعی دانشجویان چه تأثیری بر میزان و نوع این فعالیت ها دارد؟

فهرست مطالب

فصل اول : کلیات صفحه

1-1 مقدمه----------------------------------------------------- 2

2-1 بیان مسئله ----------------------------------------------------- 4

3-1 ضرورت و اهمیت تحقیق ------------------------------------------ 5

4-1 اهداف تحقیق -------------------------------------------------- 6

5-1 تعریف مفاهیم و اصطلاحات --------------------------------------- 6

1-5-1 اوقات فراغت ------------------------------------------------ 6

1-5-2 اوقات فراغت در لغت ------------------------------------------ 7

1-5-3 اوقات در لغت ----------------------------------------------- 7

1-5-4 فراغت در لغت ----------------------------------------------- 9

1-5-5 موفقیت در لغت ---------------------------------------------- 9

1-5-6 موفقیت تحصیلی ---------------------------------------------- 9

فصل دوم : پیشینه تحقیق

1-2 پژوهش های انجام شده در داخل کشور ----------------------------- 10

1-1-2چگونگی اوقات فراغت دانشجویان دانشگاه اصفهان با تاکید برفعالیتهای ورزشی -- 11

2-1-2 نحوه گذران اوقات فراغت دانشجویان دانشگاه کشورباتاکید بر فعالیتهای ورزشی----12

3-1-2 بررسی مشکلات گذران اوقات فراغت دانشجویان دانشگاه شهید چمران ------- 13

4-1-2اوقات فراغت و شکل گیری شخصیت فرهنگی در دبیرستان تهران ------------ 14

5-1-2بررسی میزان علاقه مندی و تعیین اولویت های مورد علاقه دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی14

6-1-2بررسی نحوه گذران اوقات فراغت دانشجویان پسر دانشگاه آزاد اسلامی - 16

7-1-2بررسی اوقات فراغت شهروندان شهر مشهد ---------------------------- 16

جنسیت و اوقات فراغت در عرصه های زندگی شهری ------------------------- 17

2-2پژوهش های انجام در خارج از کشور --------------------------------- 17

1- 2-2فراغت در شهر ------------------------------------------- 18

2- 2-2اوقات فراغت جوانان --------------------------------------- 19

3- 2-2تئوری فراغت -------------------------------------------- 19

فصل سوم : چهار چوب نظری

1-3بررسی آراء و اندیشه های صاحب نظران----------------------------- 21

نظریات رایزرمن

نظریات رایت میلز

نظریات فلوئید هاوس

نظریات اسپنسر

2-3تئوری رفتار واتسن -------------------------------------------- 28

3-3تئوری انگیزه جورج هومز--------------------------------------- 29

4-3تئوری طبقات گرازیا ------------------------------------------ 30

5-3تئوری مربوط به رابطه فراغت بازی --------------------------------- 31

6-3فرضیات تحقیق ---------------------------------------------- 32

7-3مدل تحلیلی تحقیق -------------------------------------------- 33

فصل چهارم : مبانی روش تحقیق

1-4روش تحقیق ------------------------------------------------ 35

2-4جامعه آماری ------------------------------------------------ 35

3-4واحد تحلیل ------------------------------------------------ 35

4-4شیوه ی نمونه گیری ------------------------------------------- 35

5-4حجم نمونه ------------------------------------------------- 36

6-4تعریف عملیاتی تحقیق ----------------------------------------- 37

7-4اعتبار و پایایی----------------------------------------------- 38

فصل پنجم : یافته های تحقیق

1-5تحلیل های تک متغیره----------------------------------------- 39

2-5تحلیل های دومتغیره------------------------------------------- 64

فصل ششم : نتیجه گیری

1-6 نتیجه گیری ------------------------------------------------ 74

2-6 فهرست منابع و ماخذ ------------------------------------------ 76

 فهرست جداول 

 1-5تحلیل های تک متغیره

1-1-5 دوره تحصیلی -------------------------------------------- 40

2-1-5 معدل کل------------------------------------------------ 41

3-1-5 وضعیت تاهل --------------------------------------------- 42

4-1-5 رشته تحصیلی -------------------------------------------- 43

5-1-5 شغل پدر ------------------------------------------------ 44

6-1-5 میزان تحصیلات پدر ---------------------------------------- 45

7-1-5 درآمد ماهیانه خانوار---------------------------------------- 46

8-1-5 آیا در طول سال تحصیلی به فعالیت ورزشی می پردازید؟--------------- 47

9-1-5 نوع فعالیت ورزشی شما چیست؟ -------------------------------- 48

10-1-5 انگیزه شما از انجام فعالیت ورزشی چیست ؟ ---------------------- 49

11-1-5 میزان رضایت شما از انجام فعالیت ورزشی چیست ؟ ----------------- 50

12-1-5 آیا در کلاس های فرهنگی ورزشی شرکت می کنید؟---------------- 51

13-1-5 در چه کلاسهای فرهنگی و آموزشی شرکت می کنید ؟ -------------- 52

14-1-5 انگیزه شما از انجام این فعالیت چیست ؟ ------------------------- 53

15-1-5 میزان رضایت شما از انجام این فعالیت چیست ؟ -------------------- 54

16-1-5 آیا به فعالیت مذهبی هم می پردازید؟ --------------------------- 55

17-1-5 نوع فعالیت مذهبی شما چیست ؟ ------------------------------- 56

18-1-5 انگیزه شما از انجام این فعالیت چیست؟ -------------------------- 57

19-1-5 میزان رضایت شما از انجام این فعالیت چیست؟ --------------------- 58

20-1-5 آیا در انجمن ها و تشکل های مذهبی شرکت می کنید؟ -------------- 59

21-1-5 نوع انجمنی که در آن فعالیت می کنید چیست ؟ -------------------- 60

22-1-5 انگیزه شما از انجام این فعالیت چیست؟ -------------------------- 61

23-1-5 میزان رضایت شما از انجام این فعالیت چیست ؟ -------------------- 62

24-1-5 در اوقات فراغت به چه تفریحاتی می پردازید؟ --------------------- 63

2-5 تحلیل های دو متغیره

1- 2-5 رابطه بین دوره ی تحصیلی با میزان شرکت در فعالیت های فوق برنامه ----- 64

2- 2-5 رابطه وضعیت تاهل با میزان شرکت در فعالیت های فوق برنامه ---------- 65

3- 2-5 رابطه بین نوع فعالیت های فوق برنامه با موفقیت تحصیلی -------------- 67

4- 2-5 رابطه پایگاه اجتماعی با میزان شرکت در فعالیت های فوق برنامه -------- 69

5- 2-5 رابطه بین انگیزه شرکت در فعالیت های فوق برنامه با میزان شرکت در

این فعالیتها -------- 70

6- 2-5 رابطه بین میزان رضایت از شرکت در فعالیت های فوق برنامه با میزان شرکت در این فعالیت ها 71

7- 2-5 رابطه بین میزان رضایت از شرکت در برنامه های فوق برنامه با موفقیت

تحصیلی -- 72

قیمت فایل فقط 14,900 تومان

خرید



:: موضوعات مرتبط: علوم اجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: تاثیر فعالیت های فوق برنامه بر موفقیت تحصیلی دانشجویان دختر , فعالیت های فوق برنامه , موفقیت تحصیلی ,دانشجویان , اوقات فراغت ,
:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا قیاسی

 

بررسی و شناخت میزان سنت پذیری دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به منظور شناخت چگونگی پذیرش و درونی کردن سنت ها در نزد آنهادسته: علوم اجتماعی 
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 174 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 145 

دلیل انتخاب این موضوع به عنوان موضوع تحقیق این بود که ما در سطح شهر و به ویژه دانشگاهها می بینیم که جوانان ما بسیار از این موضوع اغفال شده اند و مد ومد گرایی بسیار در بین آنان افزایش یافته است

 

 

 

 

 

قیمت فایل فقط 14,500 تومان

خرید

بررسی و شناخت میزان سنت پذیری دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به منظور شناخت چگونگی پذیرش و درونی کردن سنت ها در نزد آنها

 

● چکیده پژوهش :

در این پژوهش عمده ترین عوامل  موثر بر سنت پذیری از جمله خانواده  که مهمترین آن است و بعد دوستان وجامعه و ... مورد بررسی قرارگرفته است . هدف ازاین پژوهش این است که بدانیم چرا سنت پذیری در بعضی خانواده ها  وافراد با شدت زیاد و در برخی از شدت کمی برخوردار است ؟  برای بررسی این مسئله دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی را به عنوان جامعه آماری برگزیده وازبین آنان به صورت تصادفی 100 نفر راانتخاب کرده و به وسیله پرسشنامه اطلاعاتی را از آنها کسب کردیم .  و اطلاعات به دست آمده در 21 جدول یک بعدی و 20 جدول دو بعدی با استفاده از آزمون  X2( خی دو) ، و 20 نمودار تجزیه و تحلیل شد .  و در نهایت به این نتیجه کلی  رسیدیم  که خانواده مهمترین فاکتور در سنت پذیری است.وهر چه در خانواده ای پدر یا مادر سالاری بیشتر باشد،ورفت و آمد با اقوام گسترش پیدا کند،متعاقبا گرایش به سنت بودن و سنتی فکر کردن در فرد افزایش پیدا می کند.فاکتور دیگر موضوع جامعه و دوستان می باشد و هرچه فرد به سمت اینها گرایش داشته باشد، از سنت دورتر می شود سنت پذیری هر  چقدر در خانواده قوی و محکم باشد ، باز هم فرد تحت تاثیر جامعه و قرار می گیرد .

بنابراین نباید در پذیرش و درونی کردن سنت درجوانان افراط و تفریط کرد، بلکه باید حد اعتدال را رعایت نمود . 


