نوشته شده توسط : رضا قیاسی

 

تحقیق جامعه شناسی نفاق در قرآندسته: علوم اجتماعی 
بازدید: 3 بار
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 330 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 247 

پژوهش جامعه شناسی نفاق در قرآن

 

قیمت فایل فقط 14,500 تومان

خرید

پژوهش جامعه شناسی نفاق در قرآن

مقدمه

فرهنگ و نظام اجتماعی –سیاسی اسلام ،در جریان رشد و پویایی خویش همواره در معرض خطراتی بوده و می باشد . باتوجه به تاریخ اسلام و متون دینی می توان دریافت ،گاهی خطراتی كه  از درون فرهنگ و نظام اسلامی را در معرض آسیب قرار داده است با اهمیت تر از تهدیداتی است كه ازبیرون با آن مواجه بوده است . بنابراین در صورت موفقییت نیروهای خطرساز درونی، ضربه های كاری تری وارد می آورند .

توضیح اینكه: با دقت در مشاهدات اجتماعی چنین نتیجه گیری می شود كه برخی انسانها بر شخصیت واقعی خویش روكش ایمان كشیده و دینداری را ابزاری جهت دنیا محوری خود قرار داده اند ، و چون از بیشتر راهكارهای اجتماعی نظام اجتماعی –سیاسی جامعه اطلاع دارند و می توانند مشكلاتی  جدی در مسیر رشد و پویایی فرهنگ اسلامی ایجاد كنند  .در فرهنگ دینی به اینگونه افراد منافق گفته می شود .

نفاق مشكلی است كه اسلام از ابتدای ظهور با آن مواجه بوده است و در قرآن و روایات جزء های آن بارها مورد تأكید قرار گرفته است . از اینرو بهترین روش جهت رفتار شناسی و درنتیجه كنترل این قشر از جامعه بررسی متون مذهبی و دینی است كه در این برسی ارجحیت با قرآن می باشد.بنابراین با توجه به خطرهایی كه از ناحیه این گروه جامعه را تهدید می كند، شناخت كنش های منافقان در    عرصه های مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی می تواند به شناخت ساخت نظام كنش منافقان و روابط اجتماعی آنها در عرصه های مختلف و تعیین چگونگی واكنش منافقان نسبت به قضایای مختلف، كمك كند . بنابراین سعی ما در این پژوهش این است كه با توجه به آیات قرآن از ویژگی های این گروه و راه های كنترل خطرات آنها آگاه شویم و سپس تحلیلی جامعه شناسانه از نوع رفتار و عملكرد منافقان ارائه دهیم. علاوه بر این استخراج مفاهیم اجتماعی قرآن پیرامون موضوع مورد پژوهش از نكات مثبت پژوهش می باشد .

در پایان برخورد لازم می دانم از دفتر تبلیغات اسلامی كه امكان این پژوهش را برای این جانب فراهم آورد ،همكاری خوب و صمیمانه گروه علوم اجتماعی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان ،ناظر محترم جناب حجة السلام والمسلمین دكترغلام رضا صدیق اورعی كه علاوه بر نظارت بر  پژوهش ،در  نظرات ایشان نهایت  و همكار كوشا و صبورغیر قابل انكار است، سركار خانم نرگس اصفهانی، نهایت تقدیر و تشكر را داشته باشم و موفقیت گروهی و فردی این بزرگواران را از خدای منان آرزو مندم

موضوع پژوهش:

‹‹ جامعه شناسی نفاق در قرآن ›› موضوع تصویب شده برای این پژوهش است . با مشورتی كه در یك نشست كوتاه با جناب اقای دكتر رفیع پور داشتم ، ایشان این عنوان را قابل نقد  می دانستند و پیشنهاد ایشان تغییر موضوع بود . پس از چندی كه مقداری از پژوهش انجام شد و برای تأیید و اظهار نظر به ناظر محترم تقدیم شد ، با توجه به موضوع تصویب شده، ایشان كار ما را بر شناسایی سنخ اجتماعی منافق و صورت كنش متقابل این سنخ در قرآن ››متمركز كردند .

 

بیان مسئله:

انسان موجودی است نفع طلب و اساس همه كنشهای بشری جلب منفعت و دفع ضرر می باشد ولی مصداق نفع و طلب بر اساس باورها و ارزشها متغییر است . شاید به همین دلیل از كنشگران مختلف براساس باورهای متفاوت و ارزشهای گوناگون ، در مسئله گروهی ، كنشهای متفاوتی صادر می شود . عده ای كنشهایشان ابزاری صرف ،بعضی دیگر ارزشی صرف و جمعی نیز ابزاری، ارزشی است .منافقان را می توان دسته ای دانست كه كنشهای آنان ابزاری صرف بوده و جهت جلب منفعت بیشتر از هر وسیله ای استفاده می كنند ، یكی از این ابزار تظاهر به پایبندی به فرهنگ عمومی جامعه و ایجاد تضاد میان اقشار و دسته های مختلف اجتماعی و حداكثر استفاده از تضاد موجود است .

كفار نیز از همین ویژگی برخوردار بوده و برای به دست آوردن حداكثر منفعت از هیچ عملی رویگردان نیستند ، یكی از كارهای آنان كاهش همبستگی و ایجاد تضاد، در جامعه اسلامی است . این مهم در صورتی محقق می شود كه كفار بتوانند با دسته هایی از جامعه اسلامی كه دارای باور و ارزشی مشتركی هستند به وحدت منافع رسیده و جهت دستیابی به این هدف در تعامل مستمر باشند .

از طرفی مؤمنان در تعاملاتشان بر پایبندی به دین تأكید دارند ،تعاملات منافقان و مؤمنان با تأكید بر تظاهر به پایبندی دین صورت می گیرد تعاملات منافقان با كافران با تأكید بر تظاهر به عدم پایبندی به دین تحقق می یابد. كفار نیز در تعاملاتشان بر عدم پایبندی به دین تأكید دارند . از همینرو احتمال دستیابی منافقان به اهدافشان بیشتر از كفار است .

     نتیجه تظاهر به پایبندی به دین در جامعه دینی ،زمینه سازی دستیابی افرادی به ثروت ، قدرت و منزلت می باشد كه كنشهایشان ابزاری صرف بوده و نگرش آنها به معنویات نگرشی منفی است. دستیابی افراد به ثروت ، قدرت و منزلت از این شیوه كم كم سبب می شود تظاهر به پایبندی به دین ،جایگزین  پایبندی به دین شده و در دراز مدت میان مؤمنان شكاف ایجاد كند و جامعه دینی را به نابودی بكشاند .

خلاصه اینكه ، نفاق ورزیدن كه حاصل آن منافق است ،عملی اجتماعی است و آثار زیانباری برای گروه مؤمنان و به تبع جامعه ایمانی به  دارد . علاوه بر این سرایت چنین كنشی به لایه های مختلف اجتماعی و در بر گرفتن افراد بیشتری از جامعه، كه یكی از آثار زیانبار آن به شمار می آید ، تهدیدی جدی محسوب می شود .

از آنجا كه مفهوم واژه نفاق وقتی محقق می شود ، كه مفاهیمی همچون ایمان و كفر مصداق خارجی داشته باشد ،كار جامعه شناسان و دین شناسان خطیر تر بوده  و ضرورت همكاری این دو دسته از اندیشمندان نمود عینی بیشتری پیدا می كند، لذا با توجه به سنت و فرهنگ جامعه ما ،كه برای تبیین مفاهیم دینی و دستیابی به تدابیر قابل اجرا به كتاب خدا و سنت پیامبر او مراجعه می شود ، ما نیز در تبیین مفهوم نفاق و منافق و چگونگی كنش آنان با مؤمنان و كافران و بیان این موارد و تحلیل آن به زبان جامعه شناسی ، كتاب خدا، یگانه مرجع غیر قابل خدشه در نزد همه مسلمین را در پیش روی خود قرار داده و به بازیابی مجدد آن با بهره گیری از روشهای جامعه شناسی، می پردازیم .

هدف و ضرورت

هدف از انجام این تحقیق و ضرورت پرداختن به آن شامل موارد ذیل می گردد:

1-شناخت ساخت نظام كنش اجتماعی منافقان در عرصه های  اجتماعی ، فرهنگی ، سیاسی و اقتصادی و به تبع آن خنثی كردن خطرهای منافقان در عرصه های مختلف با توجه به آیات قرآن .

2-بهره گیری از مسائل اجتماعی مطرح در قرآن در علم جامعه شناسی .

3-استفاده از گنجینه غنی قرآن در خصوص مسائل اجتماعی مبتلا به جامعه .

4-تعریف منافق و تعیین كنش او در عرصه های اجتماعی ، فرهنگی ، سیاسی و اقتصادی در طول دوران نزول وحی .

5-تعیین استراتژی و خط مشی منافقان در شرایط مختلف زندگی .

6-تعیین نشانه ها و علامات مشخصه منافقان و به عبارت دیگر ریخت شناسی منافقان در شرایط مختلف با توجه به آیات قرآنی .

7-تعیین استراتژی و خط مشی منافقان در برخورد با نظام اسلامی در شرایط مختلف .

8-تعیین خط مشی منافقان ( نوع رابطه متقابل منافقان با دشمنان نظام اسلامی‌ ) در شرایط گوناگون .

9-خط مشی منافقان در هنگام بروز بحرانهای اجتماعی ،فرهنگی ، اقتصادی و جنگ های رو در رو .

10-روابط متقابل و درون گروهی منافقان با همدیگر .

 با ظهور اسلام و بعثت پیامبر در مكه ، قبایل شبه جزیره ، در ائتلافی با قریش به مخالفت با پیامبر و آنچه او از جانب خدا آورده بود برخواستند . این نكته را نیز باید یاد آور شد كه ))ماهیت پدیده های سیاسی فی نفسه با بعد جماعات تغییر می كند و یك اختلاف اساسی ، بدینسان ، « كلان سیاست » را در برابر « خرده سیاست » قرار داده است . معیار تفاوت گذاری اجتماعات ، انسان است . تفاوت اندازه اجتماعات منجر به تفاوت ماهیت در روابط اجتماعی می شود . تماس انسانی مستقیم و روابط « با واسطه » از مبنا با یكدیگر اختلاف دارند .

قیمت فایل فقط 14,500 تومان

خرید

 



:: موضوعات مرتبط: علوم اجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: تحقیق جامعه شناسی نفاق در قرآن , پژوهش جامعه شناسی نفاق در قرآن , تحقیق جامعه شناسی نفاق در قرآن , جامعه شناسی نفاق در قرآن , نفاق در قران , عریف منافق و تعیین كنش او در عرصه های اجتماعی ، فرهنگی ، سیاسی و اقتصادی , عیین استراتژی و خط مشی منافقان در برخورد با نظام اسلامی در شرایط مختلف , تعیین خط مشی منافقان در بحران های اجتماعی ,
:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا قیاسی

 

جایگاه انگلستان در سیاستگذاری اتحادیه اروپا در قبال ایراندسته: علوم اجتماعی 
بازدید: 4 بار
فرمت فایل: docx 
حجم فایل: 351 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 134 

کشور ‌ایران همواره از تجربه تلخی در مناسبات خود با انگلستان برخوردار بوده ‌است شاید خیلی گزاف نباشد اگر گفته شود كه انگلستان طی سده‌های اخیر و بویژه در دوره تأسیس نظام جمهوری اسلامی ایران همواره یكی از قدرت‌های مؤثر در جلوگیری از قدرت‌یابی و نفوذ ایران در منطقه بوده‌است

 

قیمت فایل فقط 16,900 تومان

خرید

جایگاه انگلستان در سیاستگذاری اتحادیه اروپا در قبال ایران

 

کشور ‌ایران همواره از تجربه تلخی در مناسبات خود با انگلستان برخوردار بوده ‌است. شاید خیلی گزاف نباشد اگر گفته شود كه انگلستان طی سده‌های اخیر و بویژه در دوره تأسیس نظام جمهوری اسلامی ایران همواره یكی از قدرت‌های مؤثر در جلوگیری از قدرت‌یابی و نفوذ ایران در منطقه بوده‌است. صرف نظر از مباحث تاریخی و رقابت‌های روس و انگلیس در ایران در سده‌های گذشته، انگلستان اكنون، از یكسو عضو اتحادیه اروپایی است و از سوی دیگر متحد نزدیك قدرت هژمون باقی‌مانده از دوره جنگ سرد یعنی ایالات متحده است. این درحالی است كه هردو سوی آتلانتیك از مناسبات چندان باثباتی با ج.ا.ایران برخوردار نبوده و حتی گاه اهداف و منافعی را پیجویی نموده‌اند كه در تضاد آشكار با منافع ملی ایران بوده است. بررسی گذشته تاریخی مناسبات جمهوری اسلامی ایران با اتحادیه‌اروپایی و انگلستان در سه دهه گذشته بخوبی حاكی از نكات قابل توجهی از تأثیر و تأثر متقابل منافع بریتانیا و اتحادیه اروپا با یكدیگر و نیز تأثیر مهم منافع حیاتی ایالات متحدة امریكا در فرآیند تعامل این سه بازیگر با ج.ا.ایران است.