فهرست مطالب

فصل اول

● چکیده پژوهش :

1- مقدمه

2-  بیان مسئله یا طرح موضوع

3- اهداف پژوهش

4- اهمیت موضوع پژوهش

5- فرضیات پژوهش

6- تعریف نظری و عملیاتی متغییرها

7- محدوده مطالعاتی پژوهش

فصل دوم

1-  مقدمه

2-  تعریف سنت پذیری و اصطلاحات و واژه های مرتبط با سنت پذیری

3-  انواع سنت پذیری

4-  عوامل موثر بر سنت پذیری

5-  آثار و تبعات سنت پذیری

6-  وضعیت موجود سنت پذیری در ایران و جهان

7-  نظریه های مرتبط با سنت پذیری

8-  چارچوب نظری

9-  جمع بندی و نتیجه گیری

10-   مدل مطالعاتی

11-   منابع

فصل سوم

1-               -      روش پژوهش

2-   جامعه آماری

3-   حجم نمونه و روش نمونه گیری

4-   ابزار اندازه گیری ( ابزار سازی )

5-   روش جمع آوری اطلاعات

روش های تجزیه و تحلیل ( آماری ) اطلاعات

فصل چهارم

 
   

1-  مقدمه

2- جداول توصیفی ( یک بعدی )

3- جداول دو بعدی

4- نمودارها  

 فصل پنحم

1-  بحث و نتیجه گیری

2-  تنگناها و محدودیت های پژوهش

3-  پیشنهادهای پژوهش

4-  خلاصه پژوهش

5-  فهرست منابع

پرسشنامه

قیمت فایل فقط 14,500 تومان

خرید

 



:: موضوعات مرتبط: علوم اجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: بررسی و شناخت میزان سنت پذیری دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به منظور شناخت چگونگی پذیرش و درونی کردن سنت ها در نزد آنها , پایان نامه بررسی و شناخت میزان سنت پذیری دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی شناخت چگونگی پذیرش و درونی کردن سنت ها پژوهش سنت پذیری دانشجویانپایان نامه شناخت سنت پذیری دانشجویان بررسی میزان پذیرش سنت پذیری در دانشجویان ,
:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا قیاسی

 

بررسی تطبیقی  تاكتیك های خبری روزنامه های آفتاب یزد و جمهوری اسلامی در نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و همچنین بررسی عملكرد رسانهدسته: علوم اجتماعی 
بازدید: 8 بار
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 133 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 120 

هدف ا‍‍ز این تحقیق بررسی تطبیقی تاكتیك های خبری روزنامه های آفتاب یزد و جمهوری اسلامی در نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و همچنین بررسی عملكرد رسانه های جمعی (رو‍‍زنامه های مورد بررسی)می باشد

 

 

قیمت فایل فقط 12,000 تومان

خرید

بیان مسأله

 

  وسایل ارتباط جمعی که امروزه به یکی از پر تاثیرگذارترین ابزارها در شکل دهی افکار عمومی و هویت جمعی تبدیل شده است، به عنوان رکن چهارم نظام های سیاسی مطرح می باشد. آنها می توانند آیینه  تمام نمای عقاید، افکار و آرا مردم یک جامعه و هم چنین خاستگاه سیاستمداران را در جامعه روشن کند . اهمیت رسانه های جمعی به اندازه ای است که برخی معتقد اند رسانه ها جای احزاب سیاسی را گرفته اند زیرا این رسانه ها هستند که با ارائه تصاویر مورد نظر خود از واقعیات، در رای مردم تاثیر می گذارند.در جریان انتخابات، گروهها، احزاب و جناح های فعال سیاسی با بهره گیری از تکنولوژی های ارتباطی و اطلاعاتی و ارائه برنامه هایی  برای بدست آوردن آرا بیشتر مردم، به رقابت با یكدیگر می پردازند و می کوشند تا افکار عمومی را با خواسته های خویش منطبق سازند. در كشور ما نیز كه انتخابات ریاست جمهوری بر پایه رای مردم شكل می گیرد. دارای اهمیت ویژه ای می باشد.

 با توجه به حساسیت نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و حضور چهره های سر شناس و شاخص بر آن شدیم تا دیدگاه های روزنامه های جمهوری اسلامی و آفتاب یزد را در ایام تبلیغات انتخاباتی مورد بررسی و تحلیل قرار دهیم و اینكه روزنامه های مورد بررسی از چه تاكتیك های خبری استفاده كرده اند و آخر اینكه سر آغازی باشد برای محققان، به ویژه محققان علوم اجتماعی كه مطبوعات را در زمانهای خاص مورد ارزیابی و تحلیل قرار دهند.

فصل اول

بیان مسأله

 

اهمیت و ضرورت

 

اهداف تحق‍یق

 

سوالات تحقیق

 

فرضیه های تحقیق

فصل دوم

کارکردهای رسانه ها

 

تاثیر اجتماعی ارتباطات

 

مطبوعات در آثار پیشگامان مطالعات ارتباط جمعی

 

مطبوعات در توسعه سیاسی

 

انتخابات Election

 

تعاریف گوناگون انتخابات

 

الف- انتخابات در آراء اندیشمندان علوم سیاسی وحقوقی

 

ب : انتخابات در آراء اندیشمندان جامعه شناسی

 

نقش و جایگاه انتخابات در جهان امروز

 

تاریخچه اولین انتخابات ریاست جمهوری در جهان

 

قوانین  انتخابات ریاست جمهوری در ایران

 

رییس جمهور

 

مدت دوره ریاست جمهوری

 

اعلام داوطلبی برای نامزد شدن

 

انتخاب رئیس جمهور

 

طریق انتخاب

 

مروری برمهمترین نظام های انتخاباتی

 

الف- نظام انتخاباتی اکثریتی

 

مراحل نظام انتخاباتی اکثریتی

 

انتخابات اکثریتی یک مرحله ای

 

انتخابات اکثریتی چند مرحله ای

 

ب- نظام انتخاباتی تناسبی

 

ج- نظام انتخاباتی مختلط

 

بررسی دوره های انتخابات ریاست جمهوری درایران:

 

- دوره اول انتخابات ریاست جمهوری

 

- دوره دوم انتخابات ریاست جمهوری

 

- دوره سوم انتخابات ریاست جمهوری

 

- دوره چهارم انتخابات ریاست جمهوری

 

- دوره پنجم انتخابات ریاست جمهوری

 

- دوره ششم انتخابات ریاست جمهوری

 

- دوره هفتم انتخابات ریاست جمهوری

 

- دوره هشتم انتخابات ریاست جمهوری

 

- دوره نهم انتخابات ریاست جمهوری

 

برنامه ها و دیدگاههای کا ندیداهای ریاست جمهوری

 

اکبر هاشمی رفسنجانی

 

مهدی کروبی

 

مصطفی معین

 

محمد باقر قالیباف

 

محموداحمدی نژاد

 

علی اردشیرلاریجانی

 

محسن رضایی

 

محسن مهرعلیزاده

 

نظریه ها ی هنجاری رسانه ها

 

نظریه اقتدار گرا

 

نظریه آزادی گرا

 

نظریه مسئولیت اجتماعی

 

گزینشگری

 

بر جسته سازی

 

پیشگامان فرضیه  برجسته سازی

 

تاكتیك های خبری

 

انواع تاكتیك های خبری

 

تاكتیك بازگشتی Blow-Back TacTic

 

تقابل To Refute

 

استناد و استشهاد پیام به منبع مورد وثوق گیرنده پیام

 

تظاهر به بیطرفی To Pretend Neu Trality

 

اعمال نفوذ روی بی طرفها و مرددها

 

تكه تكه كردن واقعیت و پاره حقیقت گویی

 

استفاده نخبگان برجسته در رسانه ها و نخبه سازی

 

خود افشاگری    Self  Criticism

 

علوم اجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: بررسی تطبیقی تاكتیك های خبری روزنامه های آفتاب یزد و جمهوری اسلامی در نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و همچنین بررسی عملكرد رسانه , پایان نامه بررسی تطبیقی تاكتیك های خبری روزنامه های آفتاب یزد و جمهوری اسلامی در نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکتیک های خبری رسانه های جمعی تاکتیکهای خبری روزنامه عملکرد رسانه های جمعی ,
:: بازدید از این مطلب : 92

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا قیاسی

 

تأثیر سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران «در دو دوره آقای هاشمی و آقای خاتمی» بر گروههای مقاومت اسلامی فلسطین «جهاد اسلامی و حماس»دسته: علوم اجتماعی 
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 186 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 227 

با اشغالگری رژیم صهیونیستی – از جمله حمایت از گروه های مبارز لبنانی، امل و تشکیل گروه جهادی حزب الله تحت نفوذ حمایت ایران – و تقویت و تحكیم مواضع گروههای فلسطینی بخصوص جهاد اسلامی و حماس و همچنین حمایت از رژیم ضد نژاد بدست آفریقا جنوبی و مبارزه با استكبار جهانی را می تواند از سیاست های خارجی جمهوری اسلامی ایران نام برد

 

 

 

 

 

قیمت فایل فقط 19,500 تومان

خرید

تأثیر سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران «در دو دوره آقای هاشمی و آقای خاتمی» بر گروههای مقاومت اسلامی فلسطین «جهاد اسلامی و حماس»

رشته علوم سیاسی

رسالت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران  این است كه حق گرفتنی است و این شدنی است همانطور كه در نقطه از جهان، یعنی ایران روی داد، قادر به تشكیل آن در جای جای این جهان نیز می توان بود ماهیت ام القرایی ایران اسلامی پس از استقرار پایه های حكومتی خود روی به سوی ماورای مرزهای جغرافیایی خود گروید، بطوریكه در چشم انداز جهانی پیام اصلی خود را به دورترین نقاط جهان رسانید. از جمله ارزشهای معنوی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بخشیدن روحیه ایثار و از خود گذشتگی و شهادت طلبی است, كه این باعث مبارزه اسلامی علیه سلطه گردید، و گروههای مبارز و نهضت های اسلامی تاثیر زیادی از آن پذیرفته اند كه امروزه شهادت طلبی, رستگاری, یكی از شیوه های بسیار قوی و تاثیر گذار در مبارزات گروههای جهادی به شمار می رود.

بطوریكه بسیاری از صاحب نظران و حتی كشورهای اشغالگر و حامیان آنها به آن تكیه دارند و آنرا متاثر از نیروهای انقلاب اسلامی ایران می دانند.

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                      صفحه

پیشگفتار

1

فصل اول (کلیات)

3

مقدمه

4

بیان مسئله و تعریف آن

4

بررسی سوابق و ادبیات موضوع «پیشینه موضوع»

5

هدف پژوهش

6

پرسش اصلی پژوهش

7

فرضیه ها

8

تعاریف نظری و عملیاتی مفاهیم و متغیرها

8

روش تحقیق و گردآوری داده ها

9

حدود قلمرو پژوهش

10

موانع، مشکلات و محدودیتهای تحقیق

10

سازماندهی پژوهش

11

فصل دوم: مباحث نظری و تئوریک تحقیق

12

سیاست

13

سیاست در معنای عام

14

سیاست در معنای خاص

14

سیاست از دیدگاه ریمون آرون

14

سیاست خارجی

15

سیاست خارجی از دیدگاه اسلام

16

سیاست خارجی ایران در بدو انقلاب

16

اصول سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در بدو انقلاب «از دیدگاه امام خمینی»

18

سیاست های کلان جمهوری اسلامی ایران

18

اصول و مبانی سیاست خارجی، مواضع جهانی

20

اصول و مبانی سیاست خارجی، موانع منطقه ای

22

اصول و مبانی سیاست خارجی، مواضع نهضت های آزادی بخش

22

اصول و مبانی سیاست خارجی، مواضع گروههای مبارز فلسطین

23

دیدگاه امام خمینی در رابطه با اسرائیل

24

سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در دوره حکومت آقای هاشمی رفسنجانی