بریتانیا همزمان در سه حوزه اروپایی، انگلیسی – آمریكایی (انگلو- امریكن) و انگلیسی، روابط خارجی خود را با ج.ا.ایران  تنظیم می‌كند. باتوجه به تنشﻫﺎ و اختلافات موجود میان ایران و آمریكا در سه دهه گذشته و فقدان مناسبات دیپلماتیك رسمی میان این دوكشور و نیز اتحاد نزدیك ویا روابط ویژة امریكا و انگلیس، نقش و قدرت تأثیرگذاری حوزه انگلو- آمریكن بر سیاست خارجی بریتانیا نسبت به ایران از اهمیت وی‍ژهﺍی برخوردار می‌شود. از سوی دیگر، بریتانیا یکی از اعضای شاخص و برجسته اتحادیه اروپایی است كه در تنظیم مناسبات اتحادیه اروپا با ایران نقش بنیادینی را ایفا نموده است، كه گاه این نقش یادآور نقش سنتی این كشور در عصر زرین دیپلماسی در اواخر قرن نوزدهم بعنوان یك قدرت «موازنه دهنده» است. بریتانیا از معدود قدرتهای بزرگی است كه سیاست خارجی آن طی سالهای گذشته و حتی پس از جنگ سرد دچار تغییرات بنیادین و ساختاری نشده است هرچند كه تحولات جدی را شاهد بوده‌است.

روابط بریتانیا با ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهدی براین مدعاست كه سیاست خارجی بریتانیا از نوعی استمرار و تغییر برخوردار بوده‌است بگونه‌ای كه ویژگی اصلی آن را نوعی «دشمنی توأم با حفظ ارتباط رسمی» با ایران شكل‌داده است. انگلستان در زمان نخست وزیری جیمز كالاهان، دولت موقت انقلاب به نخست وزیری مرحوم بازرگان را پس از نزدیك به 10 روز به رسمیت شناخت، هر چند كه در دوره ده سالة نخست وزیری مارگارت تاچر این روابط هیچﮔﺎه از مطلوبیت خوبی برخوردار نبود.

پس از اعلام آتش بس توسط ایران در جنگ عراق با ایران روابط ایران و انگلیس نیز رو به بهبود گذاشت اما با انتشار كتاب آیات شیطانی نوشته سلمان رشدی در بهمن 1367 و فتوای حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر ارتداد و مهدورالدم بودن سلمان رشدی، تشنج بزرگی در روابط ایران و انگلیس به وجود آمد كه باعث قطع روابط كامل دو كشور شد. از سوی دیگر، تاچر نیز ایران را كشوری تروریست معرفی و سخنان رهبر انقلاب مبنی بر ابقای حكم سلمان رشدی را تقبیح نمود. درعین حال، پس از 1368 روابط دو كشور  به سمت تنش‌زدایی پیش رفت و به دنبال عذرخواهی رسمی مقامات انگلیسی و اعتراف آنها مبنی بر احترام به دین اسلام، شورای عالی امنیت ملی برقراری روابط سیاسی دو كشور را اعلام نمود. در سال 1371 روابط ایران و انگلستان هرچند با فراز و نشیبهایی ادامه یافت و همزمان با ریاست نوین انگلیس بر اتحادیه اروپا در 10 تیر 1371 بر حساسیت و اهمیت روابط بین دو كشور افزوده شد زیرا تحولات در روابط ایران و انگلیس می توانست بر روابط ایران و اتحادیه اروپا نیز تأثیرگذار باشد كه در نهایت از جمله مسائلی كه در این سالها بر روابط ایران و انگلستان سایه انداخته بود مسئله جزایر سه گانه، تروریسم، موضع سلمان رشدی و افزایش بنیه نظامی ایران بود.

در این میان، روابط اقتصادی ایران و انگلیس کمتر تابع روابط سیاسی دو طرف بوده است بگونه‌ای كه حدود 68 درصد صادرات ایران به انگلیس در 8 ماه اول 1987 (1366) مربوط به صادرات نفتی بوده است. حتی پس از قطع روابط ایران وانگلیس در 6/12/1368 نیز صادرات ایران به انگلستان افزایش پیدا کرد.

در سالهای 1380-1376 و به دنبال انتخابات می 1997 و سقوط حکومت 18 ساله محافظه کاران بر انگلیس وبه قدرت رسیدن تونی بلر از حزب كارگر تغییرات عمده ای در سیاست خارجی و داخلی انگلیس ایجاد شد. در عرصه سیاست خارجی دولت کارگری سبب دگرگونی در نگرش سنتی انگلیسی‌ها به جهان خارج و تلاش گسترده آنها جهت بهبود و ارتقای موقعیت آسیب دیده این کشور در سطح اروپا و جهان گردید. نزدیک ساختن دیدگاه‌ها و سیاست دو سوی اتلانتیک و یا آن­چیزی كه تونی بلر آن را «پل ارتباطی اروپا و امریكا» می‌نامید، سیاست اصولی انگلیس به ویژه در دوره ریاست این كشور بر اتحادیه اروپایی در نیمه اول سال 1998 بود که تجلی عینی آن در توافق سران آمریکا و اتحادیه اروپا درمورد عدم تسری قانون تحریم شرکتهای نفتی طرف قرارداد با ایران موسوم به ایلسا به شركت‌های اروپایی، قابل مشاهده است. در دوره ریاست انگلیس بر اتحادیه اروپا موضوعات حساس و جنجالی از جمله مذاكرات مربوط به روند صلح خاورمیانه، اتهام حمایت از تروریسم، اتهام نقض حقوق بشر، تلاش جهت دستیابی به جنگ افزارهای کشتار جمعی و بویژه مسئله سلمان رشدی در دستور کار روابط اروپا با جمهوری اسلامی ایران به عنوان سر فصل‌های موضوعات گفتگوی انتقادی قرار گرفت.

پس از برگزاری انتخابات دوم خرداد 1376 در ایران و مشارکت بالای مردم كه منجر به انتخاب سیدمحمدی خاتمی به ریاست جمهوری اسلامی ایران گردید، لندن تلاش‌هایی را برای بهبود روابط با ایران در پیش گرفت. نهایتاً با تفاهماتی كه بین ایران و انگلیس درخصوص قضیه سلمان رشدی بعمل آمد و سپس مذاكرات درخصوص بازگشت سفرای اروپایی فراخوانده شده از ایران بر اثر رأی دادگاه میكونوس در برلین، نقش مثبت انگلیس در بهبود روابط اروپا و ایران و بازگشت سفرای اروپایی به تهران موجب بهبودی نسبی روابط طرفین گشت

اما پس از حملات تروریستی 11 سپتامبر 2001 (1380) به شهرهای نیویورك و واشنگتن و در آستانه حمله آمریکا به افغانستان جک استراو، وزیر خارجه جدید انگلستان، برای جلب حمایت ایران از ائتلاف ضد تروریستم، از ایران دیدار نمود که پس از انقلاب اسلامی نخستین سفر چنین مقام بریتانیایی به ایران بود و حتی هنگامی که ایران در لیست محور شرارت  امریكا قرار گرفت وزیر خارجه انگلستان صریحاً خود را از موضع آمریکا مبرا دانست. با این وجود پس از سال تهاجم آمریکا به عراق در اوایل سال 1382 تنش جدیدی در روابط ایران و انگلستان ایجاد شد زیرا انگلستان یکی از شرکای آمریکا در حمله به عراق بود و با بروز مشکلاتی که در مسئله هسته ای با ایران پیش آمده بود از ساخت سلاح هسته ای توسط ایران ابراز نگرانی می‌کرد. در کل میتوان دوره اول چهار ساله ریاست جمهوری آقای خاتمی را سالهای بهبود روابط ایران و انگلیس ارزیابی نمود و همه اینها را ناشی از سیاست تنش زدایی وی تلقی کرد. اما در دوره دوم با توجه به طرح مسئله هسته ای ایران و تهاجم انگلیس به همراه آمریکا به عراق و افغانستان، ادامه این بهبود روابط با مشکلاتی مواجه شد که باعث شد در سالهای بعد سردی روابط بر دو کشور سایه افکند. در سال 1384  همزمان با برگزیده شدن آقای احمدی نژاد به ریاست جمهوری، تنش‌های جدید بین انگلستان و ایران بر سر مسئله هسته ای رخ داد که موجب سردی روابط و کاهش پیوند با انگلستان شد واین وضعیت كماكان ادامه دارد.

در پی این وضعیت، قدرتهای غربی با نقش­آفرینی تاثیرگذار ایالات ­متحده و بریتانیا درصدد برآمدند تا انواع فشارهای بین­المللی را با محوریت شورای امنیت بر ج.ا.ایران اعمال نمایند. دستاوردهای چنین کوشش­هایی را بیش از همه در تصویب چهار قطعنامه از سوی شورای امنیت که تحریم­های شدیدی علیه نهادها و مقامات مرتبط با برنامه هسته­ای ایران وضع نموده بود ﻣﻰتوان مشاهده کرد. قطع نظر از پیامدهای محدودکننده قطعنامه­های موردنظر که خود به خود روابط ایران و بریتانیا را دچار تنگنا ساخته است نقش تعیین کننده­ی بریتانیا در تصویب آنها نیز بیش از پیش روابط دو دولت را به سوی سردی و تیرگی سوق داده و پیوندهای اقتصادی و بازرگانی فیمابین را دستخوش کاهش نموده است

بنابراین، بررسی تحولات و رویدادهای مهمی كه در سه دهه گذشته در روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپایی و نیز در روابط خارجی‌ ایران با انگلستان و امریكا نشانگر پیچیدگی‌هایی است كه تلاش برای درك فرآیند تأثیر متقابل منافع این سه بازیگر را بیش از پیش ضروری می‌سازد. در توضیح این مطلب باید افزود كه از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357 و وقوع جنگ تحمیلی عراق با ایران نوع رویكرد و سیاست خارجی انگلیس با نظام برآمده از انقلاب اسلامی مردم ایران از ماهیتی خصمانه برخوردار بوده است كه كمتر حاكی از تمایل و علاقمندی به همكاری و حتی پذیرش موقعیت منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران بوده است. نوع برخورد بریتانیا و اتحادیه اروپایی در رخدادهای سالهای‌اخیر این موضوع را از زوایای مختلف مورد تأیید قرار می دهد. در همان حال، باید اذعان نمود كه بریتانیا و اتحادیه در شرایط زمانی متفاوت برای برقراری روابط نزدیك با ج.ا.ایران تلاش‌هایی انجام داده اند هرچند كه خیلی موفقیت آمیز نبوده‌است. از كنفرانس گوادالوپ در آخرین روزهای رژیم شاه در سال 1356 (1978) گرفته تا پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن 1357 و استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران و سپس حمایت از صدام حسین در جنگ با ایران، ماجرای اخراج دانشجویان ایرانی از انگلیس، مسئله كتاب آیات شیطانی نوشته سلمان رشدی، رأی دادگاه میكونوس، برنامه‌های هسته‌ای ایران، حقوق بشر، سازمان مجاهدین خلق (منافقین) و تحریم‌های جدید اتحادیه اروپایی علیه ایران، نوعی از خصومت در برخورد با ج.ا.ایران مشاهده می شود كه در الگوی رفتاری بریتانیا و اتحادیه نسبت به ج.ا.ایران، با تفاوت‌های اندك و ظاهری، مشترك است. درعین حال، روشن است كه اتحادیه اروپا متشكل از 27 كشور با منافع و اهداف ملی متفاوت است كه انگلستان یكی از اعضای آن بشمار می‌رود. اتحادیه در عین حال كه سازمانی منطقه‌ای بشمار می‌رود، به لحاظ ارزشی در مجموعه جهان غرب قرار می گیرد كه ایالات متحده نیز جزو آن است. این اتحادیه از مناسبات و پیوستگی دیرینه‌ای با ایالات متحده برخوردار است كه دست كم در دوره پس از جنگ جهانی دوم تا پایان جنگ سرد شاهد اتحاد مشتركی در برابر اتحاد شوروی بوده اند و درواقع، چتر امنیتی امریكا بر سر اتحادیه قرار داشت. این درحالی است كه، ایالات متحده از مناسبات خصمانه‌ای با جمهوری اسلامی ایران برخوردار بوده كه گاه تا آستانه رویارویی نظامی نیز پیش رفته است.

روابط ویژة انگلیس و امریكا یكی دیگر از متغیرهای مهم تأثیرگذار بر سیاست خارجی انگلستان نسبت به ج.ا.ایران بشمار می رود. روابط ویژه، اگرچه اصطلاحی است كه بیشتر سیاستمداران انگلیسی از آن استفاده ﻣﻰكنند، اما بطوركلی به پیوندهای تاریخی، سیاسی، فرهنگی و زبانی، جغرافیایی، نظامی و امنیتی، اقتصادی و تجاری و نیز روابط شخصی رهبران دوكشور اشاره دارد. این روابط نیز از یکسو بدلیل روابط سنتی و دیرینه احزاب چپ و راست دو کشور و ازسوی دیگر بدلیل پیوندها و تعهدات متقابل دولتهای امریکا و انگلیس که منجر به نوع خاصی از روابط استراتژیك میان دو کشور شده است، محدودیت های خاصی را بر سیاست خارجی انگلیس در قبال ایران وارد می‌سازد. برای مثال، در دوره حضور تونی بلر و جرج بوش بویژه پس از  11 سپتامبر 2001 روابط امریكا و انگلیس وارد مرحله ای شد كه از آن به «اتحاد شانه به شانه» یاد می شود. اما به لحاظ سنتی هرگاه  احزاب دموکرات و کارگر در دوسوی آتلانتیک روی کار بوده اند بایکدیگر همکاری نزدیک‌تری داشته اند و برعکس هر وقت دو حزب جمهوریخواه و محافظه کار برسرکار بوده اند روابط دو کشور از زاویه دیگری بهم نزدیک شده است. این نوع خاص از روابط با توجه به برتری و نفوذ فزاینده ایالات متحده امریکا در صحنه بین المللی باعث شده است تا رهبران احزاب انگلیسی پس از جنگ جهانی دوم منافع ملی بریتانیا را بگونه ای تعریف نمایند که در پیروی از سیاست های واشنگتن قابل تأمین باشد. از این گذشته قراردادها و تعهدات دوکشور در قبال یکدیگر از جمله در مورد جنگ با تروریسم از جمله مسائلی است که دولت انگلیس را بیش از پیش به امریکا وابسته می سازد.  درکنار این وضعیت روابط خصمانه ایران با امریکا و روابط نه چندان دوستانه ایران و انگلیس را نیز باید افزود که باعث می شود قدرت تأثیرگذاری امریکا بر خط مشی انگلیس در قبال ایران افزایش یابد. در این رابطه، خانم «روزماری هالیس» متخصص برجسته امور خاورمیانه و ایران در مؤسسه سلطنتی روابط بین الملل انگلیس موسوم به «چاتم هاوس» اظهار نظر جالب و عمیقی دارد كه مﻣﻰگوید:«اگر واشنگتن تصمیم به حمله نظامی به ایران بگیرد، حتی اگر بریتانیا به آن کمک ننماید آن را محکوم نیز نخواهد کرد.»[1]  بنابراین، نمی توان تصور نمود كه متغیر امریكا در سیاست خارجی انگلیس نسبت به ایران بی تأثیر باشد. رد پای تأثیرگذاری این نقش را می‌توان در تحولات مهم چند دهه اخیر در مناسبات ایران با انگلیس و نیز با اتحادیه اروپایی شاهد بود كه به چندمورد از آنها اشاره می شود.

موضوع حقوق بشر و گفتگوهای اتحادیه اروپایی با ایران را شاید بشود از این زاویه مورد برررسی قرار دارد كه در آن نقش رهبری اتحادیه و پیروی انگلستان برجسته‌تر بود. به نظر می رسد كه از گفتگوهای حقوق بشری ایران و اروپا از گفتگوهای انتقادی تا گفتگوهای سازنده همگی با رهبری اتحادیه صورت می‌گرفت كه كشورهای اصلی اتحادیه از جمله فرانسه، آلمان و بریتانیا و حتی كشورهای شمال اروپا كه دارای مواضع سنتی در حمایت از حقوق بشر بودند، نقش اساسی ایفا كردند. در جریان این تعاملات و گفتگوهاكه نزدیك به چهاردور آن برگزار شد، هرچند موفقیت چندانی برای تفاهم میان ایران و اتحادیه در پی نداشت، اما گفتگوهای بسیار مهم و جدی میان دوطرف برگزار شد.

در همین حال، متغیر مناسبات ایران و اتحادیه نوعاً از عوامل مهم دیگر تأثیرگذار بر نوع رویكرد این اتحادیه نسبت به ایران در سالهای اخیر بوده است. هرچند كه اتحادیه اروپا و ایران به علت قرار گرفتن در دو حوزه ارزشی متفاوت، فاقد مبانی لازم برای برقرار نوعی رابطه یا اتحاد استراتژیک هستند، اما جایگاه اتحادیه در نظام بینﺍلملل و همچنین نقش و جایگاه منطقهﺍی و راهبردی جمهوری اسلامی ایران، ضرورتاً تضادها و همسویی‌هایی را در منافع دو طرف ایجاد می‌كند كه در این میان نقش دولت‌های انگلیس و امریكا در تعیین سمت و سوی سیاست خارجی اتحادیه نسبت به ج.ا.ایران غیرقابل انكار است. در حال حاضر اتحادیه اروپایی فاقد هرگونه روابط قراردادی و همکاری مهم مالی با ایران است ولی ایران به لحاظ منطقهﺍی برای اتحادیه اروپایی از اهمیت فراوانی برخوردار است. از آنجا که اتحادیه اروپا علاقمند به معرفی خود به عنوان یک بازیگر عمده در تحولات منطقهﺍی است و به دنبال آن است تا جایگاه خود را در بین کشورهای منطقه به عنوان یک همسایه قدرتمند تقویت کند. در شرایط کنونی در پی روند تحولات خاورمیانه، اتحادیه از طریق یارگیری در بین کشورهای ذینفوذ منطقه در راستای تقویت موضع خود در روند تحولات منطقهﺍی است که در این میان جمهوری اسلامی ایران از جایگاه برجستهﺍی برخوردار ﻣﻰشود. از سوی دیگر، ایران دروازه ورود به بازار  300 میلیون نفری کشورهای مستقل مشترکﺍلمنافع و مسیر دسترسی کشورهای آسیای میانه به آبهای آزاد جهان است. ایران دارای امتنﺗﺮین، سهلﺗﺮین و اقتصادیﺗﺮین مسیر انتقال انرژی آسیای میانه به سوی بازارهای مصرف اروپاست، لذا موقعیت ژئواستراتژیک ایران در منطقه هیچﮔﺎه برای اروپایی‌ها پوشیده نبوده‌است.

بدیهی است كه اتحادیه نیز برای ج.ا.ایران هم بعنوان یك شریك اقتصادی و هم بعنوان یك رقیب سیاسی در عرصه‌های منطقه‌ای و بین المللی مطرح بوده و می‌باشد. کشورهای عضو اتحادیه اروپا  در بین کشورهای ثروتمند، صنعتی و پیشرفته جهان قرار دارند كه طی سه دهه گذشته بخشی مهمی از مبادلات تجاری ایران با كشورهای عضو این اتحادیه بویژه فرانسه و آلمان صورت می‌گرفت. فرانسه، انگلستان، آلمان و ایتالیا عضو گروه 8 بوده و در این میان، فرانسه و انگلستان از اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحدند. کشورهای اتحادیه اروپا در سازمانﻫﺎی اقتصادی – پولی بینﺍلمللی نظیر صندوق بینﺍلمللی پول، بانک جهانی، و سازمان تجارت جهانی و سازمان همکاری اقتصادی و توسعه حضور و نفوذ دارند و لذا از توان صنعتی بالایی برخوردار هستند. انتقال تکنولوژی با توجه به توان مشارکت مالی و اعتباری آن در برنامهﻫﺎی عمرانی و بازسازی جمهوری اسلامی ایران حائز اهمیت بسیاری است. اتحادیه به عنوان یک مجموعه یکپارچه که در برگیرنده 27 کشور مستقل  است، جایگاه مهمی در سیاست خارجی جمهوری‌اسلامی ایران دارد.

درحالی كه، رویکرد و سیاست خارجی اتحادیه اروپا نسبت به جمهوری اسلامی ایران از اهمیت شایانی برخوردار است، انگلیس نیز یكی از سه رهبر اصلی این اتحادیه در كنار آلمان و فرانسه بشمار می رود. روابط سیاسی ایران و اتحادیه اروپا پس از انقلاب فراز و نشیب زیادی را پشت سر گذارده است. از روزهای جنگ تا لحظات خاكستری فراخواندن سفرا طی حوادث دادگاه میكونوس و مسأله سلمان رشدی و در نهایت بازگشت به شرایط كم و بیش عادی در روابط و گفت وگوهای سازنده از حركت‌های مهم اتحادیه در برابر ایران بوده است. در این میان نقش انگلستان در سیاستگذاری اتحادیه نسبت به ایران از اهمیت شایانی برخوردار است زیرا انگلستان از دیرباز نقش بسیار مهمی را در معادلات بینﺍلمللی ایفا کرده است. این کشور سالهای مدیدی تحت عنوان امپراطوری بریتانیا به عنوان یکی از قدرتهای استعماری جهان شناخته می‌شد.

در کل ﻣﻰتوان گفت، سیاست خارجی اتحادیه اروپا نسبت به ج.ا.ایران به دلیل تأثیرگذاری متغیرهای سیاسی متفاوت، طی سه دهه گذشته همواره با فراز و نشیب‌هایی مواجه بوده است كه پیچیدگی آن را تشدید نموده‌است. علت اصلی این امر را باید نتیجه تأثیرگذاری متقابل چند عامل و متغیر مهم دانست: روندهای سیاسی داخلی و هویت و منافع تاریخی انگلیس؛ فرصت‌ها و مزیت‌های ج.ا.ایران برای اتحادیه اروپا؛ سیاست خصمانه امریکا نسبت به ایران و تأثیر آن بر روابط اروپا با ایران؛ و نقش انگلستان در ارتباط میان دوسوی آتلانتیك (اروپای بدنبال روابط با ایران و ایالات متحده بدنبال انزوای سیاسی ایران). روشن است كه در عمل، تركیب آثار این متغیرها بر پیچیدگی درك و دریافت عینی نقش انگلستان در سیاست اتحادیه اروپا نسبت به ایران می‌افزاید.

درمجموع، پارادایم پیچیدة روابط ایران و اتحادیه بی تأثیر از نقش و جایگاه برجسته انگلستان نبوده و نیست. اما این نقش انگلستان در سیاستگذاری اتحادیه اروپا در قبال ایران را چگونه می توان به بهترین شكلی تبیین و الگوپردازی نمود؟ این پرسشی است كه فراروی این پژوهش قرار دارد.

«فهرست مطالب»

فصل اول:کلیات تحقیق.. 4

1.                         بیان مسئله: 5

2.                                    علل انتخاب موضوع: 14

3.                                    بررسی متون موجود: 14

4.                          سوال اصلی: 16

5.                          فر ضیه اصلی: 17

6.                          تعریف مفاهیم: 17

7.                                    عملیاتی کردن مفاهیم: 18

8.                          روش تحقیق: 18

9.                               سازماندهی تحقیق: 19

فصل دوم :روابط جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپایی.. 20

مقدمه: 21

گفتار اول: دیدگاه‎های  حاکم بر ایران در مورد روابط با اروپا: 23

روابط اقتصادی – تجاری جمهوری اسلامی ایران با اتحادیه اروپایی.. 26

الف - اهداف ایران از روابط اقتصادی با اتحادیه اروپایی.. 26

ب- اهداف اقتصادی اتحادیه اروپایی از رابطه با ایران. 28

پ - روابط تجاری ایران با اتحادیه اروپایی.. 29

گفتار دوم: موانع و چالش های فراروی همكاری.. 31

موانع همكاری های سیاسی ایران و اتحادیه اروپایی.. 31

گفتار سوم: ارزیابی و تحلیل تاریخی روابط اتحادیه اروپا و جمهوری اسلامی ایران. 35

دوره نخست: از 1979 (پیروزی انقلاب اسلامی) تا 1989. 37

دوره دوم: از سال 1989 تا 1997. 39

دوره سوم: از سال 1997 تا 2003. 41

دوره چهارم: از 2003 تاکنون. 42

گفتار چهارم: برنامه هستهﺍی ایران و اتحادیه اروپا 46

الف- دیدگاه اتحادیه اروپا به برنامه هستهای ایران. 46

ب-دیپلماسی فعال و تقابلی ایران در موضوع هستهﺍی.. 48

تاثیر موضوع هولوکاست در رابطه با اتحادیه اروپایی.. 58

جمع بندی: 59

فصل سوم:روابط انگلستان با ایران و اتحادیه اروپا 63

مقدمه: 64

گفتار اول: تاریخچه روابط ایران و انگلیس: 67

الف: روابط ایران وانگلیس قبل از حادثه 11 سپتامبر. 67

ب-روابط ایران و انگلستان پس از حادثه یازدهم سپتامبر. 82

گفتار دوم: روابط اقتصادی.. 84

الف- تاریخچه روابط اقتصادی.. 84

ب- نگاه آماری به روابط ایران و انگلستان. 85

گفتار سوم: روابط انگلستان و اتحادیه اروپا 88

روند عضویت انگلستان در اتحادیه اروپایی: 88

الف- روند پیوستن انگلستان از آغاز جنگ سرد تا فروپاشی نظام دو قطبی: 88

ب-از پایان جنگ سرد تا سند قانون اساسی اروپا: 91

گفتار چهارم: روابط ویژه آمریکا و انگلیس... 94

جمع بندی کلی: 97

فصل چهارم:جایگاه انگلستان در سیاست گذاری اتحادیه اروپا در قبال جمهوری اسلامی ایران  100