24

تغییر الگوی رفتاری سیاست خارجی به مصالحه و همزیستی

26

سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در دوره حکومت آقای خاتمی

26

تنش زدایی، اصول مطرح در سیاست خارجی

27

فصل سوم – بخش اول

29

تاریخچه فلسطین

30

قدمت فلسطین

30

مهاجرت یهودیان – طرح صهیونیست

31

کنگره استعماری 1907

33

جنگ جهانی اول

36

قیمومیت انگلیس بر فلسطین

37

جنبش اعراب و سرکوب انگلیس

38

کمیته فلسطین و طرح تقسیم

40

قطعنامه 181 مجمع عمومی

41

اعلام تشکیل دولت یهود و حمله اعراب

43

فصل سوم – بخش دوم

46

انگیزه ها و اهداف

47

اهداف

47

اساس نامه یا میثاق نامه حماس

48

روش های جنبش حماس برای دستیابی به هدفهای استراتژیک

50

وجوب جهان برای آزادی فلسطین

57

همبستگی اجتماعی حماس

58

جهان شمولی دایره مبارزات فلسطین از دیدگاه حماس

60

حمایت های حماس

63

طرح حماس برای اتحاد گروه ها

63

مساله اسراء هدف حماس

64

رد راه حل های سازش با صهیونیسم

67

آتش بس مشروط حماس «خروج اسرائیل از نوار غزه»

68


:: موضوعات مرتبط: علوم اجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: تأثیر سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران «در دو دوره آقای هاشمی و آقای خاتمی» بر گروههای مقاومت اسلامی فلسطین «جهاد اسلامی و حماس» , پایان نامه تأثیر سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران «در دو دوره آقای هاشمی و آقای خاتمی» بر گروههای مقاومت اسلامی فلسطین «جهاد اسلامی و حماس» , سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در دوره حکومت آقای هاشمی رفسنجانی , سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در دوره حکومت آقای خاتمی , تنش زدایی، اصول مطرح در سیاست خارجی , روش های جنبش حماس برای دستیابی به هدفهای استرات ,
:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا قیاسی

 

پدیدار شناسی علم تفسیری Hermenuties نظریه دریافت Reception theoryدسته: علوم اجتماعی 
بازدید: 2 بار
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 92 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 127 

پدیدار شناسی، علم پدیده های ناب است اما هدف پدیدارشناسی درواقع مقابله با تجریه بوداین مکتب چنان که از شعار آن، یعنی« بازگشت به خود چیزها!» برمی آید

 

 

 

 

 

 

 

قیمت فایل فقط 13,000 تومان

خرید

پدیدار شناسی علم تفسیری Hermenuties نظریه دریافت Reception theory

 

پدیدار شناسی، علم پدیده های ناب است. اما هدف پدیدارشناسی درواقع مقابله با تجریه بود.این مکتب چنان که از شعار آن، یعنی« بازگشت به خود چیزها!» برمی آید، بازگشتی به عینینات و واقعیات مجسم بود(1). این مکتب مدعی شناخت ساختار طی خودآگاهی و شناخت از خود پدیده ها از رهگذر آن بود(2) پدیدارشناسی با ادعای این که آنچه درک ناب میدهد همان ماهیت چیزهاست امیدوار بود بر این شک گرایی فائق آید(3). پدیدارشناسی در قلمرو نقد ادبی تأثیراتی بر فرمالیست های روسی به جای گذاشت. همانطور که هوسرل عین واقعی را در پرانتز قرار می دهد تا توجه خویش را به عمل معرف بر آن معطوف کند، شعر نیز از نظر فرمالیست ها عین واقعی را در پرانتز قرار می داد، و در عوض برچگونگی درک شعرتأکید می دهد. اما مکتب اعتقادی ژنو که در دهه های 1940 و 1950 شکوفا شد و چهره های درخشانی از قبیل ژرژپولت Georges Poulet بلژیکی، ژا ن استاروبینسکی Jean starobineki و ژان روسوی Jean Rousset سوئیسی، ژان پیرریشار فرانسوی Jean- Pierre Richard از اعضای آن بودند. بیش از همه به پدیدارشناسی مدیون است. از جمله معاشران دیگر این مکتب می توان امیل اشتایگر Emil Staiger استاد آلمانی دانشگاه زوریخ و منتقد امریکایی ج. هالیس میلر J. Hallis Miller را نام برد(4). نقد پدیدارشناختی کوشش برای بکاربستن روش پدیدارشناختی در نقد آثار ادبی است. همانطور که هوسرل عینی واقعی را در پرانتز می گذارد، در اینجا نیز بافت تاریخی واقعی اثر ادبی، شرایط تولید، و نویسنده و خواننده آن نادیده گرفته می شود و بجای آن مطالعه کاملاً« درونی» متن و برکنار از هرگونه تأثیر خارجی مورد توجه قرار می گیرد. خود متن به تجسم نابی از آگاهی خواننده تقلیل می پذیرد، همه جنبه های سبکی و معنای اثر قسمت های زنده ای از یک محل پیچیده تلقی می شود که جوهر وحدت بخش آن ذهن نویسنده است. بمنظور وقوف بر این ذهن نباید به آنچه دربارة نویسنده می دانیم رجوع کنیم- نقد زندگی نامه ممنوع است بلکه صرفاً باید به جنبه هائی از آگاهی او بپردازد که در کارش منعکس شده است. بعلاوه ما با« ژرفساخت های» این ذهن سروکار داریم که می توان آن را در مضامین و انگاره های مکرر صور چنان جستجو کرد. در پرتو چنین درکی است که می توانیم دریابیم نویسنده جهان خود را چگونه زیسته یعنی میان خود به مثابه یک ذهن و جهان به مثابه یک معین چگونه مناسبت پدیدارشناختی برقرار کرده است.«دنیای» یک اثر ادبی یک واقعیت عینی نیست بلکه آن چیزی است که در آلمانی آنرا« لبنزولت» lebenswelt می نامند، یعنی واقعیت در آنگونه که بوسیله یک ذهن منفرد سازمان یافته و تجربه شده است. فقر پدیدارشناختی مشخصاً برچگونگی تجارب نویسنده از زمان یا قضا بر رابطه میان خود او و دیگران با درک او از عینیات مادی تأکید می کند . بعبارت دیگری برای نقد پدیدارشناختی، غالباً ملاحظات روشن شناختی فلسفه هوسرل به« محتوای» ادبیات تبدیل می شود(5). نقد پدیدارشناختی بمنظور درک این ساختهای استعلایی ونفوذ به درون آگاه و با نوعی همدلی خود را در«دنیای» اثر غرق می کند و با کمال دقت و نهایت بی بعضی هرآنچه را که می بیند بازسازی می کند. ای بعبارت دیگر این شیوه تحلیل کاملاً غیرانتقادی و برکناراز هر گونه ارزشگری است(6). فرض بر این است که اثر ادبی، و حتی بیشتر از آن یعنی محل آثار یک نویسنده یک محل زندگی است،لذا نقدپدیدارشناختی می تواند در جستجوی مصممانة خود برای رسیدن به یگانگی ها با اطمینان متونی را که به لحاظ تاریخی و موضوعی با یکدیگر متفاوتند بکاود. این نوع از نقد، ایده آلیستی، ماهیت گرا، ضدتاریخی، فرمالیستی و ارگانیکی است. از دیدگاه نقد پدیدارشناختی زبان، نژاد چیزی بیش از«بیان» معانی درونی آن نیست.این طرز تلقی از زبان از خود هوسرل به عاریت گرفته شده است. زیرا در پدیدارشناختی هوسرل، زبان حقیقتاً چندان جایی ندارد. از دیدگاه هوسرل آنچه تجربه مرا با معنا می کند، زبان نیست بلکه عمل درک پدیده هائی خاص است که جهانیها نامیده می شوند. عملی که بنا به فرض مستقل از خود زبان است. بعبارت دیگر از نظر هوسرل معنا مقدم بر زبان است، زبان صرفاً فعالیت ثانویه ای است که معنایی از پیش داشته را نامگذاری می کند. این که چگونه می توان بدون داشتن زبانی از پیش به معنایی رسید پرسشی است که هوسرل پاسخی برایش ندارد(7). پدیداشناخختی به رغم تأکیدش برواقعیت، بدانگونه که عملاً تجربه می شود، به مثابه واقعیتی پویا و نه راکد و در قبال جهان موضعی غیرتاریخی و مبتنی بر تأمل دارد. درک این نکته که معنا واقعیتی تاریخی است باعث شدکه مشهورترین شاگرد هوسرل، فیلسوف آلمانی، مارتین هایدگر، از نظام فکری او فاصله بگیرد. هوسرل با« ذهن استعلایی» آغاز میند و هادیگر این آغاز را نفی می کند و بجای آن اندیشه« ماهیت» غیر قابل تغییر وجود انسانی یا بعبارت خود او «دازاین» Dasein ( هستی انسان ) را می گذارد . به همین دلیل است که اثر او در مقابل ماهیت گرایی انعطاف ناپذیر مربی خود، غالباً با عنوان« اصالت وجود» مشخص می شود. حرکت از هوسرل به هایدگر، حرکت از قلمرو ذهن ناب به فلسفه ای ایست که دربارة آنچه احساس می کند زنده است به تأمل می پرازد(8). معرفت بشر همواره از آنچه هایدگر آنرا« پیش ادراک» Pre-understanding می نامد منشاء می گیرد و در آن حرکت می کند. اصولاً پیش از آنکه به هرگونه تفکر منظمی بپردازیم، اسیر مجموعه فرضیاتی هستیم که حاصل پیوندهای عملی ما با جهان است(9).
وجود من چیزی نیست که بتوانم آنرا به مثابه چیزی تمام شده دریابم، بلکه همواره مسئله امکانات تازه و غامض مطرح است. و این معادل آن است که بگوئیم انسان ساخته تاریخ یا زمان است.زمان محیطی نیست که حرکت ما بر آن همانند حرکت یک بطری بر رودخانه باشد، بلکه خود ساختار زندگی انسان است یا پیش از آنکه چیزی قابل سنجش باشد، چیزی است که من از آن ساخته شده ام . پس ادراک، پیش از آنکه معطوف به ادراک چیز بخصوص باشد، یکی از ابعاد« دازاین» یا پوشش درونی و فرا  روی ثابت من است، ادراک عمیقاً تاریخی است و همواره مقید به شرایطی است که من در آن هستم و سعی می کنم از آن فراتر روم. از دیدگاه هایدگر زبان صرفاً ابزاری برای ارتباط یا وسیلة ثانویه ای برای بیان اندیشه ها نیست، بلکه بعدی است که زندگی انسان در آن حرکت می کند؛ چیزی که در وهله اول جهان را در معرض دید قرار می دهد، در مفهومی انحصاراً انسانی، فقط در صورتی که زبان وجود داشته باشد، جهان هم وجود دارد. زبان موجودیتی خاص خود دارد که انسانها در آن مشارکت می جویند و از رهگذر همین مشارکت است که هویت انسانی پیدا می کنند. زبان همواره مقدم بر مدرک فردی و به مثابه قلمرویی که وی خود را در آن آشکار می سازد وجود دارد . زبان به مفهوم حامل« حقیقت» است که واقعیت در آن خود را آشکار می سازد، و در معرض اندیشة ما قرار می گیرد، ونه در مفهوم ابزاری برای مبادلة اطلاعات دقیق. در این مفهوم از زبان به مثابه رخدادی نیمه عینی و مقدم بر کلیه افراد خاص، اندیشه هایدگر به نظریه های ساخت گرایی کاملاً نزدیک می شود. بنابراین آنچه در اندیشه هایدگر محوری است نه مدرک فردی، بلکه خود هستی است(10). هایدگر با بازگشت به اندیشه قبل از سقراط و پیش از آنکه ثنویت میان عقل و ذهن پدید آید هستی را به نوعی محیط بر هردو در نظر می گیرد. 
یکی از چیزهای ارزشمندی که در این فلسفه وجود دارد تأکید بر این نکته است که معرفت نظری همواره از متن علائق اجتماعی عمل سرچشمه می گیرد(11).

قیمت فایل فقط 13,000 تومان

خرید

 



:: موضوعات مرتبط: علوم اجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: پدیدار شناسی علم تفسیری Hermenuties نظریه دریافت Reception theory , پایان نامه , پدیدار شناسی , علم تفسیری , Hermenuties , نظریه دریافت , Reception theory , تحقیق , پژوهش , مقاله , پایان نامه , پروژه , دانلود تحقیق ,دانلود پژوهش , دانلود مقاله , دانلود پایان نامه , دانلود پروژه ,
:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا قیاسی

 

بررسی اندیشه های انقلابی و اجتماعی مارکسدسته: علوم اجتماعی 
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 142 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 143 

ما از روند انقلابی چه معنایی را در نظر می گیریم ؟ در معناییی كه این اصطلاح را به كار می بریم ، انقلاب عبارت از عصیان جمعی ناگهانی و شدیدی است كه قصد آن واژگونی قدرت یا رژیمی و دگرگونی وضعیت معینی است

 

 

 

 

 

 

قیمت فایل فقط 14,000 تومان

خرید

بررسی اندیشه های انقلابی و اجتماعی مارکس

 

فهرست مطالب:
پیشینه ها ، عوامل و شرایط انقلابات 
تئوریهای تبیین كننده پیرایش انقلاب
ابعاد تحول انقلاب 
تئوریها و مدل های تحلیل انقلاب
متن:
پیشینه ها، عوامل و شرایط انقلاب
انقلاب چیست ؟
ما از روند انقلابی چه معنایی را در نظر می گیریم ؟ در معناییی كه این اصطلاح را به كار می بریم ، انقلاب عبارت از عصیان جمعی ناگهانی و شدیدی است كه قصد آن واژگونی قدرت یا رژیمی و دگرگونی وضعیت معینی است . به دین ترتیب ، انقلاب حقیقتاً لحظه ای تاریخی است كه حالت انفجار اجتماعی و در عین حال حالت هیجان انفرادی مشخصه آن است . بنابراین حادثه ای است كه می توان زمان آن را مشخص نمود ، گو این كه در عمل انجام دادن این كاربسیار مشگل است ، خصوصاً در لحظه وقوع . حتی گاهی تاریخ نویسان بر سر تعیین تاریخ شروع و خاتمه انقلاب معینی به توافق نمی رسند . انقلاب را لحظه ای پرهیجان و داغ و در تاریخ نام می برند كه، لزوماً محدود است یعنی ابتدایی دارد و انتهایی. 
علاوه بر تعریفی كه در بالا ارائه گردید ، بعضی از پدیده ها را نیز به انقلاب منتسب می سازند ، مثل اصطلاح انقلاب صنعتی یا انقلاب تكنولوژیك . در عنوان نمودن این اصطلاحات بیشتر تكیه بر تغییرات قابل ملاحظه و طولانی است كه به دنبال بعضی از تحولات تكنیكی به وجود آمده است و روشن است كه تعریف ما از آن چه كه تحت عنوان (( روند انقلابی )) نام می بریم شامل این نوع انقلاب نمی گردد.
علاوه بر این روند انقلابی طرحی از دگرگونی رژیم را در بر دارد ، یعنی سعی در زیر و رو كردن رژیم به نفع قدرت جدید می كند و به همین انقلاب از نهضتی كه ناشی از نارضایتی است و هدفش بر طرف كردن بعضی نارضاییها و نارساییها است ، متفاوت می باشد ، در حالی كه روند انقلابی فرا تر از این می رود و هدف آن نفعی قدرت یك رژیم است . البته گاهی هم اتفاق می افتدكه نهضت ناشی از نارضایی به روندانقلابی تبدیل شود ولی لزوماً چنین نیست . بلاخره ما حالت ((انقلاب دایم )) یا (( جامعه انقلابی )) را نیز مشمول تعریف خود نمی كنیم . ما تصور می كنیم كه این اصطلاحات بیشتر از ایدئولوژی مایه می گیرند تا جامعه شناسی و چنین مفاهیمی مربوط به جامعه بعد از انقلاب می گردد ، به دین معنی كه جامعه ای را عنوان (( جامعه انقلابی )) می دهند كه در مقابل روند انقلاب جدیدی ، ( اعم از چپ یا راست )، سعی در حفظ و نگهداری دستاوردهای انقلاب دارد .(1) 
تئوریهای تبین كننده انقلاب 
ماركس و آندرت 
- یكی از نقاطی كه در نظریه افلاطون و جود داشت و برخی دیگر از دانشمندان نظیر ارسطو نیز به آن اشاره كرده اند ( م.ش. ویل دورانت 1345 ص 87 ) فقر و تضاد طبقاتی بین فقرا و 
فقر--- انقلاب
- اغنیا ء است . كارل ماركس (Marx ) هم به طوری كه بیشتر خوانندگان با مطالعه ، می دانند ، در تئوری طبقاتی خود به بدتر شدن و بیچارگی ( V erlendunj ) طبقه گارگر در پی جریان صنعتی شدن به عنوان علت و انگیزه انقلاب می پردازد . 
بدین معنی كه با پیشرفت صنعتی ، سود سرمایه داران به مراتب بیشتر از بهبود وضعیت كارگران می باشد. 
- فقر به عنوان علت انقلاب از جانب ها نا آندرت Hanna Arendt ,1963 ) هم تایید و 
تاكید می شود . اما در صورتی كه بخواهیم تاد حدودی ترتیب زمانی را رعایت كنیم لازم 
است ابتدا به چند نظریه نسبتاً قدیمی به طور كوتاه اشاره نمائیم .

گوتشالك 
گوتشالك ( Gottschalk ) به عنوان یك تاریخ دان ، پیدایش انقلاب را به علل زیر می داند :
1- تقاضا و نیاز مردم برای یك تغییر ، كه خود از دو علت دیگر سرچشمه می گیرد :
الف : تحریك مردم ( provocat ion ) مثلاً از طریق فشار اقتصادی 
ب: هم عقیدگی فشرده و قوی بین مردم ( solidified public opinion ) درباره این كه وضع باید تغییركند.
1- امیدواری مردم به موفقیت ( hopfulness ) ، كه خود در پی عوامل زیر به وجود می آید : ب: داشتن رهبری ( leadership ) 
3- ضعف نیروی حاكم و تردید آنها در حقوق خود . ( نقل از ( dahrendorf 1974 173 . 
برینتون :
برینتون ( brinton ) دانشمند تاریخ شناس دیگری است كه كتاب قدیمیش به زبان فارسی نیز به چاپ رسیده است . وی براساس یك بررسی استقرائی از چهار انقلاب : انگلستان ، فرانسه ، آمریكا و روسیه و استخراج وجوه اشتراك آنها ، علت انقلاب را در عوامل زیر می بیند:
1- پیشرفت اقتصادی 
2- تضاد طبقاتی شدید 
3- از خود بیگانگی شدن روشن فكران 
4- ضعف و عدم كارائی دستگاه دولت 
5- انعطاف پذیری طبقه حاكم كه از نظر روانی نیز نامطمئن و بی تعادل است و نمی تواند خود را با شرایط جدید تطبیق دهد . 
هر چند كه كاربرینتون برای زمان خودش باارزش و در شرایط بعد نیز تا حدودی قابل استفاده است ، اما به قول ذاهرندوف: همانطور كه نام كتاب برینتون می گوید او در كارش به تشریح جریان چهار انقلاب پرداخته و ارتباط علی و سیتماتیك بین عوامل را كمتر در نظر گرفته است تا بتواند یك تئوری انقلاب دهد ) dahrendorf , 1974:173 وstone,1971:48 وبرینتون 1362).
اكشتاین 
اكشتاین (harry Eckstein ) دانشمند علوم سیاسی نیز در قالب عوامل اقتصادی به گسترش فقر در سطح جامعه بعنوان علت انقلاب اشاره می كند و رشد سریع اقتصادی و عدم تعادل بین تولید و توزیع را از علل اقتصادی پیدایش انقلاب می داند . بدین معنی كه گرچه تولید اقتصادی رشد می كند ، اما همه مردم به یك اندازه از آن بهره مند نمی شوند .
اما اكشتاین عوامل دیگری را نیز در پیدایش انقلاب مؤثر می داند و آنها را به چند دسته تقسیم می كند . او ابتدا از روشنفكران آغاز می كند و معتقد است كه وقتی شرایط زیر بین روشنفكران وجود داشته باشد برظهور انقلاب تأثیر می گذارد :
- عدم جامعه پذیری و انطباق سیاسی مناسب روشنفكران 
- تضاد ارزشهای اجتماعی ( یعنی دوگانگی نظام ارزشی سنتی و جدید )
- فلسفه اجتماعی و ایدئولژی و زنگزده (corrosive) یعنی ایدئولژی كه دیگر منطبق با شرایط نباشد و انسانها را از پیشرفت وادارد.
- از خود بیگانگی قشر روشنفكر 
علاوه بر این اكشتاین به عوامل اجتماعی و سیاسی مؤثر زیر نیز اشاره می كند:
- نارضایتی مردم از دایره تنگ و محدود و غیر قابل ورود نخبگان و قشر بالا ( كه ارتقأ اجتماعی را برای دیگران غیر ممكن می سازد ) ،
- آشفتگی اجتماعی ( آنومی ) ، 
- تضاد در پی پیدایش طبقات جدید اجتماعی 
- ضعف دولت و حكومت و دو گانگی در درون آن 
به طور كلی اكشتاین معتقد است كه اگر تغیرات اجتماعی سریع در یك جامعه روی دهد و بین نظام اجتماعی و دولت ناهماهنگی و تضاد به وجود آید ، انقلاب پدید می آید ( نقل از stone, 1971:48 ). 