مقدمه: 101

گفتار اول: پیوندهای سه جانبه امریكا و انگلیس و اتحادیه  اروپا 102

گفتار دوم: تعامل سه جانبه و آثار عینی آن بر سیاست اتحادیه نسبت به ایران. 109

گفتار سوم: موارد تأثیر گذاری انگلستان بر سیاستگذاری اتحادیه در قبال ایران. 114

الف- جنگ عراق با ایران. 114

ب- ماجرای سلمان رشدی: 115

پ- گفتگوهای دوره‌ای ایران با اروپا: 115

ت- برنامه‌هسته‌ای ایران: 116

ث- مجاهدین خلق (منافقین.. 119

گفتار چهارم: دور جدید تحریم‌های امریكا و جهت گیری اتحادیه. 121

جمع بندی کلی: 123

نتیجه گیری: 124

فهرست منابع. 128

«منابع فارسی». 128

English Sources: 131

قیمت فایل فقط 16,900 تومان

خرید

 



:: موضوعات مرتبط: علوم اجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: جایگاه انگلستان در سیاستگذاری اتحادیه اروپا در قبال ایران , انگلستان , سیاستگذاری , اتحادیه اروپا , ایران ,سیاست , برنامه هسته ای ایران , روابط اقتصادی , مقاله , پژوهش , تحقیق , پروژه , دانلود مقاله , دانلود پژوهش , دانلود تحقیق , دانلود پروژه ,
:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا قیاسی

 

دعانویسیدسته: علوم اجتماعی 
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 160 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 177 

دعا از گذشته تا کنون تأثیر بسیار زیادی بر فرهنگ و روش زندگی مردم گذاشته است وهمیشه از ارکان مهم زندگی مردم بوده است که به صورت فایل ورد و قابل ویرایش و دارای 177 صفحه می باشد

 

قیمت فایل فقط 14,500 تومان

خرید

دعانویسی


    دعا از گذشته تا کنون تأثیر بسیار زیادی بر فرهنگ و روش زندگی مردم گذاشته است وهمیشه از ارکان مهم زندگی مردم بوده است . هر چه به عقب بر می گردیم دعا ، دعا نویسی ، جادو و امثالهم در فرهنگ و آیین ها پررنگ تر دیده می شود .

    دعا در زندگی روزمره ی مردم  نقش داشته و دارد ، مواردی از قبیل بیماری ، کشاورزی ، عزا ، عروسی ، تولد نوزاد ، مراسم مختلفی که در هر منطقه وجود دارد ، ولی نکته قابل توجه این است که در گذشته جزو ارکان زندگی بوده است ولی امروزه استفاده از دعا کمرنگ تر شده است .


 فهرست مطالب


بیان مسأله :  ۱

روش تحقیق :  ۲

مشکلات تحقیق :  ۲

جادوگری و پیدایش آن :  ۳

جادو و تعریف آن :  ۱۳

سحر و جادوگری درلغت :  ۲۳

سحر  در اصطلاح :  ۲۴

واژه های  مترادف با سحر :  ۲۴

کهانت :  ۲۵

طلسمات:  ۲۵

شعبده :  ۲۶

عزایم :  ۲۷

انواع سحر :  ۲۷

نوع اول : سحر کلدانیان :  ۲۷

نوع دوم : سحر اصحاب اوهام و نفوس قویه :  ۲۸

نوع سوم : سحر استعانت به ارواح ارضیه :  ۲۸

نوع چهارم : سحر تخیلات ، چشم بندی وشعبده :  ۲۹

نوع پنجم :    سحر اعمال عجیبی که ظاهر می شود و حاصل ترکیب آلات مرکبه ی هندسی می باشد :  ۲۹

نوع ششم : سحر کمک گرفتن از خواص ادویه :  ۲۹

نوع هفتم : سحر جلب قلوب به سوی خویش :  ۳۰

نوع هشتم : سحر نمامی و سخن چینی :  ۳۰

دعاهای برای باطل کردن سحر و دفع چشم زخم :  ۳۰

انواع جادو :  ۳۳

جادوی لفظی :  ۳۴

جادوی عملی :  ۳۵

جادوی تقلیدی و تهدیدی :  ۴۲

جادو میان بدویان :  ۴۶

جادوگری در کتابهای مقدس :  ۵۳

رابطه ی دین و جادوو دعا :  ۵۷

دیدگاه تکاملی درباره ی دین و جادو :  ۵۹

دیدگاه جامعه شناسی در مورد دین وجادو :  ۶۲

جادوگری در ایران :  ۶۵

طلسم :  ۶۷

تعویذ :  ۶۹

حرز:  ۷۴

عزایم :  ۷۴

مقایسه ی تعویذ و طلسم :  ۷۵

تقسیم بندی انواع طلسم :  ۸۰

عناصر طبیعی :  ۸۱

اعضای بدن حیوانات :  ۸۶

اعضای بدن انسان :  ۸۸

گیاه :  ۹۰

سنگ :  ۹۴

طلسم های ساخت دست بشر :  ۹۸

نقش :  ۹۹

حروف :  ۱۰۱

حروف ابجد :  ۱۰۲

نقش و حروف :  ۱۰۷

۱ــ تکسیر  ۱۰۷

۲ــ موکلین  ۱۱۰

۳ــ ساعت  ۱۱۱

۴ــ ساحت  ۱۱۲

۵ــ نقش  ۱۱۳

۶ــ لوح  ۱۱۳

۷ــ عملیات  ۱۱۴

انواع خطوط و الفاظ :  ۱۱۸

ذکر :  ۱۲۰

اشیاء شخصی :  ۱۲۲

تقسیم بندی از نظر عملیات :  ۱۲۴

جنس مواد به کار رفته در طلسم ها :  ۱۲۵

تقسیم بندی از نظر اوقات استفاده :  ۱۲۶

تقسیم بندی از نظر موارد استفاده :  ۱۲۸

دعا :  ۱۲۹

شرایط دعا :  ۱۳۲

دعاهای مختلف و کاربرد آنها :  ۱۳۴

۱٫سوره ی فاتحه الکتاب :  ۱۳۴

۲٫ آفرینگان ، اشم وهو ، یثا اهو و ئیریو :  ۱۳۵

صیدور :  ۱۴۲

دعا  و دعا نویسی دربین مردم  زمان ما :  ۱۴۴

مواردی از اعتقادات مردم :  ۱۵۵

تصویری از نمونه های ادعیه مورد استفاده دعا نویسان :  ۱۵۹

نتیجه :  ۱۶۲

لغات و اصطلاحات :  ۱۶۵

عوذه :  ۱۶۵

عزایم :  ۱۶۵

سحر :  ۱۶۵

طلسم ( هیمیا ):  ۱۶۹

معنای کهانت و کاهن :  ۱۷۰

معنای دعوت کواکب :  ۱۷۰

معنا و تعریف شعبده ( ریمیا ) :  ۱۷۱

تعریف قیافه :  ۱۷۱

معنای رمل و تعریف آن :  ۱۷۲

معنا و تعریف جفر :  ۱۷۲

معنا و تعریف اسطرلاب :  ۱۷۳

تعریف سیمیا :  ۱۷۴

معنا و تعریف تسخیر ( لیمیا ) :  ۱۷۵

منابع و مآخذ:  ۱۷۶

منابع و مآخذ:

قرآن کریم

کتاب مقدس

جادوگری ، هانس هولز ، ترجمه ضیاءالدین طباطبایی .

تاریخ جادوگری ، ایرج گلسرخی .

اساطیر آفریقا ، جئوفری پاریندر ، ترجمه باجلان فرخی .

مشرق زمین ، گهواره ی تمدن ، ویل دورانت ، مترجمان احمد آرام ، امیر حسین آریان پور .

توتم وتابو ، زیگموند فروید ، ترجمه دکتر ایرج پورباقر .

غلامحسین مصاحب ، دایرة المعارف فارسی .

علی اکبر دهخدا ، لغت نامه .

محمد حسین خلف تبریزی ، برهان قاطع .

حسین ادیبی ، زمینه ی انسانشناسی .

یوسف فضایی ، گونه های سحر و جادوی اولیه در میان بشر ابتدایی .

یوسف فضایی ،  جادوی عملی و مسری ابتدایی .

هاشم رضی ، مردم شناسی جوامع ابتدایی .

حسین ادیبی ، زمینه ی انسانشناسی .

غلامحسین عمید ، فرهنگ عمید .

دایرة المعارف آمریکانا .

دهخدا نراقی ، کتاب الخزائن ، ترجمه حسن زاده آملی و علی اکبر غفاری .

کهن ، گنجینه ای از تلمود ، ترجمه امیر فریدون گرگانی .

میر چا الیاده ، آیین ها و نمادهای آشنا سازی .

ژان و گربران ، شوالیه ، فرهنگ نمادها ، ترجمه سودابه فضایلی .

صادق هدایت ، نیرنگستان .

مهرداد ، بند هش .

مونیک و دوبوکور ، رمزهای زنده جان ، ترجمه جلال ستاری .

رحیم عفیفی ، اساطیر و فرهنگ ایران در نوشته های پهلوی .

توماس دانتزیگ ، عدد ، زبان علم ، ترجمه عباس گرمان .

سید علی میر عمادی ، حروف و اصوات مقدس.

احمد نراقی ، کتاب الخزائن ، ترجمه حسن زاده آملی و علی اکبر غفاری .

محمد زکریا رازی ، کتاب الاسرار ، ترجمه حسنعلی شیبانی .

بختورتاش ، نشان راز آمیز بودن .

ژان پیر با یا ر، رمز پردازی آتش .

ژیران ، اساطیر آشور و بابل ، ترجمه اسماعیل پور.

حبیب افشاری ارومیه ای نجفی ، کنوزالاسرار الخفیه فی علوم الغریبه .

مهرداد بهار ، پژوهشی در اساطیر ایران .

کتایون مزدا پور ، شایست و ناشایست .

مهشید میر فخرایی ، روایت پهلوی .

الکلینی رازی ، جعفر محمد بن یعقوب اسحاق ، اصول  کافی ، ترجمه حاج سید هاشم رسولی .

روح الامینی گرد شهر با چراغ .

تقسیم بندی انواع طلسم :

    دسته بندی طلسم و تعویذ ما را در شناختن آنها یاری می کند . به همین منظور چند دسته بندی به شکل های زیر صورت گرفته است . مشخصاً این تقسیم بندی ها کامل نمی باشند و فقط در حد مطالعات این پایان نامه تنظیم شده اند .

    اولی تقسیم بندی بر این پایه قرار گرفته است که طلسم و تعویذ به شکل عناصر طبیعی به کار می رود و یا ساخته ی دست بشر است . عناصر طبیعی شامل عضوی از بدن ، سنگ وگیاه می گردد . عضو بدن خود به دوگروه انسانی و حیوانی تقسیم می گردد ، اعضای حیوانات چشم ، دم ، استخوان ( دندان )، پنجه و پوست بیشترین کاربرد را نشان دادند .

    طلسم های ساخته ی دست بشر به  ۴ شکل دیده شده اند : نقش،

حروف ، نقش و حروف ، که معمولاً برروی ورقه های نازکی از مس ، نقره ویا کاغذ نوشته می شوند . لوازم شخص مقدسین و قهرمانان آخرین شکل این شاخه است .

    تقسیم بندی دیگری می توان از روی بومی و یا غیر بومی بودن طلسم ها انجام داد . معمولاً طلسم و تعویذ در ارتباطات انسانی و روابط بین جوامع مانند بازرگانی ، جنگ ، ازدواج بین الملل منتقل می شوند و معمولاً هر گروهی که طلسم و تعویذ ی را می پذیرد آن را با اعتقادات بومی خود همگن می سازد .

    طبقه بندی دیگری از نظر تئوری به وجود آمدن طلسم و تعویذ را می توان در نظرگرفت . عده ای از طلسم ها فقط از زیر ساخت اسطوره ای برخوردار هستند . بدین معنی که اسطوره ها و افسانه های محلی در آنها تجلی پیدا کرده اند ؛ حال آنکه در مقابل بخش دیگر با پشتوانه و نگرش علمی و مذهبی وجود یافته اند .

    مواد به کار رفته در ساختار طلسم و تعویذ می تواند بنای تقسیم بندی دیگری قرار بگیرد که به خاک ، چوب ( کاغذ ) ، آبگینه ، پارچه، فلز ، سنگ و در مواردی پر ، می توان اشاره کرد .