قیمت فایل فقط 14,000 تومان

خرید

 



:: موضوعات مرتبط: علوم اجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: بررسی اندیشه های انقلابی و اجتماعی مارکس , بررسی اندیشه , اندیشه های انقلابی , اندیشه های اجتماعی , مارکس , بررسی اندیشه مارکس , بررسی اندیشه انقلابی مارکس , بررسی اندیشه اجتماعی مارکس , اندیشه, انقلاب , اجتماع , بررسی اندیشه انقلابی و اجتماعی مارکس , تحقیق , پژوهش , مقاله , پایان نامه , پروژه , دانلود تحقیق , دانلود پژوهش , دانلود مقاله , دانلود پایان نامه , دانلود پروژه ,
:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا قیاسی

 

دانلود پژوهش در مورد استانداری قزویندسته: علوم اجتماعی 
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 72 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 114 

ساختار اجرایی کشور وزارتخانه ای بنام وزارت کشور وجود دارد که این وزراتخانه بنا به وظیفه اش به تنظیم و نظارت مسائل مختلف در زمینه های سیاسی، امنیتی، انتظامی، اجتماعی و حتی فرهنگی و اقتصادی می پردازد

 

 

 

 

 

 

قیمت فایل فقط 12,000 تومان

خرید

پژوهش در مورد استانداری قزوین

 

- فصل اول: جایگاه استانداردی در ساختار اداری کشور 
- فصل دوم: وظایف و اختیارات استانداری 
• تعریف کلی 
• اختیارات استاندار 
• مواد قانونی مربوط به استانداران 
- فصل سوم:استانداری قزوین 
• معرفی استانداری 
• ساختار استانداری 
• اهداف و وظایف دفتر حوزه استاندار 
 اداره کل حوزه استاندار 
 روابط عمومی و امور بین الملل 
 حراست 
 اداره بازرسی و رسیدگی به شکایات 
 امور بانوان 
 هسته گزینش 
مشاوران 
• اهداف و وظایف حوزة معاونت سیاسی و امنیتی 
 معاونت سیاسی و امنیتی 
 دفتر سیاسی و انتخابات 
 دفتر انتظامی و امنیتی 
 دفتر امور شوراها 
 شورای تأمین 
• اهداف و وظایف حوزة معاونت پشتیبانی وتوسعه نیروی انسانی 
 معاونت برنامه ریزی 
 دفتر برنمه و بودجه 
 دفتر هماهنگ امور اقتصادی 
 دفتر آمارو اطلاعات 
 گروه آزمایشی و برنامه ریزی 
 گروه امور اشتغال و سرمایه گذاری 
 شورای برنامه ریزی و توسعه 
• اهداف و وظایف حوزه معاونت 
 معاونت عمرانی 
 دفتر فنی 
 دفتر امور شهری 
 دفتر امور روستایی 
 دفتر بازریسی حوادث غیرمتقربه 
فصل چهارم
نگاهی دانشجویی به استانداری قزوین 
فصل پنجم
استانداری از دیدگاه یکی از مسئولان 
بررسی های که صورت نگرفت 

متن:
فصل اول 
جایگاه استانداری در ساختار اداری کشور 
ساختار اجرایی کشور وزارتخانه ای بنام وزارت کشور وجود دارد که این وزراتخانه بنا به وظیفه اش به تنظیم و نظارت مسائل مختلف در زمینه های سیاسی، امنیتی، انتظامی، اجتماعی و حتی فرهنگی و اقتصادی می پردازد.
این وزارتخانه برای اجرای برنامه ها و وظایف متعددی که دارد دست به ایجاد تشکیلاتی در هر استان زده که به آن تشکیلات استانداری می گویند. 
استانداری ها خود به فرمانداری ها، شهرداریها، بخشداریها و دهداریها تقسیم می شوند که این تشکیلات همه به اجرای وظایف وزارت کشور مدد میرساند.
ابتدا از 8 سال پیش طبق قانون شهرداریها تا حدودی از زیر مجموعة استانداریها خارج و بیشتر با شوراها مرتبط شدند. اما همچنان از نظر تشکیلاتی تابع ساختار استانداریها و وزارت کشور هستند. وزارت کشور تمام برنامه های خود را توسط استانداریها و استانداریها برنامه های اجرایی خود را توسط فرمانداریها و فرمانداریها کلیه امور خود را در سطح حوزه مربوطه توسط بخشداریها انجام می دهند.

فصل دوم
وظایف و اختیارات استانداری
• تعریف کلی 
• اختیارات استاندار 
• مواد قانونی مربوط به استانداران 
«وظایف و اختیارات استانداری»
استانداری در هر استان عالی ترین و بالاترین مقام و نهاد اجرای یا نظارتی و دولتی در هراستان می باشد که وظیفه اش تصمیم گیری و نظارت بر کلیه امورات استان است. 
نظارت بر انجام وظایف تمام دستگاههای اجرایی، ادارات و سازمانهای استان و رسیدگی به مسائل بودجه و هزینه های استان و اتخاذ مناسب در مواقع بحران نظیر:
- شورشهای خیابانی 
- سیل 
- زلزله 
- بیماریهای واگیردار 
- و ..... 
- استانداری ها در کل اداری 2وظیفة کلی هستند:
1-نظارتی ( ستادی) 
2- اجرایی( صنفی) 
که در این بین بیشتر وظایف نظارتی(ستادی) و درون همین نهاد انجام میشود.
وظایف اجرایی( صنفی) هر استانداری برعهدة بازوهای اجرایی آن
( فرمانداری ها، شهرداریها و ....) محول شده است.
اختیارات استاندار 
استانداری در قلمرو مأموریت خویش بعنوان نماینده عالی دولت مسئولیت اجرای سیاستهای عمومی کشوردر ارتباط با وزارتخانه ها،مؤسسات و شرکت های دولتی و سایر دستگاههایی که بنحوی ازبودجة عمومی استفاده می نمایند، نهادهای انقلاب اسلامی نیروهای نظامی و انتظامی، شوراهای اسلامی شهر و شهرداریها و مؤسسات عمومی غیردولتی را برعهده خواهند بود.
استاندار بعنوان نمایندة عالی دولت در برابر رئیس جمهور هیأت وزیران مسئول بوده و بعنوان نمایندة وزارت کشور مسئولیت اجرای وظایف و اختیارات آن وزراتخانه است ود رمقابل وسیر کشور پاسخگو می باشد. 
از اهم وظایف و اختیارات استانداران در قلمرو مأموریت میتوان به موارد زیر اشاره نمود:
1- استاندار مسئول برقراری و حفظ نظم و امنیت استان است.
تبصره1: وظایف امنیتی استانداران را شورای امنیت کشور تعیین مینماید.
2- هدایت و تشکیل مرتب جلسات شورای تأمین استان و نظارت بر حسن اجرای مصوبات آن 
تبصره2: هدایت و نظارت بر عملکرد شوراهای تأمین شهرستانها و اقدامات امنیتی فرمانداران و سایر دستگاههای اجرایی محلی و هماهنگی در حفظ آمادگی ارگانهای امنیتی 
3- پیش بینی وپیشگیری معضلات امنیتی استان، تعیین و تدوین اولویت ها و سیاستهای امنیتی و تعیین حدود و وظایف و اختیارات امنیتی کلیه دستگاههای اگجرایی استان در چهارچوب وظایف قانونی آنها 
4- فراهم آوردن موجبات اجرای طرحها و سیاستهای عام امنیتی و انتظامی مصوبات مراجع قانونی دستورالعملهای مربوطه 
5- تأئید تشکیل موقت یا دائم و یا انحلال رده های انتظامی در سطح استان درچهارچوب قوانین و دستورالعمل های مربوطه 
6- نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، گذرنامه و وظیفه عمومی 
7- پیشگیی و مقابله با مشکلات مرزی و نظارت و مراقبت از مرزهای آبی و خاکی استان و برنامه ریزی بمنظور جلوگیری از هر گونه تردد و فعل و انفعالات غیرمجاز در چهارچوب سیاستها و خط مشی های مصوب 
8- بررسی و تعیین مناطق ممنوع و محدود برای اسکان وتردد و تعیین گذرهای مرزی مجاز 
9- بررسی و ارائه پیشنهادات ایجاد مرزهای رسمی( زمنیی، هوایی، دریایی) استان به وزارت کشور 
10- بررسی زمینه های مشترک همکاری با استانهای کشورهای همجوار و انعقاد یادداشت تفاهم همکاری محلی در چهارچوب 
11- برنامه ریزی، هدایت و ایجاد هماهنگی لازم در خصوص مبارزه با مواد مخدر، قاچاق سلاح مواد منفجره، کالا و ارز 
12- نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات مربوط به تردد،ا قامت، تابعیت، استملاک، وسایر امور به اتباع و نمایندگان خارجی، پناهندگان، معاودین، مهاجرین و آوارگان 
13- فراهم آوردن موجبات تشکیل و تقویت شوراهای اسلامی بمنظورجلب مشارکت همه جانبه مردم استان در امور مشارکت پذیر و سازماندهی مطلوب آن و اعمال نظارت برشوراهای فوق درچهارچوب قوانین و مقررات مربوطه 
14- تشکیل و هدایت شوراهایی که مسئولیت آنها برعهده استاندار می باشد و رعایت تصمیمات متخذه شوراهای مذکور طبق قوانین و مقررات مربوطه 
15- در غیاب شوراهای اسلامی شهر( بجز شهر تهران) استاندار جانشین شورای اسلامی شهر خواهد بود. در این حالت کلیه وظایف شوراهای اسلامی شهرهای تابعه استان بغیرا ز وظیفه مربوطه به تصویب برقراری یا لغو عوارض شهر و همچنین تغییر نوع و میزان آن برعهده استاندار می باشد.
16-ایجاد زمینه های لازم برای تأسیس و توسعه مجامع و تشکل های گوناگون فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و تخصصی ونظارت بر فعالیتهای آنها بمنظور گسترش مشارکت های مردمی در همه زمینه ها و نهادینه شدن آزادیهای سیاسی و اجتماعی 
17- نظارت بر همه پرسی و کلیه انتخاباتی که بموجب قانون برگزار میگردد.
18- انجام مطالعات و اقدمات اجرایی تقسیمات کشوری 
19- نظارت بر حسن جریان امرو مربوط به ثبت احوال 
20- ایجاد زمنیه مناسب جهت رشد و ارتقاء فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بانوان و ایجاد هماهنگی بین دستگاه های ذیربط و نظارت بر فعالیت آنها 
21- فراهم آوردن زمینه های مناسب برای رشد و پیشرفت و گسترش آموزش و پرورش، ورزش همگانی، بهداشت عمومی، آموزش عالی و تحقیقات 
22- حفظ و حراست از ارزشهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و گسترش فرهنگ اصیل اسلامی 
23- هدایت و هماهنگی اقدامات مربوط به پیشگیری وجلوگیریاز منکرات و فساد اجتماعی 
24- فراهم آوردن زمینه های عدالت اجتماعی و فقرزدایی 
25- اتخاذ تدابیر و اعمال هماهنگی های لازم بمنظور پیشگیری کنترل و مهارت بحرانهای ناشی از حوادث و بلایای طبیعی از قبیل سیل، زلزله و .... 
26- نظارت بر امور ایثار گران و خانواده های معظم شهدا.
27- هماهنگی و نظارت بر مسائل رفاهی کارکنان دولت و هماهنگ نمودن امور رفاهی آنان 
28- مطالعه و بررسی امور اداری و استخدامی در استان و ارائه پیشنهادات لازم به سازمان امور اداری و استخدامی کشور و سایر مراجع ذیصلاح 
29- نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات 
30- نظارت و بازرسی از کلیه ارگانها موضوع ماده یک این مصوبه بجز مواردی که به حکم قانون مستنثی شده باشد و همچنین مراقبت در رفتار و اعمال کلیه کارکنان ارگانهای مذکور 
31- ارزشیابی عملکرد مدیران براساس مصوبات و دستورالعمل های مراجع ذیصلاح 
32- فراهم آوردن زمینه همکاری وایجاد هماهنگی بین فعالیتهای دستگاه های دولتی، سازمانهای محلی،نهادهای انقلاب اسلامی، شوراهای محلی در چهارچوب قوانین و مقررات مربوطه 
33- نظارت و مراقبت در اجرای برنامه های عمرانی( ملی، استانی) ودرصورت لزوم دادن تذکر به مسئولین اجرایی و یا اعلام مراتب به سازمان و وزارتخانه مربوطه در جهت رفع نواقص احتمالی 
34- نظارت بر حفظ و حراست از منابع طبیعی و محیط زیست و استفاده بهینه از منابع و امکانات بالقوه موجود استان 
35- شناسایی استعدادهای منطقه ای و تعیین نیازمندیهای استان و تصمیم گیری هماهنگی و هدایت برنامه ریزی و بودجه ریزی استان با تأکید بر اولویت های توسعه منطقه ای در چهارچوب سیاستها و راهبردهای توسعه ملی 
36- پیشنهاد وضع عوارض جدید بر فعالیت های اقتصادی و خدماتی در محدوده استان وشناسایی منابع جدید درآمدی و پیشنهاد آن به مراجع ذیربط به جهت اجرای برنامه های توسعه منطقه ای 
37- تلاش در جهت کسب منابع درآمدی مقرر در قوانین مربوطه در محدوده استان و همکاری با دستگاه های ملی ذیربط در این خصوص 
38- هدایت و هماهنگی فعالیت بانکها و تعیین اولویت ها در اعطای تسهیلات تکلیفی بانکی در چهارچوب سیاستها و برنامه های توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور و تشویق سرمایه گذاران از طریق تشکیل مؤسسات اعتباری غیردولتی و جذب سرمایه های محلی و سوق دادن آنها به سمت فعالیت های تولیدی و عمرانی 
39- نظارت، هماهنگی و هدایت امور مربوطه به صادرات غیرنفتی، مبادلات مرزی، ایجاد مناطق آزاد تجاری و صنعتی و مناطق ویژه حراست شده و تأسیس و راه اندازی بازارچه های مرزی طبق قوانین ومقررات مربوطه 
40-اجرای سایر وظایفی که در استانها از طریق مراجع ذیصلاح برعهده استاندار محول می گردد.
مواد فانونی مربوط به اختیارات ووظایف استانداران:
بجز وظایف و مسئولیتهای مستقیم استانداران که در بخش قبلی در 40 مورد شمرده شد استانداران پیرامون انجام امور محوله باید پیرو یکسری قوانین و موازین باشند که در ذیل به آنها اشاره شده است:
ماده 3: استانداران به پیشنهاد وزیر کشور و تصویب هیأت وزیران با حکم رئیس جمهور منصوب می گردد.
ماده 4: عزل استانداران به پیشنهاد وزیر کشور تأئید رئیس جمهور و حکم وزیر کشور انجام می شود.
تبصره: در صورت استعفاء، غزل، فوت و یا سایر موارد که مانع از انجام وظایف استانداران گردد، سرپرست استانداری موقتاً ازسوی وزیر کشور تعیین می شود وزیر کشور موظف است حداکثر ظرف مدت یکماه استاندار جدید را با هیأت وزیران پیشنهاد نماید.
ماده 5: نصب و عزل فرمانداران با پیشنهاد استاندار و تأئید و حکم وزیر کشور خواهد بود.
ماده 6: نصب و عزل بخشداران با پیشنهاد فرماندار و تأئید استاندار و حکم وزیر کشور خواهند بود.
تبصره: اختیارات وزیر کشور موضوع این ماده قابل تفوض به استانداران می باشد.
ماده 7: در صورت استعفاء، عزل، فوت یا سایر مواردی که مانع انجام وظایف فرمانداران و بخشداران باشد سرپرست فرمانداری یا بخشداری از طریق استاندار تعیین می گردد. استاندار و فرماندار موظفند حداکثر ظرف مدت یکماه نسبت به معرفی فرماندار و بخشدار جدید اقدام لازم را معمول دارند.
ماده 8: نصب مدیران کل و یا بالاترین مقامات اداری، مدیران پروژه های ملی بالاترین مقام نهادهای انقلاب اسلامی، فرماندهان نواحی و مناطق نیروهای انتظامی و مدیران صدا و سیما ی جمهوری اسلامی ایران در استان توسط وزراء، یا بالاترین مقام دستگاه ذیربط با هماهنگی استاندار صورت می گیرد.
تبصره 1: چنانچه بین استاندار و وزیر یا بالاترین مقام دستگاه ذیربط در خصوص نصب مدیران استان اختلاف نظر وجود داشته باشد، بمنظور حل اختلاف هیأتی مرکب از وزیر کشور، وزیر یا بالاترین مقام دستگاه ذیربط و یکی از معاونین رئیس جمهور با انتخاب رئیس جمهور ظرف مدت یکماه تشکیل و اتخاذ تصمیم خواهند نمود.
تبصره 2: عزل و تغییر مدیران استان توسط وزیر یا بالاترین مقام دستگاه ذیربط و با اطلاع استاندار صورت می گیرد.
ماده 9- کلیه مدیران کل و بالاترین مقامات اجرایی در استان و فرمانده ناحیه انتظامی موظفند عدم حضور خود را در محل خدمت به اطلاع استاندار برسانند و جانشین موقت خود را به وی معرفی نمایند.
ماده 10- رؤسا و مسئولین ادارات موضوع ماده 8 در شهرستان به هماهنگی فرماندار منصوب می شوند.
تبصره 1: چنانچه بین فرماندار و مدیر کل یا بالاترین مقام دستگاه اجرائی استان در خصوص نصب رؤسا و مسئولین ادارات شهرستان اختلاف نظر وجود داشته باشد، بمنظور حل اختلاف، هیأتی مرکب از استاندار بعنوان نماینده رئیس جمهور،مدیر کل و یا رئیس سازمان ذیربط و فرماندار شهرستان مربوطه تشکیل و اتخاذ تصمیم خواهند نمود.
تبصره 2: عزل و تغییر رؤسا و مسئولین ادرات شهرستان توسط مقامهای مجاز دستگاههای ذیربط با اطلاع فرماندار صورت می گیرد.
ماده 11: کلیه رؤسای ادارات و یا بالاترین مقام اجرائی در شهرستان و فرمانده منطقه انتظامی موظفند عدم حضور خود را در محل خدمت به اطلاع فرماندار برسانند و جانشین موقت خود را به وی معرفی نمایند.
ماده 12: در موارد ی که استاندار حضور مدیری را در استان و فرماندار حضور رئیس ادارای را در شهرستان درزمان معین ضروری بدانند مدیر و یا رئیس اداره مزبور موظف است از مرخصی یا مأموریت در آن زمان صرفنظر نموده و در محل خدمت خود حضور یابد.
ماده 13: استانداران می توانند مستقیماً با مقامات عالی رتبه جمهوری اسلامی ارتباط برقرار نماید و مسائل موردنظر در قلمرو مأموریت خویش را مطرح سازند.
ماده 14- فرمانداران می بایستی از طریق استانداران به مقامات موضوع ماده 13 ارتباط برقرار نمایند.
ماده 15- دراجرای اصل یکصدوبیست و هفتم قانون اساسی بمنظور فراهم آوردن:
زمینه های رشد و پیشرفت منطقه ای و اداره مطلوب و بهینه استان در صورت موافقت رئیس جمهور و تصویب هیأت وزیران در شرایط خاص و حسب ضرورت استانداران بعنوان نماینده ویژه رئیس جمهور تعیین میگردند که در اینصورت تصمیمات آنان در حدود اختیارات مشخص در حکم تصمیمات رئیس جمهور و هیأت وزیران خواهد بود.
ماده 16: استانداران می توانند در اجرای وظایف اجرائی در استان که بنحوی با برنامه های توسعه و سیاستهای عمومی، مسائل امنیتی و آرامش عمومی مرتبط است و همچنین ایجاد هماهنگی بین واحدهای مذکور و استفاده بهینه از امکانات آنها با رعایت قوانین و مقررات مبادرت به تعیین و ابلاغ دستور العملهای اجرائی نمایند.
تبصره: دستگاههائی که از لحاظ تشکیلاتی بصورت منطقه ای فعالیت می نماینند و فعالیتهای آنها شامل چند استان می گردد لیکن مرکز آنها در یک استان قرار دارد موظفند در مورد فعالیت های مربوط به هر استان با هماهنگی استاندار ذیربط اقدام نمایند.
ماده 17: کلیه واحدهای قضائی در استان موظفند در خصوص مسائلی که بنحوی با آرامش و امنیت عمومی استان مرتبط می باشند هماهنگی های لازم را با استانداران معمول دارند آئین نامه اجرائی این ماده توسط سازمان امور اداری و استخدامی کشور با همکاری وزارت کشور و وزارت دادگستری تهیه و به تصویب شواری عالی اداری خواهد رسید.
ماده 18: کلیه دستگاه های اجرائی موظفند ترتیبی اتخاذ نمایندکه استانداران از مأموریتهای سازمانی وا قدامات بعمل آمده وآخرین دستورالعملها و ضوابط بخشنامه های صادره آگاهی داشته باشند. 
تبصره : کلیه شوراها،ستادها و مجامعی که برای هماهنگی انجام وظیفه دستگاه های اجرایی در استانها طبق قوانین و مقررات تشکیل می گردد زیر نظر استانداران فعالیت خواهند نمود.
ماده19: واحدهای اجرایی استان موظفند به ارائه گزارش عملکرد دوره ای خویش به استانداران می باشند استانداران میتوانند در صورت لزوم حسب مورد خارج از دوره مزبور نیز از واحدهای استانی گزارش امور مربوط را دریافت نمایند.
ماده 20: استانداران با هماهگی وزارت کشور وموافقت وزارت خارجه میتوانند با مراکز فرهنگی و اقتصادی کشورهای دیگر ارتباط برقرار نمایند.
تبصره 1: برقراری ارتباط رسمی و اداری با نمایندگان سیاسی و کنسولی در استان برعهده استانداران می باشد.
تبصره 2: هرگونه ارتباط استانداران با مراکز سیاسی کشورهای دیگر حسب مأموریت محوله از طرف مراجع ذیصلاح کشور صورت خواهد گرفت.
ماده 21: در اجرای سیاست عدم تمرکز و بمنظور تسریع در انتقال وظایف اجرائی مؤسسات و شرکتهای دولتی به واحدهای استانی، استانداران موظفند ضمن هماهنگی و همکاری با سازمان امور اداری و استخدامی موجبات تحقق هرچه سریعتر امر فوق را فراهم نمایند.
ماده 22: بمنظور فراهم ساختن زمینه مناسب جهت هماهنگی بین فعالیت های مختلف و افزاش قابلیتها و کارآئی دستگاههای اجرائی وتحقق سیاستهای عمومی و برنامه های توسعه در استان و شهرستان شورای اداری استان به ریاست استاندار و شورای اداری شهرستان به ریاست فرماندار تشکیل می گردد.
ترکیب، وظایف اختیارات و نحوه کار شوراهای مزبور براساس آئین نامه ای خواهد بود که توسط سازمان اموراداری و استخدامی کشور با همکاری وزارت کشور تهیه و به تصویب شورای عالی اداری خواهد رسید.
ماده 23: انجام مراسم تشریفات( ا ستقبال،پذیرائی و مشایعت ) از مقامات عالیرتبه داخلی و خارجی که رسماً به استان سفر می نمایند بعهده استاندار می باشد.
تبصره: آئین نامه اجرائی موضوع این ماده و همچنین نحوه انجام مراسم تشریفات مربوطه بموجب آئین نامه ای خواهدبود که پیشنهاد وزارت کشور و وزارت امور خارجه به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.
ماده 24: کلیه وظایف و اختیاراتی که برعهده استانداران محول گردیده است فرمانداران نیز همان وظایف واختیارات ( باستثنای اختیار مطرح در بند 15 ماده 3 این مصوبه) را در شهرستان محل مأموریت خود را دارا هستند.