    عملیات در استفاده از طلسم ها و تعویذ بر ۴ گونه است : آبی، بادی،  خاکی و آتشین  که می تواند مبنای تقسیم بندی دیگری قرار بگیرد .

عناصر طبیعی :

     هنگامیکه افسانه ها به پدیده های طبیعی مانند خورشید می پردازند. افسانه ها  به واقعیتی نسبت داده می شوند که دیگر آنچنان که انسان جدید امروزی  آن را می شناسد ، طبیعی نیست . طبیعت در همان حال طبیعت فوق طبیعت است . یعنی مظهر نیروهای مقدس و صورت و شکل واقعیات برترین است . این امور قدسی وواقعیت های مذهبی به شکل های متفاوتی در طی دوران تجلی پیدا کرده اند . آنی میسیم ، توتمیسم  ، تابو ، آئین ، رمز ، اسطوره ، دیو ، خدا را می توان در این زمره بر شمرد .  در واقع می توان گفت با توده ای چند شکلی و حتی گاه درهم وآشفته از اشارات واعتقادات و نظریات که شاید پدیده های مذهبی از ترکیب آنها شکل گرفتند ، روبه رو هستیم [۱] .

شاید انسان اولیه برای در امان بودن از این نیروها ی مرموز و یا در اختیار گرفتن این امور به برقرار نمودن ارتباط از طریق آیین ها و تشریفات خاص ، متوسل شده باشند . این نیرو در جوامع مختلف به نامهای گوناگون خوانده می شوند . بومیان ملانزی و پولینزی آن را مانا می نامند ، سرخپوستان آلگونگوین  به آن مانی تو می گویند و سرخپوستان دشتهای بزرگ آن را واکان می نامند . برخی از مردم پولینزی ، مانند تاهیتی معتقدند که اقتدار رئیس قبیله بهره ی عظیمی است که او از مانا دارد .  درست همچنان که مردم برخی از جوامع متمدن قدیم ، رهبران و پادشاهان خود را دارای فره یعنی موهبت آسمانی می دانستند و برای آنان حقوق الهی قائل می شدند[۲] .

    اعتقاد به مانا به عنوان نیروی فوق توانایی فرد ، مؤثر در اشیاء و امور و صورت دهنده ی کارهای خارق العاده ، رفته رفته تغییر شکل می دهند . به صورت آنی میسم جان گرایی یا همزاد گرایی ظاهر می گردد .

    سر ادواردتایلر ، آنی میسم را چنین تعریف می کند :

جان گرایی اعتقاد به وجود جان در اشیاء است . او منشاء جان گرایی را در پدیده های خواب و مرگ یافت .خوابها شکلهای خیالی و تجارب غیر واقعی هستند و اینکه شخص خواب می بیند یک حقیقت تجربی است .  در خوابها قدرت دخل و تصرف در واقعیت وجوددارد و کارهای غیر عادی انجام می شود . محدودیت های زمان و مکان مانع از خواب دیدن نیستند . دوگانگی میان حوادث خوابها و دنیای واقعی انسان ابتدایی را به فکر وجود روح و بدن به معنای کالبد هدایت کرده است .

   روح معنایی عالمگیر است و نطفه جان گرایی را در برداشت . روح نیروی حیات است که بودن و نبودن آن در بدن مساوی با زنده بودن یا نبودن است . تایلر انتساب ارواح به اشیاء و گیاهان را موجب پرستش طبیعت میداند . از این جا است که توتم پرستی به وجود آمد و پرستش جانوران و گیاهان به عنوان نیای افسانه ای قبیله ها به وجود آمده است[۳].

    پرستش اشیاء را به طور کلی توتم پرستی نامیده اند . این توتم،  معمولاً حیوان و شاید به صورت گیاه باشند . توتم که رنگ  دینی داشته است برای متهم ساختن افراد قبیله با یکدیگر عامل مؤثری بوده است . همچنین می پنداشتندکه به وسیله ی توتم با یکدیگر ارتباط دارند و یا همه از آن به وجود آمده اند . توتم که عنوان شعار و رمزی داشته ، علامت مفیدی برای خویشاوندی ملت های اولیه بوده است و پس از آن رفته رفته از جنبه دینی خود خارج شده و عنوان علامت خوشبختی یا نظر قربانی پیداکرده است وگاهی همچون شیر و عقاب دارد علامت پرچم های پاره ای از دولتها گشته است  و یا مانندگوزن علامت جمعیت های برادر شده است . غالب اوقات توتم از محرمات محسوب می شد و کسی حق دست زدن و خوردن آن را نداشت مگر اینکه خوردن آن نوعی از مناسک دینی باشد [۴]. در فرهنگ نمادها آورده شده است که توتم ، اصطلاحی آلگونگین است . معنی اصلی آن نگهبان شخصی یا قدرت دیده بانی یک نفر از زاویه فردی است . توتم اغلب در وسایل طبی آن شخص  ( کیسه ی ادویه و اشیای جادویی ) یا برروی لباس ها و اشیاء شخصی به شکل تک چهره یا نماد نقش می شود . توتم سر منشاء محرمات و تابو بوده است [۵].

    در کتاب زمینه ی انسانشناسی به توضیح دقیق تری از توتم بر می خوریم ، واژه ی توتم از کلمه یojibwa  مشتق شده است . این کلمه متعلق به زبانی است که مردم قبیله آلگونگین  ، در آمریکای شمالی بدان تکلم  می کنند . واژه ی توتم به صورتهای دیگر مانند tatam  یا  dodaim  نیز به کاررفته است . به نظر ماکس مولر ، اصل واژه باید otem   بوده باشد .

    از بررسی تعاریف گوناگون توتم ، می توان دریافت که گیاه ، حیوان یا چیزی است که به عنوان نشانه یک گروه اجتماعی را از سایر گروههای انسانی متمایز و جدا می کند ، توتم دنیای افسانه ای اعضای گروه شمرده می شود . توتم برای اعضای قبیله ی مقدس و مورد احترام است . کشتن و خوردن و آزار رساندن به آن تابو شمرده می شود . افراد گروه نه تنها حق خوردن توتم را ندارند بلکه اشیاء منسوب به توتم برای آنها ممنوع شمرده می شود، توتم نماد گروهی است و در باور افراد توتم حامی اعضا است و تمامی خطرات را دور می کند . اعضای یک گروه که دارای توتم مشترک هستند ، نمی توانند با هم ازدواج کنند . آنها باید با گروهی دیگر که توتم دیگری ازدواج کنند [۶] .

    ادوارد تایلر معتقد است که منشاء دین های اولیه را باید در زمینه ی توتمیسم جستجو کرد . فریزر نیز در تمام  جوامع انسانی تابو را در نظامی زود باور می بیند که تبدیل به مذهب می شود . آداب این مذهب ظاهراً به گونه ای خودجوش از فرضیه ای در ارتباط با ارواح فراهم آمده است و شعایر آن از روی دلبستگی و یا عدم دلبستگی ، علاقه یا کراهت طبقات مختلف روح ، نسبت به این یا آن روح تأیین می شود . اما در ورای ارواح انسانها و حیوانات به عنوان تابو ، مفهوم خدای بانویی مقتدر رشد می کند . اهمین این مفهوم بی وقفه بیشتر می شود و باعث می شود بررسی تابو ها هر چه بیشتر به صورت وسیله ای برای تطابق خود ما با آنها در آید .

    در واقع تابو نقش یک مجزا کننده را بر عهده دارد و موظف است نیروی روحی افرادی که آن را در تصاحب دارند مراعات کند تا این افراد نه رنجی بکشند و نه موجب رنج شوند . تابو نیز مانند نقص عضو لعنت آفرین است . چنانچه بسیاری از نقیصه ها یا کسر اندامهای جسمانی در فردی که مبتلابه آنها است را نشان تابو بر او دانسته اند [۷].

    نماد سازی حیوانات و گیاهان در قبایل آفریقایی ، سرخپوستان و مصریان باستان بسیار رایج بوده است به نظر می رسد در ابتدا این اشیاء آئینی بوده و از تقدس برخوردار بوده اند و به تدریج با پیشرفت علم انسان بسیاری از این اشیاء جنبه ی تزئینی یافته اند درادامه بحث به توضیح نمونه هایی خواهیم پرداخت .

اعضای بدن حیوانات :

    مار از عمده ترین تصاویر مثالی سرچشمه حیات و تخیل است. این جانور خاکی یا زمینی هم مورد اعزاز و پرستش بوده است و هم موجب وحشت و نفرت . ظهور اسرار آمیزش بر زمین و غیب شدن ناگهانی آن در جهان  ناشناخته زیر زمین مایه خیالبافی و قصه پردازی بوده است . بدین وجه که مار را موجودی مافوق انسان و طبیعت که از ارواح و جانهای نیاکان مدد می گیرد ، پنداشته اند .

    ویژگی ها ی گوناگون مار تعدادی کننده ی رمز و راز هستند به علت عمرطولانی و پوست اندازی مار نماد جاودانگی است و به عنوان طلسم سلامتی و عمر جاودان در مصر باستان کاربرد داشته است و هنگامیکه به شکل یک دایره مجسم می شد نماد تبدیل دایم مرگ و زندگی است .

    مار در هند نماد ویشنو است و طلسم آگاهی ، خود و شعور است . مار به عنوان خدای بزرگ دارو در یونان تقدیس می شده است . در ایران نیز از مهره مار برای سفید بختی استفاده می کردند و برای گرفتن مهره مار ، اعتقادات و تشریفات خاصی حاکم بوده است . نیز در اعتقادات کهن ایرانیان آورده شده است  که درمقابل مار ، هزار پا ها و چلپاسه دهن را نباید بازکرد ، چون هرگاه دندانهای انسان برا بشمرد آن شخص خواهد مرد [۸].

    ببر در چین به عنوان ایزد بخت پرستیده می شود و دندان قبر طلسمی است برای خوش شانسی و پنجه و پوست آن طلسم محبت است.در ایران نیز از دندان ببر برای رفع چشم زخم استفاده می شده است . در چین گربه سیاه نشانه ی بدبختی ، بیماری و فقر است و نیز در ایران گربه سیاه شوم و نشانه ی جن است ویا هرگاه رو به شخصی خود را بخاراند غم به دل آن کس می آید [۹].

    در ایران از چشم گوسفند طلسم نظر قربانی درست می کنند ، در خراسان هر گاه بخواهند باران نیاید طلسم مخصوص با موی سگ و گربه درست می کنند و به آب می دهند تا باران بند بیاید . شوم بودن جغد ، کلاغ ، خوش یمن بودن یاکریم و کبوتر نیز در همین طبقه دسته بندی می شوند .

اعضای بدن انسان :

    اعضای بدن انسان نیز کاربرد زیادی درطلسم  سازی داشته است . به همین منظور نگه داشتن ناخن ، مو و دندان شدیداً تأکید شده است . یکی از عملیات جادوگری که امروزه در میان یهودیان نیز رایج است به نام دنبه گراز مشهور است . برای این کار جادوگر ، آدمکی کوچکی از موم درست کرده دندان ، موی سر و یا ناخن دشمن را در آن عروسک مومی می گذارد و پس از به جا آوردن  مراسم مخصوصی هر نقطه از تن آدمک مومی را که زخم بزنند صاحب ناخن یا موی سر از همان نقطه رنجور می شود [۱۰].

    دراوستا ( فرگرد ۱۷) تأکید شده که در مواظبت موی سر و خرده ناخن بکوشد تا به دست جادو نیافتد اینکه چون ناخن خلال کنند باید که در کاغذی بپیچند و سه یثا اهووئیریو بخوانند البته باید که ناخن ناسوده نگذرانند که به صلاح جادوان به کار آید [۱۱].

    شاید دیدگاه های رایج امروزی از همین اعتقادات قدیمی به جا مانده باشد چنانچه گفته شده است ،  دندان افتاده را باید سه بار کرداد و سپس دفن و کفن کرد و در سوراخ دیوار گذاشت و یا ناخن گرفته شده را اگر زیر دست و پا بریزند فقر می آورد .

    به نظر می رسد که تفال با اعضای بدن نیز بی تأثیر از این اعتقادات نبوده است . مانند اینکه اگر کف پا بخارد راه دور می روند و اگر کف دست چپ بخارد خرج زیاد می کنند .

  حروف ابجد :

    در دهخدا آورده شده است نام اولین صورت از صور هشتگانه حروف جمل ، نام مجموع صور هشت گانه مزبور و این ترتیب حروف الفبای مردم فنیقیه بوده است . بدین نهج : ابجد، حطی ، کلمن ، سعفص ، قرشت ، ثخذ ، ضظع و در حساب جمل ، الف تا طاء به ترتیب یک تا نه و یاء تا صاد به ترتیب نماینده ۱۰ تا ۹۰ وقاف تا عین به ترتیب به نماینده صد تا هزار باشد . ابجد یعنی آغاز کردن ، در پیوست ، حطی ، واقف شد . کلمن : سخنگو شد ، سعفص : از او آموخت ، قرشت : تربیت کرد ، ثخذ : نگاه داشت ، ضظع : تمام کرد [۲۶].