قیمت فایل فقط 12,000 تومان

خرید

علوم اجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پژوهش در مورد استانداری قزوین , پایان نامه , استانداری , استانداری قزوین , پژوهش در مورد استانداری قزوین , تحقیق در مورد استانداری قزوین , پایان نامه در مورد استانداری قزوین , دانلود پژوهش در مورد استانداری قزوین , دانلود تحقیق در مورد استانداری قزوین , دانلود پایان نامه در مورد استانداری قزوین , تحقیق , پژوهش , مقاله , پایان نامه , پروژه ,دانلود تحقیق , دانلود پژوهش , دانلود مقاله , دانلود پای ,
:: بازدید از این مطلب : 104

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا قیاسی

 

فاهمه بشریتدسته: علوم اجتماعی 
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 1575 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 130 

دیوید هیوم انگلیسی یكی از فیلسوفان مهم قرن هیجدهم میلادی است كه افكار و آراء او موجب تحولات و تأثیرات مهمی در فیلسوفان بعد از او شده است

 

 

 

 

 

 

قیمت فایل فقط 13,000 تومان

خرید

فاهمه بشریت

 

چكیده
دیوید هیوم انگلیسی یكی از فیلسوفان مهم قرن هیجدهم میلادی است . كه افكار و آراء او موجب تحولات و تأثیرات مهمی در فیلسوفان بعد از او شده است . او یك فیلسو ف تجربه گرای محض است كه با تألیف مقالات و كتب متعدد توانست نظریات فلسفی خود را برای آیندگان به ثبت رسانده و در سیر تكاملی فكر فلسفی غربی نقش آفرینی كند . آثار او گرچه طبق گفته خودش در زمان حیات او با واكنش چندان مثبتی روبه رونشد ، لكن در عصر حاضر و خصوصا در محافل دانشگاهی از اهمیت بسزایی برخوردار است . از مهمترین آراء معرفتی او می توان رساله كنونی “تحقیق در باب فاهمه بشری An Enquiry Concerning Human Understanding” را نام برد كه در سالهای 1746 و 1747 در شهر تورن منتشر ساخت .
نگارنده تلاش كرده است متن این مقاله را با دقت مورد بررسی قرار داده و ترجمه كند . در برخی موارد كه متن دارای ابهام و یا نارسایی بوده است در پاورقی به توضیح و ترمیم آن پرداخته تا خواننده بهتر بتواند به معانی و اصطلاحات مورد نظر هیوم آشنا شده و مفاهیم آن را به خوبی دریابد ؛ همچنین برای آنكه خواننده به هنگام مراجعه به متن بتواند آن را به طور مستقیم مورد مطالعه قرار دهد و احیانا در مواردی بدان استناد كند در پایان ترجمه برخی از كلمات مهم و مشكل را به طور اصطلاحی و به ترتیب حروف الفبای انگلیسی ترجمه نموده ام . این كار علاوه بر ویژگی فوق می تواند قضاوت درباره ترجمه را نیز مناسب تر سازد . در ترجمه برخی لغات تخصصی متن به كتب فلسفی مهمی مانند جلد پنجم از كتاب “تاریخ فلسفه” اثر فردریك كاپلستون با ترجمه امیر جلال الدین اعلم و كتاب “كلیات فلسفه رجوع نموده” و سعی كرده ام تا ترجمه مناسبی برای لغات اختصاصی فلسفه هیوم و سبك نوشتاری او ارائه دهم .
قبل از پرداختن به ترجمه متن ، مقدمه ای درسه فصل بیان شده كه در آن بعد از معرفی شخصیت وزندگی هیوم به بررسی و نقد برخی آراء مهم او پرداخته ام .

 

فهرست عناوین:
موضوع صفحه
چكیده 
مقدمه 
زندگینامه 
بررسی برخی از آراء مهم هیوم 
نقد آراء هیوم 
ترجمه متن 
فصل اول- درباره انواع مختلف فلسفه 
فصل دوم –درباره منشاء تصورات 
فصل سوم- درباره تداعی تصورات 
فصل چهارم- شبهات شكاكیون در رابطه با فاهمه 
بخش اول- علیت 
بخش دوم- بیان یك شبهه 
فصل پنجم - راه حل شكاكانه این شبهات 
بخش اول- عادت به عنوان عامل اصلی در نتیجه‌گیری های تجربی 
موضوع صفحه
بخش دوم - باور 
فصل ششم- درباره احتمال 
فصل هفتم- درباره مفهوم رابطه ضروری 
بخش اول- مقایسه مفاهیم ما بعد الطبیعه با مفاهیم ریاضی و هندسه 
بخش دوم- نتیجه گیری 
فصل هشتم- درباره ضرورت و آزادی 
بخش اول- تبیین معنا و مفهوم ضرورت و آزادی 
بخش دوم- بیان دو شبهه و پاسخ به آنها 
فصل نهم- درباره عقل حیوانات 
فصل دهم- درباره معجزه 
بخش ا ول- برهانی در اثبات ناپذیری وقوع معجزه 
بخش دوم- تبیین اثبات ناپذیری وقوع معجزه به روشی دیگر 
فصل یازدهم- درباره عنایت خاصه و آخرت 
فصل دوازدهم- درباره فلسفه آكادمیك یا شكاكانه 
بخش اول- وجود و ذات خداوند 
موضوع صفحه
بخش دوم- شبهات عامیانه و شبهات فلسفی 
بخش سوم- فلسفه آكادمیك 
واژه نامه انگلیسی- فارسی 
فهرست منابع 
چكیده انگلیسی 


قیمت فایل فقط 13,000 تومان

خرید

 



:: موضوعات مرتبط: علوم اجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: فاهمه بشریت , فاهمه بشری , فاهمه بشریت , دیوید هیوم , شبهات , شکاکانه , تحقیق , مقاله , پروژه ,پژوهش , پایان نامه , دانلود تحقیق , دانلود مقاله , دانلود پروژه , دانلود پژوهش , دانلود پایان نامه ,
:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا قیاسی

نسل صالح ازمنظر قرآن و روایاتدسته: علوم اجتماعی 

بازدید: 2 بار
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 298 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 316 

در این پایان نامه ،تحت عنوان «نسل صالح از منظرقرآن وروایات » سعی براین است که عوامل مؤثر در اصلاح نسل ، گستردگی دامنۀ تربیت در انسان به دلیل گستردگی روح او و نامحدود بودن عوامل موثر در آن ، و میزان توانایی انسان در شناخت آنها و شناسایی میزان تأثیر عوامل از نظر کمیت و کیفیت ، اصول ومبانی تربیت نسل صالح وبهره گیری از جامع ترین شیوه های تربیتی در مک

 

قیمت فایل فقط 20,000 تومان

خرید

نسل صالح ازمنظر قرآن و روایات

 

چکیده:

پایان نامه حاضر تحت عنوان « نسل صالح ازمنظر قرآن وروایات » تلاشی در حد بضاعت در جهت شناخت نسل ، ذریه صالح و بررسی عوامل مؤثر در ایجاد چنین نسلی از دید گاه اسلام می باشد . این پژوهش در قالب پنج فصل وهر فصل نیز،  مشتمل بربخش ها وزیر بخش های متمایز در راستای این هدف تنظیم ونگارش شده است .

اهمیت تربیت فرزند از منظر اسلام از مهمترین وظایف والدین محسوب میگردد. اگر فرزندان صالح شوند به تبع آن یک جامعه ، به صلاح گرایش پیدا می کنند . در هر کاری باید هدف وغایت مشخص شود تا برای رسیدن به آن هدف برنامه ریزی شودوغایت تربیت انسان این است که او بسوی کمال سیر کند .عمده ترین ویژگی ها ومبانی تربیت نسل صالح از منظر قرآن وروایات ، عبارتند از :معرفت وشناخت خدا از منظر عقل وخرد انسانی ، ایمان استوار وعمل صالح ، فطرت ، کرامت ومسئولیت پذیری است . انسان در سایه فطرت خدادادی وکرامت ذاتی می تواند فردی مسئولیت پذیر باشد وبا بکار گیری عقل وتدبر قدم در صراط مستقیم بگذارد .

عمده ترین عوامل مؤثر در ایجاد نسل صالح را می توان به عوامل درونی(وراثت ، نقش همسر ، خانواده و وظایف هریک) و عوامل بیرونی( محیط تربیت «دوستان ، مربیان آموزشی» و محیط اجتماع « محیط جغرافیا و مقتضیات سیاسی وحکومتی» ) تقسیم بندی کرد .

درمکتب وسیره اهل بیت به منظور پرورش نسل صالح از شیوه های تربیتی معصومین ، در راستا استفاده گردیده است .شفارش هایی که حضرت علی (ع) به فرزندش امام حسن (ع)دارد خود دلیل براین مدعاست . روشهایی که حضرت زهرا (س) در تربیت فرزندان خود داشته است وسیره وروش پیامبر (ص)می تواند به عنوان الگویی صحیح مورد بهره وری قرارگیرد.