ــ موکلین

     بدان که اهل اعداد گویند که هر برجی را عونی ( پشتیبان) است . یعنی ملکی که کوکل آن برج است و عامل حروف باید ببیند هر حرفی به کلام برج منسوب است . پس به ملک آن برج توسل جوید و نام وی به تعظیم برد واز وی استعانت جوید و به این نحو است ملک حمل شراحیل ، ثور اسرائیل ، جوزا اسرافیل ، سرطان نهفائیل ، اسد سراطیل ، سنبله شهکیل ، میزان سهرائیل ، عقرب صرصائیل ، جدی شمکائیل ، دلو مهکائیل ، حوت فقبائیل و هفت ملک مقربند معاون ارواح کواکب سبعه ، سیاره عامل حروف باید نظر کند که حرف معمول تعلق به کدام کواکب دارداز ملک آن کوکب نیز استعانت به خضوع جوید .

    بدان که هر یک از حروف نیز عونی دارند و استمداد از ایشان نیز شرط است و نیز ایام هفته دو عونی دارند یکی علوی و دیگری سفلی و عامل را لازم است که درهرروزی نام آن دوعون آن روز را برده ، استمداد طلبد [۳۳].

۳ــ ساعت

     تحقیق ساعت سعد ، سنجی ، تعیین روز و ساعت سعد برای اموری چون عقد و نکاح و انتقال به سرای نو . تعیین اینکه خداوند روز کدام ستاره است و مطابق علم احکام نجوم آن روز سعد است یا نحس [۳۴]. به نظر می رسد اسطرلاب یکی از شیوه های تعیین طالع زمان بوده است و گاهی منازل ۲۸ گانه قمر که بعضی سعدند و بعضی نحس ، چون حروف ۲۸ است مثل منازل قمر پس هر حرفی حصه منزلیست و به طبیعت آن منزل و در سعادت و نحوست تابع آن است و چون بروج دوازده است هر برجی را دو حرف و ثلثی می رسد[۳۵] . اهل تجربه گویند باید در دوازده ساعت بست از جمله مهمات احتیاط نمود که ابتدای کاری در ثلث اول آن زیان به جان دارد و ثلث دوم به جاه و ثلث سیم به مال و بعضی دو ساعت پیش از بست را نیز احتیاط لازم دانسته اند .

    بدان که اهل نجوم روزهای هفته را میان کواکب هفت گانه قسمت کرده اند و همچنین شبهای هفته و ساعتهای معوجه هر روز وشبی را .

    دانستن ساعات نیک وبد دیدن که جزو علم سیمیا محسوب می گردد [۳۶].

۴ــ ساحت

     منظور از ساحت شرایطی است که باید هنگام طلسم نویسی رعایت گردد . بخشی از آن مربوط به مکان و بخشی مربوط به شرایط فرد است . به عنوان مثال شخص باید دوام وضو ، توبه نصوح از محرمات ، اهتمام در عدم غفلت از ذکر ، طهارت از نجاست ، صدق ارادت ، ورد طلب و داعیه سلوک را در نظر داشته باشد . آن که مربع نشیند و دست راست را بر بالای ران چپ و به دست چپ ، ساق دست راست را بدارد و دل حاضر دارد و چشم بر هم نهد و به تعظیم تمام شروع در ذکر کند . دوام سکوت ، ترک اعتراض بر خدا ، تقلیل طعام نیز در شرایط آورده شده است. درهنگام طلسم نویسی باید که حتماً رو به قبله قرار گرفت .

۵ــ نقش

    معمولاً در اینگونه طلسم ها تصویرهایی از افراد بر روی صفحه هایی نقش بسته می شود که معمولاً صورت ظاهر اشخاص در این نقوش کاملاً مشخص است .( توضیح داده شد ).

۶ــ لوح

     بدان که اهل عدد چون شکلی را به عدد مملو گردانند . بعد از اتمام عمل آن شکل را لوح نامند و هر خانه از آن شکل را بین گویند و سطری که از یمین کاتب به یسار رود. سطر عرضی نامند و آن که از فوق به تحت رود سطر طولی گویند و بیوتی را از زاویه ای به زاویه های دیگر که مقابل او رود ، قطر نامند [۳۷].

    الواح شکلهای مختلفی دارند و هر کدام طبق قوانین خاصی به دست می آید . این لوح ها ممکن است بر روی کاغذ ، فلز و یا پارچه نوشته شوند .

۷ــ عملیات

     عملیات آخرین مرحله در طلسمهای دست نویس است که شامل آبی ، بادی ، خاکی و آتشی می شود . به این منظور طی یکی از چهار مرحله یاد شده است که طلسم مؤثر واقع می گردد . ظاهراً طبایع حروف در این تقسیم بندی ها نقش مهمی به عهده دارند . حروف ۲۸ گانه ابجد هفت ناری ، هفت هوایی و هفت مایی و هفت خاکی و ضابطه آن است که حروف ابجد را به ترتیب چهار چهار گیر اول آتشی دویم هوایی سیم مایی چهارم خاکی به ترتیب عناصر همانند ثبت آن در جدول زیر .


نوع فایل: word

 سایز : 160 KB 

تعداد صفحه:177

قیمت فایل فقط 14,500 تومان

خرید

 



:: موضوعات مرتبط: علوم اجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: دعانویسی , دعانویسی , سحر , جادوگری , طلسم , رمال , تحقیق , پایان نامه , پروژه , پژوهش , دانلود پژوهش و تحقیق , دانلود جزوه , دانلود مقاله , دانلود پایان نامه , دانلود پروژه ,
:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا قیاسی

 

پاورپوینت نظریه های مدیریت و مفاهیم مدیریتدسته: مدیریت 
بازدید: 3 بار
فرمت فایل: pptx 
حجم فایل: 1077 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 61 

این پروژه شامل ،مفاهیم مدیریت،نظریه های مدیریت مانند نظریه نئو کلاسیک ،نظریه کلاسیک ونظریه های جدید مدیریت می باشد

 

قیمت فایل فقط 10,000 تومان

خرید

نظریه های مدیریت و مفاهیم مدیریت

 

اهمیت مدیریت

مدیر روند حرکت از « وضع موجود » به سوی  « وضعیت مطلوب » را هدایت می کند .

گذشته با تمام اهمیت و آموختنی هابش و با تمام تاثیراتی که می تواند داشته باشد ، اتفاق افتاده است و هیچ نیروی بشری ، قادر نیست آنرا دگر بار به گونه ای متفاوت بیافریند .

ولی آینده در پیش است .قسمت مهمی از آن به آنچه  « امروز » میگذرد ربط می یابد .

کلاین  ، فیلسوف کانادایی الاصل ف قانون « پیش آینده جوامع  » را مطرح کرده است که می گوید :

 هر جامعه و دولتی می خواهد بماند ، وهرگونه ماندنی را نیز قبول ندارد بلکه ماندنی آبرومندانه می خواهد . و این حیات را همواره  توام با موفقیت و در کانون توجه آرزو دارد .   

این هدف در عالم واقع با یک چیز تحقق پیدا میکند  و آن « قدرت » است . 

 

قیمت فایل فقط 10,000 تومان

خرید

 



:: موضوعات مرتبط: اصول سرپرستی , ,
:: برچسب‌ها: پاورپوینت نظریه های مدیریت و مفاهیم مدیریت , اصول سرپرستی , نظریه های مدیریت , مفاهیم مدیریت ,پاورپوینت , دانلود پاورپوینت , دانلود پاورپوینت نظریه های مدیریت و مفاهیم مدیریت ,
:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا قیاسی

 

دستاورد های انقلاب اسلامیدسته: فقه و حقوق اسلامی 
بازدید: 3 بار
فرمت فایل: pptx 
حجم فایل: 263 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 16 

این پروژه دستاوردهای انقلاب را در سطح های زیر بررسی می کند سطح تاریخی سطح جهانی سطح منطقه ای سطح ملی

 

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

دستاورد های انقلاب اسلامی

 

عوامل مهم در جهت رسیدن به دستاورد های انقلاب:

1- تکیه بر عنایات الهی

2- تکیه بر توده های مردم ( مستضعفین )

3- پیروی از ولایت فقیه

4- نابودی ترس از مرگ و آمادگی برای شهادت

5- تبدیل تهدیدات به فرصتها

6- داشتن فرصت و زمان

7- تبدیل عوامل بالقوه به بالفعل

8- تحمیل اراده ها بر دشمن

9- مقاومت و پایداری

10- سازش پذیری

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

 



:: موضوعات مرتبط: فقه و حقوق اسلامی , ,
:: برچسب‌ها: دستاورد های انقلاب اسلامی , دستاورد , انقلاب اسلامی , دستاورد های انقلاب ,
:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا قیاسی

 

استانداردهای مربوط به سالنهای چند منظوره ورزشی واستادیوم فوتبالدسته: سایر برنامه ها 
بازدید: 4 بار
فرمت فایل: pptx 
حجم فایل: 134 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 30 

در این فایل در مورد سالن های ورزشی وزمین فوتبال واستاندارد های ابعادی آن ها بحث شده است

 

قیمت فایل فقط 12,000 تومان

خرید

استانداردهای مربوط به سالنهای چند منظوره ورزشی واستادیوم فوتبال

 

فهرست:

ابعاد زمین های ورزشی
جایگاه تماشاچیان
فضاهای جانبی 
برنامه فیزیکی:ساختمان میانی،ساختمان شرقی،ساختمان غربی
نورگیری مجموعه
نور مصنوعی 
جریان رفت و امد
ورودیها و راه رو ها 
خروجی هاودربها
دمای سالن های ورزشی 
زمین فوتبال
موقعیت مکانی ورزشگاه‌ها
زمین مسابقه
سیستم روشنایی
ساعت
نیمکت ذخیره
اتاق رختکن
تسهیلات انبار و ذخیره‌سازی
محل پارک اتومبیل
ورود و خروج و دسترسی عمومی
سیستم روشنایی اضطراری

ابعاد زمین های ورزشی

جایگاه تماشاچیان

فضاهای جانبی

برنامه فیزیکی:ساختمان میانی،ساختمان شرقی،ساختمان غربی

نورگیری مجموعه

نور مصنوعی

جریان رفت و امد

ورودیها و راه رو ها

خروجی هاودربها

دمای سالن های ورزشی

زمین فوتبال

موقعیت مکانی ورزشگاه‌ها

زمین مسابقه

سیستم روشنایی

ساعت

نیمکت ذخیره

اتاق رختکن

تسهیلات انبار و ذخیره‌سازی

محل پارک اتومبیل

ورود و خروج و دسترسی عمومی

سیستم روشنایی اضطراری

 

قیمت فایل فقط 12,000 تومان

خرید

 

استانداردهای مربوط به سالنهای چند منظوره ورزشی واستادیوم فوتبال

استانداردهای مربوط به سالنهای چند منظوره ورزشی واستادیوم فوتبالدسته: سایر برنامه ها 
بازدید: 4 بار
فرمت فایل: pptx 
حجم فایل: 134 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 30 

در این فایل در مورد سالن های ورزشی وزمین فوتبال واستاندارد های ابعادی آن ها بحث شده است

 

قیمت فایل فقط 12,000 تومان

خرید

استانداردهای مربوط به سالنهای چند منظوره ورزشی واستادیوم فوتبال

 

فهرست:

ابعاد زمین های ورزشی
جایگاه تماشاچیان
فضاهای جانبی 
برنامه فیزیکی:ساختمان میانی،ساختمان شرقی،ساختمان غربی
نورگیری مجموعه
نور مصنوعی 
جریان رفت و امد
ورودیها و راه رو ها 
خروجی هاودربها
دمای سالن های ورزشی 
زمین فوتبال
موقعیت مکانی ورزشگاه‌ها
زمین مسابقه
سیستم روشنایی
ساعت
نیمکت ذخیره
اتاق رختکن
تسهیلات انبار و ذخیره‌سازی
محل پارک اتومبیل
ورود و خروج و دسترسی عمومی
سیستم روشنایی اضطراری

ابعاد زمین های ورزشی

جایگاه تماشاچیان

فضاهای جانبی

برنامه فیزیکی:ساختمان میانی،ساختمان شرقی،ساختمان غربی

نورگیری مجموعه

نور مصنوعی

جریان رفت و امد

ورودیها و راه رو ها

خروجی هاودربها

دمای سالن های ورزشی

زمین فوتبال

موقعیت مکانی ورزشگاه‌ها

زمین مسابقه

سیستم روشنایی

ساعت

نیمکت ذخیره

اتاق رختکن

تسهیلات انبار و ذخیره‌سازی

محل پارک اتومبیل

ورود و خروج و دسترسی عمومی

سیستم روشنایی اضطراری

 

قیمت فایل فقط 12,000 تومان

خرید

برچسب ها : استانداردهای مربوط به سالنهای چند منظوره ورزشی واستادیوم فوتبال , فوتبال زمین فوتبال سالن های چند منظوره ورزشی سالن ورزشی ورزش مقاله ورزشی مقاله پژوهش تحقیق پروژه دانلود مقاله دانلود پژوهش ,دانلود تحقیق دانلود پروژه



:: موضوعات مرتبط: ورزشی , ,
:: برچسب‌ها: استانداردهای مربوط به سالنهای چند منظوره ورزشی واستادیوم فوتبال , فوتبال , زمین فوتبال , سالن های چند منظوره ورزشی , سالن ورزشی , ورزش , مقاله ورزشی , مقاله , پژوهش , تحقیق , پروژه , دانلود مقاله , دانلود پژوهش ,دانلود تحقیق , دانلود پروژه ,
:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا قیاسی

 

اثرات مخرب ماهواره ایدسته: مطالعات خانواده 
بازدید: 6 بار
فرمت فایل: pptx 
حجم فایل: 921 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 19 

در این فایل در مورد اثرات مخرب ماهواره وتاً ثیر آن بر سبک زندگی اسلامی بحث می شود

 

قیمت فایل فقط 7,000 تومان

خرید

اثرات مخرب ماهواره ای

 

فهرست

اثرات مخرب ماهواره برسبک زندگی اسلامی

ورودماهواره به ایران ودرمحاصره قرارگرفتن زبان وفرهنگ وبینش خانواده ها

یک نمونه ازآنچه می دهندوآنچه می گیرند!!!