 

فهرست:

چکیده :   ۱
مقدمه   ۲
فصل اول  :         کلیات   ۷
۱-۱          بیان مسئله   ۸
۱- ۲            ضرورت واهمیت موضوع تحقیق   ۱۰
۱- ۳           اهداف وانگیزه انتخاب موضوع   ۱۱
۱-۴  سؤالات تحقیق   ۱۳
۱- ۵        تاریخچه تحقیق ( پیشینه تحقیق )   ۱۴
۱ – ۶        روش تحقیق   ۱۵
۱-۷        ساختار ومحدوده ی تحقیق   ۱۶
فصل دوم  :         مفهوم تربیت فرزند ، واژه های مرتبط با آن و  اهمیت واهداف آن از دیدگاه اسلام   ۱۹
۲  -۱            واژه شناسی«  انسان »  و برخی تعاریف در باره ی او   ۲۰
۲- ۱-  ۲           مفهوم لغوی و اصطلاحی ذریه   ۲۴
۲- ۱ -۲-۱                  ذریه مومن والحاق اعمال به والدین   ۳۱
۲-۱-۳                  بدءِ طینت از منظر امام محمد باقر (ع)   ۳۴
۲-۱-۴            مفهوم لغوی واصطلاحی واژه صالح   ۴۰
واژه صَلَحَ   ۴۱
واژه صَلاح   ۴۲
اصلح – أصلحوا   ۴۴
۲-۱-۶                تربیت  وجایگاه آن ازدیدگاه برخی صاحب نظران   ۴۹
۲-۱-۷                  موضوع تربیت از دیدگاه بعضی از دانشمندان   ۵۱
۲-۱-۹         حقیقت  تربیت فرزند   ۵۸
۱) نشاندن محبت علم وآداب آن در دل ودرون کودک :   ۶۰
۲) حفظ کردن قسمتی از قرآن واحادیث توسط کودک :   ۶۰
۳) انتخاب معلم نیکوکار برای کودک :   ۶۰
۴) آموخن زبانت عربی به کودکان :   ۶۱
۵) آموختن زبان های مشهور بیگانه به کودکان :   ۶۱
۲-۱-۱۰              اهداف وغایت تربیت فرزند   ۶۳
۲- ۱- ۱۰- ۱                    تربیت اخلاقی   ۶۶
۲-۱-۱۰-۲             تربیت جسمی   ۶۸
فصل سوم:ویژگی‌ها ،مبانی واصول تربیت نسل صالح از منظرقرآن و روایات   ۷۱
۳-۱        ویژگی های نسل صالح از منظر قرآن و روایات   ۷۳
۳-۲-۱              راه روشن   ۸۷
- فطرت در قرآن وروایات   ۹۳
۳-۲-۳                  غریزه وتفاوت آن بافطرت   ۹۴
خصوصیات غریزه:   ۹۵
تفاوت فطرت و غریزه   ۹۶
۳-۲-۴               فضایل فطری انسانی   ۹۷
۳-۲-۴-۱        حقیقت جوئی   ۹۷
۳-۲-۴-۲        گرایش  به خیر و فضیلت   ۹۸
۳-۲-۴-۳        گرایش به جمال و زیبایی   ۹۸
۳-۲-۴-۴        گرایش به خلاقیت و ابداع   ۹۹
۳-۲-۴-۵        گرایش به عشق و پرستش خداوند   ۹۹
واژه‌شناسی کرامت   ۱۰۲
معنای اصطلاحی ، کاربردی وقرآنی کرامت   ۱۰۲
توجه دادن به کرامت‌ها   ۱۰۵
۲-۲-۶             توجه دادن به معرفت وتزکیه نفس   ۱۰۷
۳-۲-۷           مسئولیت‌پذیری   ۱۰۸
۳-۲-۸               آشنایی با تعالیم و آداب اسلامی و ملکه نمودن آن در فرزند   ۱۱۵
۳-۲-۸-۱            گشودن زبان کودک به کلمة توحید (لااله‌الاالله)   ۱۱۷
۳-۲-۸-۲             آشنا کردن کودک به حلال و حرام   ۱۱۷
۳-۲-۸-۳            امرکردن کودک به عبادت در سنین کودکی تا هفت‌سالگی   ۱۱۸
۳-۲-۹            به کارگیری عقل و تدبر (عقل عملی)   ۱۱۹
- تفکر ، تفهم وخرد ورزی   ۱۲۰
- همرامی عمل با علم   ۱۲۲
۳-۲-۱۰              اصلاح عادات و رفتار ناپسند در فرزند   ۱۲۵
۳-۳-۲         اصل الگوگیری و عبرت آموزی   ۱۲۹
۳-۳-۳            اصل تیسیر   ۱۳۳
۳-۴-۳     اصل اعتدال   ۱۳۴
۳-۳-۵         اصل گرایش به حق   ۱۳۷
۳-۳- ۶              اصل تذکر   ۱۳۹
فصل چهارم :   ۱۴۳
عوامل مؤثروموانع در تربیت فرزند ونسل صالح از منظر قرآن و روایات   ۱۴۳
۴-۱          عوامل درونی   ۱۴۵
۴-۱-۱             وراثت   ۱۴۶
۴-۱-۱-۱       وراثت در فرزندوتأثیر آن   ۱۴۷
۴-۱-۱-۲           انواع وراثت   ۱۵۰
۴-۱-۲         نقش همسر شایسته   ۱۵۲
۴-۱-۳         انعقاد نطفه   ۱۵۵
۴-۱-۳ -۱        نطفة پاک   ۱۵۵
۴-۱-۳-۲        ایام سعد و نحس در انعقاد نطفه   ۱۵۸
۴-۱-۳-۳        لقمة حلال و حرام و تأثیرات آن   ۱۵۹
۴-۱-۴            نقش خانواده   ۱۶۴
۴-۱-۴-۱         نقش پدر   ۱۶۷
۴-۱-۴-۲      تأثیر معنویات پدر در فرزند   ۱۶۹
۴-۱-۴-۳            نقش مادر   ۱۷۳
-  نقش مادر در ایجاد نسل صالح   ۱۷۷
۱) انسانی مسلمان   ۱۷۷
۲) نقش همسری   ۱۷۸
۳) نقش مادر   ۱۷۹
-        شیر مادر   ۱۸۲
- تأثیر خوراک بر شیر مادر   ۱۸۶
۴-۱-۴-۴        تبریک و تهنیت گفتن به مناسبت تولد فرزند   ۱۸۸
۴-۱-۴-۵       وظایف والدین نسبت به فرزندان وبرعکس   ۱۸۹
۴-۱-۴-۶       اخص وظایف والدین در هفت روز اول تولد   ۲۰۰
۱- ذکر اذان و اقامه   ۲۰۰
۲- مراسم تنحیک   ۲۰۰
۳- تسمیه یا نام نیکو   ۲۰۰
۴- تراشیدن موی سر نوزاد   ۲۰۴
۵- ختنه   ۲۰۴
۶- عقیقه   ۲۰۵
- عقیقه و حکمت آن   ۲۰۵
۷- ولیمه   ۲۰۷
۴-۱-۴-۷     آموزش مراسم مذهبی و قرآنی   ۲۰۸
۴-۱-۴-۷-۱          تعلیم نماز   ۲۰۸
۴-۱-۴-۷-۲          تعلیم دعا   ۲۱۰
۴-۱-۴-۷-۳        آشنایی با علوم اهل بیت   ۲۱۱
۴-۲     عوامل بیرونی   ۲۱۲
۴-۲-۱      محیط تربیت   ۲۱۲
۴-۲-۲            محیط انسانی   ۲۱۷
۴-۲-۳             محیط دوستان و رفقا   ۲۱۹
۴-۲-۴             محیط اجتماعی   ۲۲۲
۴-۲-۵               محیط مدرسه و مربیان آموزشی   ۲۲۴
۴-۲-۶         موانع و مقتضیات سیاسی وحکومتی   ۲۳۴
۴-۳         موانع تربیت   ۲۳۷
۴-۳-۱        حبّ دنیا   ۲۳۷
۴-۳-۲      هوی و هوس   ۲۴۰
۴-۳-۳        وسوسه های شیطانی   ۲۴۳
فصل پنجم شیوه‌های تربیت نسل صالح از دیدگاه قرآن ومکتب اهل بیت(ع)   ۲۴۶
۵-۱         شیوه‌های تربیت فرزند و نسل صالح از دیدگاه قرآن   ۲۴۸
۵-۱-۱         شیوه‌‌های انگیزشی و رفتاری   ۲۴۸
۵-۱-۱- ۱          محبت ‌به فرزند   ۲۴۸
۵-۱-۱-۲             عدم تبعیض بین فرزندان   ۲۵۵
۵-۱-۱-۳            الگوی عملی صحیح   ۲۵۸
۵-۱-۱-۴                تشویق   ۲۶۰
-   تشویق از نظر لغوی   ۲۶۰
۵-۱-۱-۴-۱         فوائد تشویق   ۲۶۲
۵-۱-۱-۴-۲            عدم افراط و تفریط در تشویق   ۲۶۳
۵-۱-۱-۵             هماهنگی تربیت با طبیعت فرزند   ۲۶۴
۵-۱-۱-۶           شیوه تغافل در فرزند   ۲۶۶
۵-۱-۱-۷       پرورش حیا و نجابت در فرزند   ۲۶۸
۵-۱-۱-۸          تحریک فرزند به کسب و کار   ۲۷۱
۵-۱-۲             شیوه‌های بازدارنده   ۲۷۳
۵-۱-۲-۱               پرهیز دادن  فرزند از پنهان‌کاری   ۲۷۳
۵-۱-۲-۲             پرهیزفرزند  از تفاخر   ۲۷۴
۵-۱-۲-۳                پرهیزفرزنداز زشتی‌های گفتاری   ۲۷۵
۵-۱-۲-۴               منع فرزنداز سودجوئی   ۲۷۷
۵-۱-۲-۵              پرهیز دادن فرزند از تجمّل‌گرایی   ۲۷۸
۵-۱-۲-۶          پرهیز از نازپروری فرزند   ۲۷۹
۵-۱-۲-۷              منع فرزند از رذایل اخلاقی   ۲۸۰
۵ – ۲        شیوه های تربیت فرزند و نسل صالح در مکتب اهل بیت(ع)   ۲۸۱
۵-۲-۱           تربیت و سیرة معصومین   ۲۸۱
- تربیت ۷ سال دوم        تربیت از نظر پیامبر اکرم   ۲۸۳
-  روش ملایمت   ۲۸۵
۵-۲-۳            سیره تربیتی حضرت علی(ع)   ۲۸۷
۵-۲-۳-۱              هدف نهایی تربیت فرزند از منظر حضرت علی (ع)   ۲۹۰
۵-۲-۳-۲              ضرورت تسریع در تربیت از منظر حضرت علی (ع)   ۲۹۱
۵-۲-۳-۳         نتایج تربیت فرزند از دیدگاه حضرت علی (ع)   ۲۹۳
۵-۲-۴           سیرة تربیتی   حضرت زهرا (س)   ۲۹۵
۵-۲-۴-۱           تربیت از منظر حضرت زهرا (س)   ۲۹۸
۵-۲-۴-۲           ارتباط علمی حضرت زهرا با فرزندان   ۲۹۸
۵-۲-۴-۳          تأثیر نام نیکو بر شخصیت فرزند از منظر حضرت زهرا (س)   ۲۹۹
۵- ۳              حسن ختام -  انتظار و تربیت نسل صالح   ۳۰۰
نتیجه نهایی   ۳۰۲
منابع ومآخذ :   ۳۰۷

قیمت فایل فقط 20,000 تومان

خرید

 



:: موضوعات مرتبط: علوم اجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: نسل صالح ازمنظر قرآن و روایات , دانلود پژوهش نسل صالح ازمنظر قرآن وروایات , پایان نامه نسل صالح ازمنظر قرآن وروایات , تحقیق نسل صالح ازمنظر قرآن وروایات , ربیت وجایگاه آن ازدیدگاه برخی صاحب نظران , وضوع تربیت از دیدگاه بعضی از دانشمندان , ویژگی‌ها , مبانی واصول تربیت نسل صالح از منظرقرآن و روایات , ویژگی های نسل صالح از منظر قرآن و روایات , آشنایی با تعالیم و آداب اسلامی و ملکه ,
:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 ارديبهشت 1395 | نظرات ()