اهداف کلی

مضرات ماهواره

 

قیمت فایل فقط 7,000 تومان

خرید

 



:: موضوعات مرتبط: علوم اجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: اثرات مخرب ماهواره ای , ماهواره , اثرات مخرب ماهواره , مضرات ماهواره ,
:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا قیاسی

روان شناسی احساس وادراکدسته: روان شناسی 

بازدید: 2 بار
فرمت فایل: pptx 
حجم فایل: 1299 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 11 

این فایل شامل دوپروژه با فرمت های پاور پوینت و ورد می باشد

 

قیمت فایل فقط 8,000 تومان

خرید

روان شناسی احساس و ادراک

 

 تمام اطلاعاتی که ما از جهان پیرامون خود داریم از طریق حواس ما بدست می‌آید. حواس ، ما را از خطرات احتمالی آگاه می‌سازد و اطلاعات لازم را برای تفسیر رویدادها و پیش بینی آینده در اختیار می‌گذارد. همچنین از راه حواس است که لذت و درد را احساس می‌کنیم، رنگها را تشخیص می‌دهیم. همه این اطلاعات به ما کمک می‌کنند تا فرآیندهای پیچیده‌تری چون ادراک و شناخت را داشته باشیم. در واقع بدون حواس این فرآیندها نیز اتفاق نخواهد افتاد و ما نخواهیم توانست تواناییهای دیگر ذهنی خود را بکار بگیریم.

با توجه به علاقه‌ای که روانشناسان به بررسی اینگونه فرآیندهای پیچیده و درک آنها دارند در مرحله اول لازم به نظر می‌رسد که از گامهای اولیه آغازین این فرآیندها اطلاعات کامل داشته باشند. از اینجاست که به بررسی چگونگی احساسات انسان می‌پردازند. روانشناسان احساس تلاش می‌کنند از راه پروژهش کاربردی در زمینه فرآیندهای حسی سعی دارند توانایی تمییز و تفسیر محرکهای حسی را در آدمیان تعیین ‌کنند تا این توناییها بر الزامات تکالیف گوناگون منطبق شود. 

قیمت فایل فقط 8,000 تومان

خرید

 



:: موضوعات مرتبط: روانشناسی , ,
:: برچسب‌ها: روان شناسی احساس وادراک , روانشناسی , احساس , ادراک , رونشناسی احساس وادراک ,
:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا قیاسی

 

داروهای ضد افسردگیدسته: روان شناسی 
بازدید: 3 بار
فرمت فایل: pptx 
حجم فایل: 974 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 17 

پروژه روانشناسی

 

قیمت فایل فقط 7,000 تومان

خرید

داروهای ضد افسردگی

 

داروهای ضدافسردگی داروهایی هستند که برای درمان افسردگی حاد و برخی شرایط دیگر (مثل اختلال شخصیت و اختلال اضطراب) مورد استفاده قرار می‌گیرند. تأثیر این داروها از طریق افزایش سطح سروتونین، نوراپینفرین و دوپامین در مغز صورت می‌گیرد. این داروها معمولاً به شکل قرص هستند و نحوه مصرف آن‌ها یکبار تا چند بار در روزاست.

این داروها عبارتنداز:مهار کننده های مونوامینواکسیدازMAOI وداروهای ضد افسردگی سه حلقه ایTCA مهارکننده های جذب مجدد سروتونین و نور اپی نفرین SNRI و مهار کننده های جذب سروتونین.SSRI

تمام داروهای ضدافسردگی تقریباً اثر مشابهی بر روی افسردگی دارند، هر چند بیماران مختلف ممکن است به یک دارو، واکنش بهتری نسبت به داروی دیگر نشان دهند.

قیمت فایل فقط 7,000 تومان

خرید

 



:: موضوعات مرتبط: روانشناسی , ,
:: برچسب‌ها: داروهای ضد افسردگی , دارو , افسردگی , دارو های ضد افسردگی , تحقیق دارو , پروژه روانشناسی ,
:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا قیاسی

 

تولید گل رز با استفاده از روش بیوتکنولوژی

دسته: کشاورزی 
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: pptx 
حجم فایل: 1378 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 21 

در این فایل تولید گل رز با استفاده از روش بیو تکنولوژی توضیح داده می شود

 

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

تولید گل رز با استفاده از روش بیوتکنولوژی

 

ایران و صادرات گل و گیاه زینتی

 

گل رز واقتصاد تولید آن

 

مزیت ایران برای صادرات رُز

 

روش های سنتی تکثیر رز

 

روش جدید تکثیر گل سرخ

 

اساس روش کشت بافت

 

فرآیند کشت بافت     

 

مزایای کشت بافت

 

مراحل انجام کشت بافت

 

طرزعمل

 

ترکیب محیط کشت

 

انواع محیط های کشت

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

 



:: موضوعات مرتبط: کشاورزی , ,
:: برچسب‌ها: تولید گل رز با استفاده از روش بیوتکنولوژی , گل رز , گل , تحقیق کشاورزی , تولید گل رز با استفاده از روش بیوتکنولوژی , پاورپوینت تولید گل رز با استفاده از روش بیوتکنولوژی , دانلود پاورپوینت تولید گل رز با استفاده از روش بیوتکنولوژی, پاورپوینت , دانلود پاورپوینت ,
:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا قیاسی

 

روانشناسی تنبلیدسته: روان شناسی 
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: pptx 
حجم فایل: 521 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 32 

پروژه روانشناسی

 

قیمت فایل فقط 11,000 تومان

خرید

روان شناسی تنبلی

 

از نظر روانشناسی، اهمالکاری یا تنبلی یعنی به آینده محول کردن کاری که تصمیم به اجرای آن گرفته ایم. به طور کلی، به تعویق انداختن کار،رفتاری ناپسند و ناراحت کننده است که پیامدهای ناخوشایندی در بر دارد و هرگز نمیتواناز تاخیر در انجام کارها، به تصور و گمان بهتر ارائه کردن آنها دفاع کرد.

عقب انداختن کارها بلایی است که هزینه های زیادی هم دارد. موکول کردن کارها به آینده نه تنها موجب از بین رفتن بازدهی می شود، بلکه پشیمانی و تأسف و کاهش اعتماد به نفس را نیز به دنبال دارد. به تمام این دلایل، روان شناسان علاقه مندند که بدانند چه در ذهن می گذرد که باعث می شود انجام آنچه برای آن برنامه ریزی کرده ایم سخت شود. آیا ما طوری برنامه-ریزی شده ایم که کارها را به تعویق بیاندازیم؟ یک تیم بین المللی روان شناسی به رهبری سین مک کرا (Sean McCrea) از دانشگاه کنستانز (Konstanz) در آلمان علاقه مند بودند تا بدانند آیا رابطه ای بین طرز تفکر ما در مورد کار و تمایل به عقب انداختن آن وجود دارد یا نه. به عبارت دیگر، آیا احتمال دارد که ما برخی از کارها را به لحاظ روان شناختی بافاصله بدانیم و در نتیجه به جای آنکه الان به سراغ آنها برویم .بخواهیم آنها را در انتها انجام دهیم؟

در این تحقیق ، به شیوه علمی درباره ی ((تنبلی و اهمالکاری)) یا ((به تعویق انداختن کار)) بحث شده علل و انگیزه های رفتاری آن مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته ، سپس راههای عملی مبارزه با آن ارائه شده است.  واژه ((اهمالکاری)) ، ((تنبلی)) ، ((سهل انگاری)) ((مسامحه کاری)) و ((به تعویق انداختن کار)) معادل کلمه ی انگلیسی Procrastination به کار رفته است. البته هیچ کدام مفهوم کامل را در بر نمی گیرد.

 

قیمت فایل فقط 11,000 تومان

خرید

 



:: موضوعات مرتبط: روانشناسی , ,
:: برچسب‌ها: روانشناسی تنبلی , تنبلی و اهمالکاری , به تعویق انداختن کار , اهمالکاری , تنبلی , سهل انگاری , مسامحه کاری , پاورپوینت روان شناسی تنبلی , دانلود پاورپوینت روان شناسی تنبلی , پاورپوینت , دانلود پاورپوینت ,
:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا قیاسی

 

روانشناسی کاردسته: روان شناسی 
بازدید: 2 بار
فرمت فایل: pptx 
حجم فایل: 2733 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 254 

پروژه روانشناسی

 

قیمت فایل فقط 26,000 تومان

خرید

روانشناسی کار

 

فصل اول : مطالعه علمی رفتار وفرایند های ذهنی موجود زنده

تعریف روانشناسی                        رشته های روانشناسی

رشته های بنیادی روانشناسی       روانشناسی یادگیری

روانشناسی شخصیت                    رشته های کاربردی روانشناسی

روانشناسی صنعتی_سازمانی        روانشناسی بهروه وری

هدف های روانشناسی                  سابقه تاریخی روانشناسی

مکاتب بزرگ روانشناسی              روش تحقیق در روانشناسی

فصل دوم: تاریخچه، تعریف و قلمرو روانشناسی  كار

تعریف روانشناسی کار                هدف اصلی روانشناسی کار

قلمرو روانشناسی کار                 کوشش اصلی روانشناسی کار

کوشش اصلی روانشناسی کار    رابطه روانشناسی کار و روانشناسی صنعتی_سازمانی

زمینه كاربرد روانشناسی در محیط كار

فصل سوم : تفاوتهای فردی و شخصیت در كار

تفاوت های فردی                                  وظیفه روانشناس كار در ارتباط با تفاوتهای فردی

منشا تفاوت های فردی                         توریع ویژگی ها

کاربرد منحنی بهنجار                             كاربرد مفاهیم مربوط به تفاوت های فردی

تفاوت در شخصیت                               تعریف شخصیت

رابطه شخصیت و موفقیت در شغل     صفات شخصیتی مهم

صفات وابسته به برونگرایی                صفات وابسته به خویشاوندی

صفات وابسته به وظیفه شناسی          صفات وابسته به ثبات هیجانی

صفات وابسته به صداقت برای تجربه كردن   دیدگاه روانشناسان کار

سایر صفات شخصیتی مهم                              مرجع کنترل

مرجع کنترل درونی                                          رابطه مرجع كنترل و موفقیت شغلی

صداقت و درستکاری                                        هیجان خواهی

حال و هوای عاطفی                                           وضعیت عاطفی مثبت

وضعیت عاطفی منفی

فصل چهارم : رابطه افراد با سازمانها و شخصیتهای دشوار

رابطه ارضای نیاز كاركنان و بقای سازمان    شخصیتهای دشوار یا مشكل ساز در سازمان

ویژگیهای شخصیتهای همه چیزدان              ویژگیهای شخصیتهای منفعل

ویژگیهای شخصیتهای مستبد                       ویژگیهای شخصیتهای بله گو

ویژگیهای شخصیتهای نه گو                         ویژگیهای شخصیتهای شاكی

ویژگیهای شخصیتهای حسود                        نحوه مواجهه و مقابله با شخصیتهای دشوار

فصل پنجم:ماهیت، ساختار و انواع آزمونهای استخدامی

روش انتخاب كاركنان              تعریف آزمون روانی

طبقه بندی آزمونها

1- آزمونهای نوشتاری                                     2- آزمونهای ابزاری

۳- آزمونهای انفرادی                                      4- آزمونهای گروهی

5- آزمونهای هوش، استعداد و پیشرفت       6 - آزمونهای شخصیت

۷- آزمونهای میزان شده                                 8- آزمون های كلامی

ویژگی آزمونهای استاندارد شده

۱-اعتبار         2- پایایی

۳- هنجار

فصل ششم : مفاهیم  و مراحل اجرایی امتحانات استخدامی

مراحل انتخاب كاركنان                                فرایند و رویه های انتخاب علمی كاركنان

مزایای رویه های انتخاب علمی كاركنان       تجزیه شغل

انواع مصاحبه

۱- مصاحبه منظم                                       2- مصاحبه آزاد

شیوه های مصاحبه استخدامی

۱- مصاحبه غیر هدایتی                            2- مصاحبه ساختاری

۳- مصاحبه مرحله ای                                4 - مصاحبه تحت فشار

فصل هفتم : نظریه ها و فنون آموزش كاركنان

تعریف مفاهیم یادگیری                                     تعریف مفاهیم آموزش

مدیران ونظریه های یادگیری                            انواع نظریه های یادگیری

نظریه های محرك- پاسخ                                

 انواع نظریه های محرك- پاسخ

۱- نظریه آزمایش و خطا (نظریه ثورندایك)     نظریه آزمایش و خطا : قانون اثر

۲- نظریه مجاورت (نظریه گوتری)                    3- نظریه شرطی كردن عامل (نظریه اسكینر)

۴- نظریه شرطی شدن كلاسیك (نظریه پاولف)

نظریه های شناختی (گشتالت)

نظریه های شناختی : بینش

نقش مدیران و كارشناسان در آموزش           آموزش و بهبود منابع انسانی

تعریف مفاهیم بهبود منابع انسانی                  مدل ماشین انگارانه

مدل زنده وار انگارانه                                     اصل برنامه آموزش كاركنان

ارزیابی برنامه آموزشی كاركنان                       مراحل ارزیابی برنامه آموزشی

فصل هشتم  :  مفاهیم و مراحل اجرایی دوره های آموزشی

نكات مهم در طراحی دوره های آموزشی كاركنان

پرسش

پاسخ      

شرح اقدامات اجرای برنامه آموزشی

فصل نهم : نظریه های انگیزش شغلی و پیشرفت

تعریف انگیزش         اجزاء انگیزش

۱- نیروزایی             2- قدرت هدایت كردن

۳- مداومت بخشیدن به رفتار

طبقه بندی انگیزه ها

۱- انگیزه های فیزیولوژیك     2- انگیزه های روانی

۳- انگیزه های اجتماعی

طبقه بندی انگیزه ها. مثال

۱- انگیزه های فیزیولوژیك: گرسنگی و تشنگی

۲- انگیزه های روانی: جلب توجه، رقابت طلبی

۳- انگیزه های اجتماعی: وابستگی به گروه (احساس تعلق)

نظریه های انگیزشی

۱- نظریه سلسله مراتب نیازها(مزلو)

هرم سلسه مراتب نیازها

۲- نظریه سه وجهی آلدرفر

نظریه سه وجهی آلدرفر

۱- نیازهای وجودی     2- نیازهای وابستگی

۳- نیازهای رشد

۳- نظریه موازنه: نظریه نا هماهنگی شناختی(فستینگر)

ناسازگاری اعتقادات         تنش ناسازگاری

نیروزایی تنش                 خلاصه نظریه موازنه                

 نظریه برابری آدامز 

۱- ستاده          2- داده

تعریف ستاده     تعریف داده

۱- برابری داده ها     2- نا برابری داده ها

تنش ناشی از نابرابری داده ها                 

۴- نظریه دو عاملی هرزبرگ

۱- عوامل انگیزشی      2 – عوامل ابقا ( یا بهداشت)

۵- نظریه انتظار(وروم)

۱- نتایج شغلی        2- بردار

۳- وسیله               4- انتظار

۵- نیرو                  6- نظریه انگیزش پیشرفت (مك كللند)

عوامل برانگیزاننده رفتار در كاركنان

فصل دهم : جدول زمانی كار

برنامه جداول ساعات كار فشرده

مزایای جداول كار فشرده

برنامه جداول ساعات كار قابل انعطاف

برنامه پرداخت در اوقات پركار

برنامه تقسیم شغل

برنامه كار در منزل

برنامه كار نوبتی

نقش تفاوتهای فردی در جدول زمانی كار: سنخ زمانی

فصل یازدهم : طراحی محیط كار

تاثیر سروصدا                                     تاثیر موسیقی بر عملكرد كاركنان

درجه حرارت موثر                               تاثیر درجه حرارت بر كار

طراحی محل كار روش فضای باز       روش فضای باز : انواع شیوه ها

ویژگیهای روش فضای باز             

  شیوه های طراحی میزكار

۱- میزكار باز         2- میزكار بسته

فصل دوازدهم : نقش زنان در كار و آثار آن

جنسیت و مدیریت

علل كم رنگ بودن نقش زنان ایران دربهره وری  ملی

علل عدم واگذاری پستهای مدیریت به زنان

علل كمبود نمونه هایی از مدیران موفق زن در سازمانها

فصل سیزدهم : پویا شناسی گروه و رهبری

تعریف مفاهیم گروه                  ویژگیهای گروه

دلایل پیوستن به گروه         

  مراحل شكل گیری و فروپاشی گروه

۱- مرحله شكل گیری             2- مرحله توفانزایی

۳- مرحله هنجارسازی            4- مرحله عمل كردن

۵- مرحله فروپاشی

تعریف مفاهیم اندیشه گروهی                   شرایط وقوع اندیشه گروهی

تعریف مفاهیم به هم پیوستگی گروهی     شرایط تشكیل گروه به هم پیوسته

تعریف مفاهیم تعارض تنش                      تعریف مفاهیم رهبری

ویژگیهای رهبری                                       مفاهیم نفوذ رهبری در گروه

مدلهای رهبری در گروه

۱- مدل صفات شخصیتی               2- مدلهای رفتاری

طبقه بندی رفتارهای رهبری            آشنا كردن با ساختار وظیفه

رابطه ملاحظه و تعیین ساختار وظیفه

۳- مدلهای اقتضایی

 3-1- مدل اقتضایی فیدلر               3-2- مدل مسیر- هدف هاوس

  ۳-۳- مدل هنجاری (وروم و یتون)

فصل چهاردهم : آسیب شناسی فعالیتهای گروهی در كار

موانع فعالیتهای گروهی در ایران

ویژگی مراكز آموزشی معتقد به كار گروهی

روشهای آموزش مشاركت گروهی

فصل پانزدهم : رفتار مصرف كننده و تبلیغات

مفهوم رفتار مصرف كننده                      مفهوم ترغیب زیر آستانه ای

عوامل تعیین كننده دریافت محركها       نظریه گشتالت و تبلیغات

اصول سازماندهی ادراك                       اصل مشابهت

اصل بندش                                            اصل همبستگی شكل و زمینه

تبلیغات و روانكاوی                                 عوامل مورد توجه در تبلیغات

ویژگیهای مصرف كنندگان و تبلیغات       سایر عوامل موثر در تبلیغات

ویژگی شخصیتی مصرف كننده

قیمت فایل فقط 26,000 تومان

خرید

 



:: موضوعات مرتبط: روانشناسی , ,
:: برچسب‌ها: روانشناسی کار , کار , روان شناسی , روانشناسی کار , پروژه روانشناسی , دانلود پروژه روانشناسی , دانلود تحقیق , دانلود تحقیق روانشناسی , دانلود تحقیق کار , مقاله , پژوهش , تحقیق , پروژه , دانلود مقاله , دانلود پژوهش ,دانلود تحقیق , دانلود پروژه , مقاله روانشناسی کار , پژوهش روانشناسی کار , تحقیق روانشناسی کار , پروژه روانشناسی کار ,
:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا قیاسی

روانشناسی پول

دسته: روان شناسی 
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: pptx 
حجم فایل: 1443 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 25 

پروژه روانشناسی

 

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

روانشناسی پول

فهرست

مقدمه

در این تحقیق به موضوعات زیر پرداخته شده است:

1-انواع تیپ های مصرف گرا

2-آیا پول خوشبختی می آورد

3-روابط عناصر خوشبختی با پول

تیپ های مصرف گرا از نظر مک دونالد

سوال دیگری که در زمینه روانشناسی پولی می شود مطرح کرد این است که چرا مردم پس انداز می کنند؟

آیا پول خوشبختی می آورد؟

اوقات فرغت

روابط اجتماعی

تندرستی

سلامت روانی

شغل

شخصیت

سخن آخر

  • منابع:
  • روانشناسی پول نوشته آدریان فرنهام-مایکل آرگایل
  • زمینه روانشناسی سانتراک نوشته سانتراک
  • ویکی پدیا

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

 



:: موضوعات مرتبط: روانشناسی , ,
:: برچسب‌ها: روانشناسی پول , پول , روانشناسی , روانشناسی پول , دانلود تحقیق روانشناسی پول , مقاله , پژوهش ,تحقیق , پروژه , دانلود مقاله , دانلود پژوهش , دانلود تحقیق , دانلود پروژه , مقاله روانشناسی پول , پژوهش روانشناسی پول , تحقیق روانشناسی پول , پروژه روانشناسی پول ,
:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا قیاسی

ECU چیست؟دسته: مکانیک 

بازدید: 2 بار
فرمت فایل: pptx 
حجم فایل: 267 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 18 

پروژه مکانیک

 

قیمت فایل فقط 2,000 تومان

خرید

ECU چیست؟


تا به حال به احتمال بالا اسم این قطعه که در خودرو های 
انژکتوری وجود دارد به گوشتان رسیده است. 
Electronic Control Unit - Engine Control Unit
در این مقاله می خواهم کمی در مورد این قطعه توضیح دهم تا کمی با این قطعه و وظیفه ان بر روی خودرو اشنا شوید.

قیمت فایل فقط 2,000 تومان

خرید

 



:: موضوعات مرتبط: مکانیک , ,
:: برچسب‌ها: ECU چیست؟ , ECU چیست؟ , انژکتور , خودروهای انژکتوری , ECU در خود روهای انژکتوری , مغز متفکر خودروهای انژکتوری , خودرو , دانلود تحقیق ECU , مقاله , پژوهش , تحقیق , پروژه , دانلود مقاله , دانلود پژوهش , دانلود تحقیق , دانلود پروژه , مقاله ECU چیست؟ , پژوهش ECU چیست؟ , تحقیق ECU چیست؟ , پروژه ECU چیست؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا قیاسی

بهداشت و مراقبت های دوران بار داریدسته: پزشکی 

بازدید: 2 بار
فرمت فایل: pptx 
حجم فایل: 231 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 86 

این فایل شامل یک پروژه با فرمت پاور پوینت(پروژه اصلی)ویک مقاله کوتاه می باشد اهداف آموزشی اهمیت مراقبتهای بارداری علت انجام مراقبتهای بارداری جزئیات مراقبتهای بارداری تغییرات و مشکلات شایع دوران بارداری و نحوه مدیریت آن تغذیه در دوران بارداری

 

قیمت فایل فقط 15,000 تومان

خرید

بهداشت و مراقبت های دوران بار داری

 

مراقبت های بارداری

ارزیابی اولیه

مواردی که در اوّلین مراجعه، از خانم باردار پرسیده می شود

معاینه

علائم خطر

گروههای پر خطر

فرکانس ویزیتها

Lab test

ویزیتهای بعدی

نکات مهم

وزن

بهداشت و فعالیت

ورزش

استحمام

لباس

مراقبت از دندانها

Bowel movement

مسافرت

Air travel during pregnancy(مسافرت هوایی در دوران بار داری)

شغل و کار

سیگار و الکل

کافئین( چای قهوه شکلات کولا)

داروهای غیر مجاز و مواد مخدر

واکسیناسیون

پرتوها

بیماریهای عفونی

روابط جنسی(coitus)

شكایات شایع دوران بارداری

ویار

Pica

سوزش سر دل

ضعف و سرگیجه

سردرد

تنگی نفس

تغییرات پوست

ورم

گرفتگی پاها

كمر درد

تكررادرار

یبوست

واریس

بواسیر(Hemorrhoid)

تغذیه در دوران بارداری

نیازهای تغذیه ای در دوران بارداری

نیاز به پروتئین ها

نیاز به كربوئیدرات ها

نیاز به چربی ها

كلسیم

اسید فولیك

سدیم

روی

مصرف غذاهای محرك

مصرف فیبرهای غذایی

مایعات مصرفی

ویتامینها

قیمت فایل فقط 15,000 تومان

خرید

 



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: بهداشت و مراقبت های دوران بار داری , بهداشت ومراقبت های دوران بار داری , بهداشت , مراقبت , بار داری ,دوران بار داری , پروژه بهداشت ومراقبت های دوران بارداری , مقاله , پژوهش , تحقیق , پروژه , دانلود مقاله , دانلود پژوهش ,دانلود تحقیق , دانلود پروژه , دانلود رساله معماری , دانلود پایان نامه معماری , دانلود رساله معماری , پایان نامه معماری ,رساله معماری ,
:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 تير 1395 | نظرات ()

درآمد اینترنتی